Titanfall

0
Είδος: First-Person Shooter
Format: PC (Primary version tested), Xbox One, Xbox 360
Εκδότης: Electronic Arts
Ανάπτυξη: Respawn Entertainment
Διάθεση: CD Media (210-6854220)
Παίκτες: 8-12 (Online)
Απαιτήσεις: 4GB RAM, Επεξεργαστής Intel Celeron E3200 Dual-Core στα 2.4 Ghz ή AMD Athlon II X2 220, Κάρτα γραφικών 512MB, Χώρος στο σκληρό δίσκο 48GB, Λειτουργικό σύστημα Windows 7 64
Επίσημο Site: http://www.titanfall.com/
Κυκλοφορία: PC, Xbox One: 13/3/2014, Xbox 360: 28/3/2014

Διασκέδαση: είναι η δραστηριότητα που δίνει τον μηχανισμό στους ανθρώπους να απαλύνονται από τις στρεσογόνες καταστάσεις της καθημερινότητας και να χαλαρώνουν. Πώρωση: έξαψη, (υπέρ)διέγερση. Να δύο ωραίοι ορισμοί των λέξεων που εντόπισα στο internet και περιγράφουν με μεγάλο ποσοστό ακρίβειας την πρώτη δημιουργία της Respawn Entertainment, το Titanfall. Κυρίες και κύριοι, το νέο μεγάλο multiplayer FPS είναι εδώ!

Το δίδυμο Jason West και Vince Zampella, που μας χάρισε στο παρελθόν την σειρά Call of Duty, μετά το πολύκροτο διαζύγιο με την Infinity Ward "ξεφεύγει" από ένα franchise που η μεγαλύτερή του καινοτομία στην τελευταία έκδοση ήταν ένας... σκύλος (!) και επανέρχεται στο προσκήνιο με ένα game πρώτης γραμμής, "φρέσκο" και εξαιρετικά φιλόδοξο. Ήδη το Titanfall εδώ και καιρό έχει προκαλέσει μεγάλο ντόρο, κερδίζοντας μάλιστα πάνω από 60 βραβεία στην παρουσίασή του στην E3 του 2013, ενώ συνέχισε με παρόμοιες επιδόσεις στην Gamescom και στο Tokyo Game Show. Οι κύριοι West - Zampella μάλλον χτύπησαν "φλέβα" χρυσού με την νέα τους δημιουργία και πάμε ευθύς αμέσως να δούμε το γιατί!



Sci-fi και τα μυαλά στα κάγκελα

Στον κόσμο του Titanfall, η ανθρωπότητα εδώ και πολλές γενεές έχει αποικήσει πλανήτες μέχρι και στις πιο απόμακρες γωνιές του γνωστού σύμπαντος, σε μια ευρύτερη περιοχή που ονομάζεται The Frontier. Αυτό το μέρος φαντάζει σαν ένα νέο Ελντοράντο για πρωτοπόρους εξερευνητές, ατρόμητους μισθοφόρους, παράνομους κάθε είδους και σκληροτράχηλους στρατιώτες που αναζητούν την περιπέτεια και τις ευκαιρίες σε αυτόν τον παρθένο κόσμο.

Πιο συγκεκριμένα, εσείς βιώνετε την σύγκρουση σε έναν ρημαγμένο κόσμο του The Frontier μεταξύ της Interstellar Manufacturing Corporation (IMC) και των Militia (το σκέφτηκαν πολύ αυτό το όνομα;). Η μεν πρώτη είναι η κλασική αδίστακτη πολυεθνική - διαγαλαξιακή εταιρεία με αμείλικτα οικονομικά συμφέροντα, οι δε Militia είναι οι πιο ρομαντικοί αναρχοαυτόνομοι στρατιώτες "του λαού", αποτελούμενοι από παράνομους, μισθοφόρους, ρεμάλια και πειρατές, οι οποίοι αντιτίθενται στα αδηφάγα καπιταλιστικά σχέδια της IMC.



Εντάξει, ομολογουμένως το Titanfall δεν διεκδικεί δάφνες πρωτοτυπίας για το σεναριακό του υπόβαθρο, καθώς η Respawn φαίνεται πως πήρε ότι κλισέ υπάρχει και το έβαλε στο lore της, αλλά όπως έχουμε ξαναπεί πολλάκις, σε έναν τέτοιο multiplayer τίτλο μετράνε άλλα πράγματα πολύ περισσότερο από το στόρι. Πάντως, θα μπορούσε να υπάρχει κάποιο στοιχείο λίγο πιο ξεχωριστό για να δώσει το κάτι παραπάνω και σίγουρα θα ήταν πολύ καλύτερα αν οι προγραμματιστές δούλευαν λίγο παραπάνω τα ονόματα (μα, Militia;)! Όπως και να έχει, το sci-fi σκηνικό πείθει εν τέλει και βασικά όταν ξεκινήσει η δράση θα έχετε ήδη ξεχάσει τα παράπονα που παραθέτω.

Single multiplayer mode

Να όμως που αν η ιστορία του Titanfall ήταν λίγο πιο συναρπαστική, θα "έλαμπε" πραγματικά ένα καινοτόμο στοιχείο που φέρνει η Respawn Entertainment στα online multiplayer FPS. Ακόμα και έτσι όμως, η ιδέα είναι σωστή κατά τη γνώμη μου και δείχνει προς μια ενδιαφέρουσα κατεύθυνση που δεν έχει ακόμα εξερευνηθεί ιδιαίτερα. Ποια είναι αυτή; Μιλάμε βεβαίως για την προσπάθεια να γίνει μια μίξη της single-player εμπειρίας με το αμιγώς multiplayer gameplay.


Συγκεκριμένα, υπάρχει ένα campaign το οποίο σας προσφέρεται να παίξετε και εξιστορεί συγκρούσεις στρατηγικής σημασίας μεταξύ IMC και Militia. Ουσιαστικά αποτελεί μια σειρά από διάφορα προκαθορισμένα multiplayer matches, στα οποία έχουν προστεθεί cutscenes, διάλογοι, NPCs και scripted events ώστε να υπάρχει η αίσθηση της συνέχειας μιας ιστορίας. Το αποτέλεσμα είναι αν μη τι άλλο ενδιαφέρον, καθώς εξοικειώνεστε με το παιχνίδι και ανεβαίνετε τα πρώτα levels σας δοκιμάζοντας ένα campaign σε πραγματικές multiplayer συνθήκες.

Το Titanfall προσπαθεί όντως φιλότιμα να "μπλέξει" τα όρια του online με το single-player και εν μέρει τα καταφέρνει, αν και η απόπειρα δείχνει πως είναι ακόμα πρωτόλεια, για δυο-τρείς συγκεκριμένους λόγους. Πρώτον η διάρκεια του όλου εγχειρήματος δεν είναι ικανοποιητική. Να πούμε πως έχετε τη δυνατότητα να ολοκληρώσετε το campaign δύο φορές, τόσο από την πλευρά της IMC όσο και των Militia, ωστόσο όλο αυτό θα σας πάρει γύρω στις τρεις-τέσσερις ώρες μαζί με τα... παρελκόμενα (loading, cutscenes κτλ), λες και φοβήθηκαν οι developers να το τραβήξουν περισσότερο.


Επίσης, όπως είπαμε το σενάριο δεν θα σας συγκλονίσει κιόλας (βασικά ούτε που θα δώσετε σημασία στην ιστορία), ενώ η ουσία του πράγματος παραμένει στα multiplayer matches και δεν υπάρχει κάποιος πιο ψαγμένος μηχανισμός ή μια προσθήκη ενδεχομένως σε πιο MMOPRG μονοπάτια, αν και η όλη ιδέα δείχνει μια ενδιαφέρουσα κατεύθυνση για το μέλλον. Ίδωμεν...

Ultimate FPS

Ήρθε η ώρα να περάσουμε όμως και στο ψητό, που σίγουρα ήδη μυρίζει πολύ όμορφα και σας έχει "σπάσει τη μύτη"! Το Titanfall λοιπόν είναι στη βάση του ένα κλασικό online multiplayer FPS όπου δύο ομάδες των έξι μάχονται για την τελική επικράτηση. Εσείς αναλαμβάνετε τις τύχες τόσο των Pilots, οι οποίοι είναι οι βασικοί χαρακτήρες, όσο και των Titans, των τεράστιων mech-ρομπότ τα οποία μπορούν να "πιλοτάρουν" οι πρώτοι. Σε κάθε map επίσης κάνουν spawn συνεχώς διάφορα minions για κάθε ομάδα (Grunts και Spectres), τα οποία ελέγχονται από την A.I., δεν αποτελούν σοβαρή απειλή αλλά "γεμίζουν" το πεδίο της μάχης, σας βοηθούν να πάρετε τα πάνω σας -και να κερδίσετε xp- με εύκολα kills και δίνουν μια αίσθηση μαζικότητας στις συγκρούσεις.


Ενδεχομένως η περιγραφή να μην σας έκανε και τόσο μεγάλη εντύπωση, καθώς "τα έχουμε ξαναδεί αυτά" θα σκεφτείτε. Κι όμως, η Respawn Entertainment κάνει επίδειξη της μαεστρίας της μπλέκοντας όλα τα στοιχεία του gameplay με τόσο αρμονικό και σωστό τρόπο, προσέχοντας μέχρι και την παραμικρή λεπτομέρεια, χαρίζοντάς μας εν τέλει ένα από τα πλέον ισορροπημένα σε σχεδιασμό multiplayer FPS των τελευταίων χρόνων. Το Titanfall παίρνει τα εξωγήινα physics και τους καταιγιστικούς ρυθμούς old-school τίτλων όπως τα Unreal Tournament, Quake ή Tribes, τα μπλέκει με μια πιο "γήινη" και στιβαρή προσέγγιση μοντέρνων παιχνιδιών σε στυλ Call of Duty και Battlefield, μπολιάζει το σύνολο με σοβαρό sci-fi τύπου Halo και Killzone και μας προσφέρει ένα χορταστικό μενού αγνής FPS πώρωσης!

Άνθρωπος και Μηχανή

Οι Pilots είναι οι πεζοί στρατιώτες που ελέγχετε και δεν αποτελούν απλή βορά των κανονιών για τους Titans, αλλά εξαιρετικά πολεμικά εργαλεία. Για αρχή διαθέτουν προχωρημένα parkour skills, καθώς το πακέτο περιλαμβάνει wall runs, σκαρφάλωμα, διπλά άλματα (ελέω jet packs) και μια γενικότερη ευελιξία που θα σας κάνει να νιώσετε ελεύθεροι να αυτοσχεδιάσετε τις μανούβρες σας σε κάθε γωνιά και κορυφή της εκάστοτε πίστας. Η ενσωμάτωση αυτών των free running μηχανισμών είναι πραγματικά απολαυστική, δίνει έναν καταιγιστικό ρυθμό στο παιχνίδι, παραπέμπει σε old-school καταστάσεις και έχει υλοποιηθεί άψογα από πλευράς χειρισμού.

Από την άλλη μεριά, υπάρχει και η... βαρέων βαρών προσέγγιση στην δράση την οποία μας χαρίζουν απλόχερα οι επιβλητικοί Titans. Τα τεράστια αυτά μηχανήματα μπορείτε να τα καλέσετε μετά από μια μικρή περίοδο cooldown, η οποία κυμαίνεται γύρω στα δύο με τέσσερα λεπτά, ανάλογα με το damage που προκαλείτε (όσο μακελεύετε ο χρόνος μειώνεται) και προσγειώνονται κυριολεκτικά από τον ουρανό για να σπείρουν τον όλεθρο. Όταν... παραδοθεί η παραγγελία σας, μπαίνετε μέσα στον Titan σας και τον πιλοτάρετε, στελεχώνοντας την απόλυτη πολεμική μηχανή!


Η λογική των Pilots και των Titans είναι αρκετά διαφορετική στον τρόπο παιξίματος, όμως και οι δύο αυτές πτυχές είναι απολαυστικές και αλληλοσυμπληρούμενες. Οι μεν Pilots "χοροπηδάνε" τριγύρω στους χάρτες αποκτώντας momentum στην κίνησή τους και πυροβολώντας ότι βλέπουνε, οι δε Titans λόγω όγκου είναι κάπως πιο δυσκίνητοι συγκριτικά (αν και παραμένουν γρήγοροι ουσιαστικά) και δεν μπορούν να πηδήξουν, να σκαρφαλώσουν ή να σκύψουν, αν και διαθέτουν μια κίνηση dash πατώντας το space. Να πούμε εδώ πως κάθε Titan διαθέτει A.I. και μπορεί να σας ακολουθεί και να μάχεται στο πλάι σας ως ένας χρήσιμος και αρκετά δυνατός σύμμαχος, ενώ υπάρχει και η επιλογή να τον διατάξετε να "κρατήσει" την θέση του. Όποτε θέλετε μπορείτε να επιστρέψετε ξανά μέσα στο mech σας.


To Titanfall είναι ένα από τα πιο διασκεδαστικά games του είδους που είδαμε τον τελευταίο καιρό!

Ride the Titan
Μιας και μιλήσαμε προηγουμένως για ισορροπία στους μηχανισμούς, ας δούμε πως αυτή υλοποιείται in-game. Μπορεί να σας φαίνεται πως οι καταστρεπτικοί Titans είναι ανίκητοι σε σχέση με τους ταπεινούς Pilots, αλλά δεν είναι ακριβώς έτσι. Ένας άνθρωπος μπορεί να κάνει την διαφορά, σας διαβεβαιώνουμε. Πέρα από την μεγάλη ευελιξία τους, οι τελευταίοι διαθέτουν εξοπλισμό και abilities ικανά να αντιμετωπίσουν τους μεταλλικούς γίγαντες, πολλές φορές με μεγάλα ποσοστά επιτυχίας (και πώρωσης, μόλις καταφέρετε να διαλύσετε έναν ολόκληρο τιτάνα!).

Για αρχή έχετε στην διάθεσή σας έτσι κι αλλιώς ένα Anti-Titan Weapon το οποίο είναι πολύ ισχυρό, έχει δυστυχώς αργό loading αλλά προκαλεί μεγάλη ζημιά. Abilities όπως το cloak σας καθιστούν αόρατους για ένα μικρό χρονικό διάστημα από τα τρομερά μηχανήματα (δεν είναι τόσο αποτελεσματικό απέναντι στους άλλους Pilots). Αξιοποιώντας τα parkour skills σας από την άλλη, μπορείτε να πηδήξετε κυριολεκτικά πάνω σε έναν Titan σαν να βρισκόσασταν σε ροντέο και να αρχίσετε να πυροβολείτε τα κυκλώματα στο κεφάλι του μέχρι να τον ξεπαστρέψετε μια και καλή.


Τιτανομαχίες

Από την άλλη, οι Titans διαθέτουν με τη σειρά τους unlockable abilities όπως το Electric Smoke με το οποίο δημιουργούν ένα ηλεκτρικό νέφος γύρω τους, σκοτώνοντας ακαριαία τον Pilot που τους έχει καβαλικέψει. Τα όπλα των τεράστιων mechs είναι φυσικά πολύ πιο ισχυρά και καταστρεπτικά, ενώ οι μάχες μεταξύ τούς θυμίζουν κάτι από Transformers με την ένταση και τον καταιγισμό που διαθέτουν. Μια άλλη Tactical Ability των Titans που διαθέτετε εξαρχής είναι η Vortex Shield, η οποία μαζεύει τα πυρά των εχθρών σαν μαγνήτης και τα εξαπολύει στην συνέχεια εναντίων τους, ενώ έχετε τη δυνατότητα να πραγματοποιήσετε και μια δευτερεύουσα επίθεση, όπως πχ. μια συστοιχία πυραύλων. Όλες οι ικανότητες διαρκούν για λίγο και έχουν cooldown αρκετών δευτερολέπτων, οπότε απαιτούν στρατηγική χρήση.

Οι Titans είναι εξοπλισμένοι με ασπίδα και αρχίζουν να τρώνε damage μόλις αυτή εξαντληθεί. Αν για λίγη ώρα αποφύγετε τα πυρά των εχθρών, η ασπίδα γεμίζει ξανά, οπότε θα πρέπει να έχετε γενικώς το νου σας στις αντίστοιχες μπάρες. Όταν εξαντληθεί η health ενός Titan αυτός γίνεται "doomed" και έχετε λίγα δευτερόλεπτα να κάνετε eject από την θέση του πιλότου (πατώντας 3 φορές το E default) πριν το μηχάνημά σας εκραγεί.


Αντίθετα οι Pilots έχουν regeneration στο health αλλά δεν υπάρχει καμία ένδειξη για την υγεία τους (πέρα από το κοκκίνισμα της οθόνης), πράγμα που συνηθίζεται μεν, αλλά θα πρέπει να "μυρίσετε" τα νύχια σας σε ορισμένες περιπτώσεις που μάχεστε με κάποιον και είστε στα όρια. Όπως και να έχει, όλα αυτά που σας περιγράφουμε δημιουργούν μοναδικά στιγμιότυπα στο παιχνίδι και προσφέρουν μια τρομερή FPS εμπειρία που συντελείται μεν από στοιχεία που ήδη υπάρχουν, αλλά έχουν συγκεντρωθεί με προσοχή και έχουν υλοποιηθεί υποδειγματικά.

Εξοπλισμός και εμπειρία


Για online multiplayer τίτλο μιλάμε, επομένως δεν λείπουν τα upgrades, το xp και τα διαφορετικά loadouts. Όσο παίζετε ανεβαίνετε level και ξεκλειδώνετε διάφορα καλούδια. Όταν με το καλό φτάσετε στο level 50, θεωρητικά "τερματίζετε" τον χαρακτήρα σας και σας δίνεται η επιλογή να κάνετε regenerate ξεκινώντας και πάλι από το πρώτο level, θυσιάζοντας τα upgrades σας για ένα ταχύτερο ρυθμό απόκτησης xp. Όλα τα unlockables προσδίδουν περισσότερες επιλογές στο gameplay, αν και αρκετά χρήσιμα "καλούδια" είναι διαθέσιμα εξαρχής (πχ. βρήκα το Anti-Titan Weapon: Archer Heavy Rocket ή το cloack που υπάρχουν από το level 1 πολύ πιο χρήσιμα από άλλα πιο "προχωρημένα" αντικείμενα). Να τη πάλι η ισορροπία που λέγαμε...

Οι Pilots έρχονται με τρία default loadouts, Rifleman, Assassin και CQB (Close Quarter Combat). Ωστόσο, στην πορεία ξεκλειδώνετε έως και πέντε θέσεις για custom loadouts, όπου επιλέγετε οι ίδιοι τον εξοπλισμό σας και ουσιαστικά αυτά θα χρησιμοποιείτε, δημιουργώντας τις παραλλαγές και τους συνδυασμούς που σας κάνουν. Στην διάθεσή σας υπάρχουν slots για ένα Primary Weapon, ένα Anti-Titan Weapon, ένα Sidearm, ένα Tactical Ability, ένα Ordnance Weapon (πχ. χειροβομβίδες) και 2 kit slots που περιλαμβάνουν διάφορα perks.


Τα όπλα δεν παρουσιάζουν δυστυχώς κάποια τρομερή ποικιλία (κλασικά Rifles, SMGs, Sniper και Shotguns σε γενικές γραμμές) και δεν φέρνουν καμία καινοτομία, εκτός ίσως από το Smart Pistol MK5 το οποίο lock-άρει τον στόχο του και σημαδεύει αυτόματα, αλλά έχει περιορισμένο range και απαιτεί κάποιο χρόνο για να "κλειδώσει" τον αντίπαλο. Πάντως η αίσθησή τους in-game είναι στιβαρή και έχουν σωστή ανταπόκριση.

Να συμπληρώσουμε εδώ πως υπάρχουν επίσης διάφορα Challenges (που δίνουν επίσης xp), τα οποία όσο ολοκληρώνετε με επιτυχία σας χαρίζουν όπλα, Tactical Abilities και πολλά ακόμα χαρακτηριστικά. Κάθε Challenge έχει περισσότερα από ένα ranks, τα οποία σταδιακά αυξάνουν τις απαιτήσεις για την ολοκλήρωση τους. Επίσης, αξίζει να αναφέρουμε και την ύπαρξη των καρτών Burn Cards, τις οποίες δύναστε να χρησιμοποιήσετε σε κάθε match (έως τρεις σε κάθε γύρο) και σας δίνουν επιπλέον perks μίας χρήσης, καθώς όταν τις κάνετε use τις χάνετε. Κερδίζετε συνεχώς καινούριες όμως οπότε δύσκολα θα ξεμείνετε. Αξίζει να αναφέρουμε πως για όλα αυτά δεν υπάρχει ευτυχώς το μοντέλο των microtransactions, οπότε έχετε το κεφάλι σας ήσυχο.

Επιλογή Τιτάνα


Σε αντιστοιχία με τους Pilots υπάρχουν και τρείς βασικές κατηγορίες Titans, των οποίων στη συνέχεια custom-άρετε τον εξοπλισμό τους κατά βούληση, ο οποίος πάνω-κάτω χωρίζεται στις ίδιες κατηγορίες εξαιρουμένου του Anti-Titan Weapon. Οι τρείς κύριοι "σκελετοί" των Titans είναι ο all-around Atlas o οποίος είναι γενικώς ισορροπημένος σε armor και ταχύτητα, ο tank της υπόθεσης Ogre και ο ευέλικτος αλλά και πιο ευάλωτος Stryder. Απλά τα πράγματα, διαλέγετε και παίρνετε!


Τα όπλα των Titans προκαλούν τεράστιο damage στους Pilots και είναι εντυπωσιακά καταστροφικά, αλλά μετράει πολύ ο τρόπος με τον οποίο αξιοποιείτε γενικώς την πολεμική σας μηχανή. Αν νομίζετε ότι απλά μπουκάρετε στην μάχη και βαράτε στο ψαχνό, δεν θα αργήσουν να σας καθαρίσουν οι αντίπαλοι Titans. Χρειάζεται τεχνική και προσοχή στην αξιοποίηση των διάφορων abilities.

"Τι θα παίξουμε σήμερα;"


Ας ρίξουμε μια ματιά και στα διαθέσιμα game modes, πέρα από το campaign που αναφέραμε στην αρχή. Ούτε εδώ η Respawn Entertainment ξεφεύγει από τις δοκιμασμένες συνταγές, μένοντας πιστή στις κλασικές -αν και πάντα διασκεδαστικές- επιλογές. Επαναλαμβάνουμε πως όλα τα modes είναι ομαδικά, 6vs6. Το Attrition είναι ένα τυπικό Team Deathmatch όπου καλείστε να σκοτώσετε ότι κινείται από την αντίπαλη ομάδα, Pilots, Titans ή ακόμα και minions. Στο Last Titan Standing όλοι οι παίκτες μπαίνουν εξαρχής με τον Titan στη μάχη και ο νικητής καθορίζεται σε μερικούς γύρους (best of five). Το Ηardpoint Domination αφορά την κυριαρχία σε τρία συγκεκριμένα σημεία του χάρτη, το Capture the Flag το ξέρετε όλοι και τέλος, το Pilot Hunter είναι μια Deathmatch παραλλαγή που μετράνε μόνο τα kills μεταξύ των Pilots των δύο ομάδων.

Όχι ότι δεν διασκεδάζουμε με όλα αυτά, αλλά έχω την εντύπωση πως το Τitanfall θα πρέπει στο μέλλον να ενισχυθεί με έξτρα περιεχόμενο και πιο "ψαγμένα" ενδεχομένως modes που θα αξιοποιούν περισσότερο τις συγκεκριμένες αρετές του. Όπως είπα και για το campaign, οι developers δείχνουν να φοβήθηκαν κάπως να "χώσουν" στα modes τους μερικές πιο ξεχωριστές ιδέες και αποφάσισαν να ακολουθήσουν δοκιμασμένες και "safe" συνταγές.


Το μεγαλύτερο όμως ατόπημα της Respawn, ειδικά για ένα τέτοιου είδους game, είναι η απουσία της δυνατότητας να στηθούν private matches. Κοινώς, δεν μπορείτε να μαζευτείτε 12 φίλοι σε ένα net cafe και να παίξετε μεταξύ σας. Στην καλύτερη περίπτωση φτιάχνετε μια ομάδα των έξι ατόμων και παίζετε εναντίον άλλων έξι τυχαίων τύπων, αλλά αυτό είναι προφανώς ένα ημίμετρο. Επίσης, δεν μπορεί κανείς να διαλέξει τον χάρτη του παιχνιδιού, ο οποίος είναι αποτέλεσμα τυχαίας επιλογής. Δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν αυτές οι ελλείψεις εν έτει 2014 από ένα triple A multiplayer τίτλο. Πάντως, η Respawn μάλλον το ξέρει αυτό και έχει δεσμευθεί να προσθέσει τα παραπάνω σε μελλοντικό update σύντομα, άρα περιμένουμε.

Hi tech mapping


Περνώντας στον τεχνικό τομέα τώρα, ας ξεκινήσουμε με μια περιγραφή των διαθέσιμων maps. Το Τitanfall προσφέρει 15 χάρτες οι οποίοι σε γενικές γραμμές δίνουν την αίσθηση της "άπλας" και είναι σχεδιασμένοι να εξυπηρετούν το gameplay, κάτι που σημαίνει πως έχουν πολλούς χώρους και αρκετό εύρος τόσο οριζόντια όσο και κάθετα. Υπάρχουν ψηλά κτίρια με πολλούς ορόφους και δωμάτια, λόφοι με διάφορες εγκαταστάσεις, υπόγειοι διάδρομοι, τείχη (για να κάνετε wall runs!) και γενικώς μια μεγάλη ποικιλία από elements.

Αν και μερικά maps φτάνουν στο όριο χαρακτηριστούν "φορτωμένα", τελικά θα διαπιστώσετε πως το παιχνίδι ρέει ομαλά και το sci-fi σκηνικό απεικονίζεται πολύ όμορφα. Μικρή ίσως ένσταση η κατά κάποιον τρόπο έλλειψη χαρακτήρα να το πω, καθώς τα περιβάλλοντα του Τitanfall θα μπορούσαν να ανήκουν σε πολλά ακόμα games. Πχ. στο Unreal Tournament υπήρχαν χάρτες που έλεγες "κλασικό UT!". Εδώ δεν ένιωσα το ίδιο σε καμία περίπτωση, κάτι που επίσης ισχύει και για τα μοντέλα των Pilots τα οποία είναι εντελώς generic sci-fi χωρίς κάτι ξεχωριστό. Θα μπορούσε να δοθεί μια πιο "προσωπική" πινελιά στο art direction, το οποίο είναι μεν εξαιρετικό αλλά του λείπει θα λέγαμε το "αλατοπίπερο".

Όσον αφορά τα αμιγώς τεχνικά χαρακτηριστικά, η Respawn έχει κάνει πολύ καλή δουλειά στο να κρατήσει και εδώ τις ισορροπίες. Το παιχνίδι αξιοποιεί την Source engine, δείχνει πολύ εντυπωσιακό εκ πρώτης όψεως και ειδικά μέσα στον καταιγισμό της μάχης θα απολαμβάνετε τα όμορφα του γραφικά, ωστόσο, εάν σταθείτε για να κοιτάξετε με προσοχή τα επιμέρους textures από κοντά θα παρατηρήσετε σίγουρα τις χαμηλότερες από το αναμενόμενο αναλύσεις.

Δεδομένης της φύσης του τίτλου, πιστεύω ότι οι μικρές αυτές εκπτώσεις στην ποιότητα για να επιτευχθεί ομαλότερο framerate είναι μια σωστή απόφαση. Επίσης μην ξεχνάτε ότι το Τitanfall έχει πολύ μικρές απαιτήσεις σε σχέση με άλλους σύγχρονους τίτλους και η οπτική του ποιότητα σε σχέση με αυτά που ζητάει είναι πολύ υψηλή, κάτι που θα έπρεπε να είναι πάντα το ζητούμενο κατά την γνώμη μου, τουλάχιστον σε multiplayer τίτλους. Τα εφέ είναι επίσης εντυπωσιακά και σας μεταφέρουν στην καρδιά της μάχης (ειδικά στις συγκρούσεις μεταξύ Titans), τα physics λειτουργούν εξαιρετικά κάνοντας το parkour παιχνιδάκι, ενώ από τα animations ξεχωρίζουν αυτά των τεράστιων mechs.

Ο ήχος του πολέμου


Η μουσική του παιχνιδιού ανήκει στον Stephen Barton, ο οποίος έχει στο παρελθόν δουλέψει και στο Call of Duty. Το αποτέλεσμα είναι αρκούντως επικό και συνοδεύει άρτια την όλη εμπειρία, χωρίς να όμως να περνάει ποτέ στο προσκήνιο. Τα ηχητικά εφέ από την άλλη αποδίδουν 100% την ένταση των συγκρούσεων, με εντυπωσιακές εκρήξεις και καταιγιστικούς πυροβολισμούς να συμπληρώνουν τους μεταλλικούς ήχους των Titans.


Respawn did it

Το Titanfall μπλέκει το old-school με το μοντέρνο, το αέρινο parkour με τα βαριά mechs, το single player με το multiplayer (προσπαθεί τουλάχιστον), τα minions των MOBA games με το κλασικό FPS ύφος, τα jetpacks με τα μπουκέτα των Titans και πολλά άλλα ακόμα, δίνοντας μας ένα εξαιρετικό και προσεγμένο από όλες τις παραμέτρους του αποτέλεσμα. Λογικά η Respawn Entertainment θα συνεχίσει να στηρίζει τον τίτλο της σε βάθος χρόνου, επομένως οι μικρές ενστάσεις που έχουμε -όπως για παράδειγμα το κάπως περιορισμένο περιεχόμενο- θα λάβουν απαντήσεις.

Η ουσία είναι πάντως πως μόλις μπείτε στην μάχη τίποτα δεν θα έχει σημασία, καθώς το Titanfall, αξιοποιώντας άρτια όλες τις γνωστές και επιτυχημένες συνταγές, είναι απλά ένα FPS - πώρωση. Όλα δείχνουν να λειτουργούν "ρολόι" και το ισορροπημένο game design θα σας χαρίσει μια από τις πιο ευχάριστες multiplayer εμπειρίες που υπάρχουν. Δεν ξέρω αν το Titanfall θα γράψει ιστορία ή αν θα αποτελέσει το killer app του Xbox One (θα τα δούμε αυτά εν καιρώ), αλλά είναι σίγουρα το πρώτο must FPS του 2014. Καλή διασκέδαση!

Θετικά:
- Καταιγιστική δράση, μίξη παλιών με νέα FPS
- Ισορροπημένο gameplay
- Καλές επιδόσεις ακόμα και σε παλαιότερα μηχανήματα
- Ρίχνει μια-δυο φρέσκες ιδέες στα multiplayer FPS
- Διασκέδαση στο "κόκκινο"

Αρνητικά:
- Θα έπρεπε να έχει μεγαλύτερο περιεχόμενο
- Το lore δεν συγκινεί
- Έλλειψη private matches
- Θα θέλαμε περισσότερο "χαρακτήρα" πχ. στους Pilots

Βαθμολογία
Γραφικά: 8
Ήχος: 8
Gameplay: 9.5
Αντοχή: 8.5
Γενικά: 8.6

Μια multiplayer FPS εμπειρία που πρέπει να δοκιμάσετε. 


ΠΗΓΗ
Tags

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
Δημοσίευση σχολίου (0)

buttons=(Accept !) days=(20)

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για καλύτερη φυλλομέτρηση. Δείτε...
Accept !
To Top