Games

Dark Souls 2 Review

Ήταν Ιούνιος του 2010 όταν εμφανίστηκε στα ράφια των καταστημάτων ένας τίτλος που έμελλε να αλλάξει πολλά από όσα ξέραμε για τα RPG. Η μυστικιστική ατμόσφαιρα και η χαρακτηριστική δυσκολία του Demon's Souls, εκτιμήθηκan από μεγάλη μερίδα παικτών και έδωσαν νέο νόημα σε έννοιες όπως “hardcore”. To 2011 η From Software ξαναχτύπησε με το Dark Souls, το οποίο αποθεώθηκε από κοινό και κριτικούς για το μοναδικό χαρακτήρα του και το ρίσκο να συνεχίζει να κινείται αντίθετα στο ρεύμα σε σχέση με τα υπόλοιπα παιχνίδια του είδους. Τώρα ήρθε η ώρα του Dark Souls 2, με τον πήχη να είναι εξαρχής πολύ ψηλά. Ευτυχώς ο νέος τίτλος της From Software καταφέρνει να επαληθεύσει τις προσδοκίες και αποτελεί μία από τις κορυφαίες RPG εμπειρίες που μπορείτε να ζήσετε.

Το σενάριο του Dark Souls 2 είναι αυτόνομο σε σχέση με τους προγενέστερους τίτλους, αλλά ακολουθεί λίγο πολύ την γνωστή πεπατημένη. O πρωταγωνιστής που χειρίζεστε, έχει το βάρος μίας αιώνιας κατάρας και καταφθάνει στη Drangleic με την μοναδική ελπίδα να θεραπευτεί και να μπορέσει να αναπαυτεί η ψυχή του. Σε αντίθεση με άλλα παιχνίδια του είδους, ο ήρωάς σας δεν έχει σκοπό να σώσει τον κόσμο, ούτε ο ίδιος ο κόσμος περιστρέφεται γύρω από αυτόν. Είναι απλά ένα μικρό κομμάτι του κόσμου, καθώς πλήθος αθανάτων που τους βαραίνει η ίδια κατάρα βρίσκονται στο ίδιο μέρος για τον ίδιο σκοπό. Το σενάριο του παιχνιδιού, χωρίς να αποτελεί κάτι το πρωτότυπο, ταιριάζει απόλυτα με την όλη φιλοσοφία του παιχνιδιού και ενισχύει τους μηχανισμούς που απαρτίζουν την δομή του.

Το πόσο αφιλόξενος και μυστήριος είναι ο κόσμος της Drangleic το ανακαλύπτετε από τα πρώτα λεπτά που πατάτε σε αυτόν. Στο πρώτο καλυβάκι που συναντάτε, ο χλευασμός των μαγισσών προς το πρόσωπό σας, σας προσγειώνει απότομα για τη δυσκολία της αποστολής. Η απόκοσμη, αποπνικτική ατμόσφαιρα μέσα στο δάσος και η πλήρης άγνοια για οτιδήποτε υπάρχει στην επόμενη γωνία σας κάνει να επιφυλαχτικούς σε κάθε σας βήμα. Η επόμενη περιοχή αμέσως μετά το καλυβάκι αποτελεί το tutorial του παιχνιδιού, όπου μαθαίνετε πώς να επιβιώσετε στη Drangleic διαβάζοντας τις ξύλινες επιγραφές και σκοτώνοντας τους πρώτους έχθρούς. Απο εκεί οδηγείστε στη Majula, την πιο κεντρική περιοχή της Drangleic και το σημείο απ’ όπου ξεκινάει στην πραγματικότητα η περιπέτειά σας. Η μελαγχολία που σας κατακλύζει βλέποντας το παρυκμασμένο τοπίο και η γαλήνη των κυμάτων στο βάθος του ορίζοντα, είναι μια από τις πιο δυνατές τεχνικά και συναισθηματικά εμπειρίες που έχετε βιώσει σε παιχνίδι.

Το σύστημα μάχης είναι σκάλες πάνω απο τον ανταγωνισμό.


Η open-world λογική του Dark Souls 2 αποκαλύπτεται εξερευνώντας τα πρώτα παρακλάδια της Majula, καθώς πολλές από τις περιοχές είναι δύσβατες μέχρι να μπορέσετε να έχετε τις δυνατότητες να τις εξερευνήσετε. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα το πηγάδι που κρύβει στο βάθος του ολόκληρες ανεξερεύνητες περιοχές που γίνονται προσβάσιμες αργότερα. Στον αφιλόξενο κόσμο του Dark Souls 2, τίποτα δεν σας χαρίζεται και τίποτα δεν έρχεται από μόνο του σε εσάς. Έτσι, πρέπει να γνωρίσετε την Emerald Herald η οποία σας βοηθάει να ανεβαίνετε levels, πρέπει να βρείτε το κλειδί για να φτιάξει ο blacksmith το εργαστήριό του ή να “ζωντανέψετε” την γυναίκα που σας μαθαίνει τα μυστικά της πυρομαντείας στην εξέλιξη του παιχνιδιού κ.ά. Τα αποτελέσματα των ενεργειών σας πραγματικά καθορίζουν την εξέλιξη του παιχνιδιού και αποτελούν είτε σωτηρία είτε τροχοπέδη για την περαιτέρω επιβίωσή σας.

Οι διαθέσιμες classes για να ξεκινησετε είναι συνολικά οκτώ (warrior, knight, swordsman, explorer, bandit, deprived, cleric, sorcerer), αλλά η αλήθεια είναι ότι δεν είναι τόσο βαρύνουσας σημασίας, καθώς μπορείτε να εξελίσσετε τον χαρακτήρα σας όπως θέλετε χωρίς περιορισμούς. Απλά η επιλογή κάποιας class επιφέρει συγκεκριμένα στατιστικά στην αρχή όπως στο strength, το dexterity, το endurance κλπ, και επιλέγετε ποια αυξάνετε ανεβαίνοντας κάθε φορά level. Επιπλέον, σε περίπτωση που θέλετε να αλλάξετε εντελώς τον τρόπο παιχνιδιού σας, μπορείτε και να επανατοποθετήσετε τους πόντους των στατιστικών κατά τη διάρκεια της περιπέτειας, βρίσκοντας το κατάλληλο αντικείμενο και παραδίδοντας το στις μάγισσες που συναντάτε στην αρχή.

Για να ανεβείτε level, αλλά και για να μπορέσετε να αγοράσετε ή να αναβαθμίσετε εξοπλισμό, όπλα κλπ, απαιτείται κάθε φορά ένας συγκεκριμένος αριθμός από ψυχές που συλλέγετε σκοτώντας τους εχθρούς μέσα στις περιοχές της Drangleic. Το δίλημμα αν θα ξοδέψετε τις κερδισμένες ψυχές ενισχύοντας τα στατιστικά του ήρωά σας ή τον εξοπλισμό του, συνεχώς σας σκανδαλίζει, αφού η κατάκτηση των ψυχών είναι μία βασανιστική διαδικασία που παίζει με τον ψυχισμό σας. Και αυτό γιατί αν πέσετε στο πεδίο της μάχης, χάνετε αυτομάτως τις ψυχές που έχετε στην κατοχή σας εκείνη την στιγμή και για να τις αποκτήσετε πρέπει να πάτε πάλι στο σημείο όπου πεθάνατε την προηγούμενη φορά και να πάρετε την ψυχή σας πίσω, αντιμετωπίζοντας ξανά τους εχθρούς που με τόσο κόπο νικήσατε αρχικά. Αν δεν καταφέρετε να φτάσετε εκεί και χάσετε ξανά, τότε χάνετε όσες ψυχές είχατε στην κατοχή σας. Σύμμαχός σας είναι τα bonfire, σημεία όπου ανανεώνετε την ενέργειά σας και μπορείτε να μεταφέρεστε σε κάποιο από όσα έχετε ανακαλύψει μέχρι τώρα.

Αρκετές αλλαγές σε σχέση με το Dark Souls εντοπίζονται στους προαναφερθέντες μηχανισμούς, που καταφέρνουν να αλλάξουν την εμπειρία που βιώνετε χωρίς να προκαλούνται ανορθογραφίες σε σχέση με το ποιοτικό gameplay του προηγούμενου τίτλου. Οι αλλαγές αν και φαίνονται μικρές, εντούτοις αλλάζουν εντελώς τον τρόπο που αντιμετωπίζετε τις καταστάσεις μέσα στο παιχνίδι. Στα bonfire πλέον δεν μπορείτε να ανεβείτε level, αλλά από την άλλη δεν απαιτείται κάποιο αντικείμενο για να μεταφερθείτε από το ένα σημείο στο άλλο, όπως συνέβαινε στο DS, γεγονός που επιφέρει σχετική ισορροπία. Με την επίσκεψη στο bonfire και την αναπλήρωση της ενέργειάς σας αυτομάτως εμφανίζονται ξανά οι εχθροί που είχατε σκοτώσει πιο πριν αν είστε στις ίδιες περιοχές. Ο αριθμός όμως των respawn των εχθρών είναι πλέον περιορισμένος, ώστε να αποφεύγονται τακτικές grinding που ήταν αναπόφευκτες στο DS, στοιχείο που προσωπικά το βρίσκω θετικό.

Τα μηνύματα που έχουν αφήσει οι άλλοι παίκτες σας προϊδεάζουν για αυτά που θα συναντήσετε.


Ένα άλλο νέο στοιχείο είναι ότι κάθε φορά που πεθαίνετε και γίνεστε hollow, ξεκινάτε πάλι με όλο και πιο μειωμένη μπάρα υγείας κάθε φορά, μέχρι να φτάσει στο 50% όπου η μπάρα υγείας σταθεροποιείται. Αυτό καθιστά το παιχνίδι σε σημεία πιο δύσκολο από τον προκάτοχό του, αλλά και πάλι η ισορροπία επέρχεται αφενός γιατί δεν υπάρχουν οι σαδιστικές περιοχές του DS και αφετέρου γιατί μπορείτε να ανακαλύψετε το δαχτυλίδι που σας απαλύνει αρκετά τον πόνο και σταθεροποιεί την μπάρα της υγείας σας περίπου στο 75% ύστερα από απανωτούς θανάτους. Ο τρόπος να επαναναφέρετε την μπάρα ενέργειας στο 100% είναι να πάρετε ένα human effigy, ο αριθμός των οποίων είναι αρκετά περιορισμένος, ιδιαίτερα στις πρώτες ώρες του παιχνιδιού. H χρήση της δάδας φωτιάς είναι επίσης ένα νέο στοιχείο που προσφέρει νέες συγκινήσεις, καθώς σε αρκετές περιοχές πρέπει να διαλέξετε αν θα έχετε καλή ορατότητα με το να θυσιάζετε την προστασία της ασπίδας ή να πράξετε το αντίθετο ρισκάροντας όμως τη ζωή σας και τις ψυχές σας σε ενδεχόμενη πτώση από ύψώματα.

Το σύστημα μάχης δεν έχει ιδιαίτερες διαφορές σε σχέση με το Dark Souls και παρά την φαινομενική απλότητά του, παραμένει απίστευτα βαθύ, εθιστικό και αρκετά δύσκολο να το “κατακτήσετε”, πράγμα που ανεβάζει την αδρεναλίνη στα ύψη. Η τακτική της επίθεσης κατά μέτωπο συνήθως έχει ως αποτέλεσμα απανωτούς θανάτους και πολλές χαμένες ψυχές. Η προσοχή σας στρέφεται αφενός στην μπάρα υγείας και αφετέρου στην μπάρα ενέργειας η οποία μειώνεται σε κάθε επίθεση, ελιγμό ή απόκρουση με την ασπίδα σας. Αν καταναλωθεί η μπάρα ενέργειας και δεν μπορέσετε να την αναπληρώσετε διατηρώντας απόσταση από τον εχθρό, τότε είστε καταδικασμένοι, καθώς δεν μπορείτε να αντιμετωπίσετε τις επιθέσεις του. Μετέπειτα η προσοχή σας πρέπει να είναι στραμμένη και στη μπάρα δηλητηρίου, κατάρας κλπ, η οποία όταν ξεπεράσει τα επιτρεπόμενα επίπεδα έχει αρνητικές συνέπειες στη μπάρα υγείας του χαρακτήρα σας.

Πέρα από την ισορροπία που πρέπει να κυριαρχεί ανάμεσα στις επιθετικές και στις αμυντικές σας τακτικές στη διάρκεια της μάχης, πρέπει και να παρακολουθήσετε τις κινήσεις και την συμπεριφορά των εχθρών και να καταστρώσετε σχέδιο για την αντιμετώπισή τους. Η ΑΙ των εχθρών είναι σε τέτοιο επίπεδο που δίνει την αίσθηση ότι ελέγχονται από άλλο παίκτη, ιδιαίτερα κάποια αφεντικά μετά την μέση του παιχνιδιού, οπότε κάθε μάχη σας μπορεί να αποτελέσει μία σκληρή δοκιμασία. Οι αλλαγές που είναι ορατές στο μάτι είναι αφενός ο πιο επιθετικός χαρακτήρας των εχθρών σε σχέση με το DS και αφετέρου η αύξηση της ανθεκτικότητας των όπλων και των ασπίδων, τα οποία σπάνε πολύ πιο δύσκολα, κάνοντας τη ζωή σας σαφώς ευκολότερη.

Βοηθήστε άλλους παίκτες να εξολοθρεύσουν αφεντικά για να κερδίσετε επιπλέον ψυχές.


Ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία που ανέδειξαν την σειρά είναι ο πρωτοποριακός τρόπος με τον οποίο συνδυάζεται το single-player με το multiplayer σε ένα ενιαίο campaign, χαρακτηριστικό που επιστρέφει εμφανώς βελτιωμένο στο Dark Souls 2. Μέσα στο κόσμο που εξερευνάτε, βρίσκετε μηνύματα άλλων παικτών που σας προειδοποιούν για ενδεχόμενες παγίδες ή πολλές φορές σας αποπροσανατολίζουν, ενώ μπορείτε να δείτε στιγμιαία θανάτους άλλων παικτών και να προσέξετε για ενδεχόμενες πτώσεις από μεγάλα υψώματα. Πέρα όμως από την έμμεση αλληλεπίδραση με τους υπόλοιπους παίκτες, μπορείτε είτε να μπείτε στο παιχνίδι άλλων παικτών, είτε να καλέσετε άλλους παίκτες για να βοηθήσετε ή να σας βοηθήσουν αντίστοιχα.

Σε περίπτωση που βοηθήσετε να εξουδετερωθεί κάποιο αφεντικό, αποκτάτε έναν σεβαστό αριθμό ψυχών που μπορείτε να εξαργυρώσετε όταν επιστρέψετε πίσω στον κόσμο σας. Αντίστροφα όμως για να καλέσετε κάποιους άλλους παίκτες να σας βοηθήσουν πρέπει να έχετε ανθρώπινη μορφή (να μην είστε hollow), με αποτέλεσμα να μην είναι εφικτό να τους καλείτε συνεχώς, διατηρώντας το επίπεδο δυσκολίας σε υψηλά επίπεδα. Πέρα από co-op μπορείτε να εισβάλετε ή αντίστροφα να εισβάλουν στον κόσμο σας άλλοι παίκτες με σκοπό να τους σκοτώσετε ή να σας σκοτώσουν αντίστοιχα, με αντίτιμο φυσικά ψυχές. Η online εμπειρία είναι εμφανώς βελτιωμένη, καθώς φαινόμενα lag που μάστιζαν τους προηγούμενους τίτλους έχουν εξαφανιστεί. Μία μικρή αρνητική παρατήρηση μπορεί να γίνει για κάποια απότομα animation των παικτών, τα οποία πάντως δεν αμαυρώνουν τη συνολική οnline εμπειρία.

Ιδιαίτερη μνοία αξίζει να γίνει και για τα διαθέσιμα covenants, που είναι συμμαχίες στις οποίες μπορείτε να γίνετε μέλος και να αποκτήσετε προνόμια που βοηθούν στην επιβίωσή σας στις περιοχές της Drangleic και αφορούν κυρίως το multiplayer μέρος του τίτλου. Συνολικά υπάρχουν εννιά διαφορετικές συμμαχίες που σας προσφέρουν προστασία από πιθανή εισβολή παικτών στον κόσμο σας σε συγκεκριμένες περιοχές, τη δυνατότητα να καλέσετε άλλους παίκτες της συμμαχίας σας για να αντιμετωπίσετε κάποιον που εισβάλει σε εσάς, απόκτηση συγκεκριμένων αντικείμενων και άλλα.

Μέλος σε κάθε μία από αυτές τις συμμαχίες μπορείτε να γίνετε μιλώντας συνήθως με συγκεκριμένους χαρακτήρες που βρίσκετε στη Drangleic (πολύ συχνά σε σημεία που ακολουθούν μετά την εξολόθρευση αφεντικών). Το πρόβλημα με τα covenants εντοπίζεται στην πολύ περιορισμένη γνώση που έχετε για τα προνόμια και τις συνέπειες κάθε συμμαχίας, με αποτέλεσμα να μην γνωρίζετε αν πραγματικά έχετε επιλέξει τη σωστή συμμαχία για τον τρόπο παιχνιδιού που θέλετε να ακολουθήσετε.

Τα εφέ φωτισμού δίνουν αέρα... next gen.


Τα γραφικά του Dark Souls 2, παρά το γεγονός ότι παρουσιάζονται υποβαθμισμένα σε σχέση με αυτά που βλέπαμε πριν κυκλοφορήσει το παιχνίδι, είναι εξαιρετικά με βάση τις δυνατότητες των PS3 και Xbox 360 και εμφανώς βελτιωμένα σε σχέση με το Dark Souls. Τα εφέ φωτισμού έχουν χωρίς υπερβολή άρωμα... next-gen, ενώ ιδιαίτερα θετική εντύπωση προκαλεί το μεγάλο draw distance, καθώς μπορείτε να ξεχωρίζετε στον ορίζοντα μέχρι και σώματα εχθρών που βρίσκονται σε κάποιο μακρινό κάστρο. Εξίσου καλοσχεδιασμένα είναι και τα αφεντικά, αλλά και οι περισσότεροι από τους εχθρούς που πετσοκόβετε. Όλες αυτές οι... ομορφιές έχουν ως αρνητική συνέπεια κάποιες αραιές πτώσεις του frame rate σε συγκεκριμένα σημεία (πολύ μικρότερης κλίμακας σε σχέση με το Dark Souls), στην έκδοση του PS3 τουλάχιστον, που δεν επηρεάζουν όμως σε καμία περίπτωση την ποιότητα του gameplay. Εξίσου άρτια είναι η δουλειά στα μουσικά κομμάτια που ακούτε κατά τη διάρκεια της περιήγησής σας στη Drangleic, καθώς διακρίνονται για την ποικιλία τους, όντας είτε μελαγχολικά, είτε επικά, ανάλογα με τα τεκτενόμενα στην οθόνη. Επαρκή χαρακτηρίζονται και τα voice over, χωρίς όμως να φτάνουν το επίπεδο της ποιότητας όλων των υπόλοιπων στοιχείων του τίτλου.
Συνοψίζοντας, το Dark Souls 2 βελτιώνει σε πολλά σημεία τη συνταγή του προκατόχου του, ανταμείβοντας τον παίκτη αλλά ταυτόχρονα απαιτώντας και την πλήρη προσήλωσή του. Δεν είναι τόσο δύσκολο, αρκεί να παίξετε με τους δικούς του κανόνες. Αν το τολμήσετε είναι σίγουρο ότι θα απολαύσετε 60-80 ώρες εμπειρίας που ελάχιστα άλλα παιχνίδια μπορούν να προσφέρουν. Και αυτό γιατί το Dark Souls 2, πέρα από το ότι είναι ένα άρτιο παιχνίδι, σας θυμίζει τον λόγο για τον οποίο ασχολείστε με τα video games, δηλαδή για την ευκαιρία να ταξιδεύετε σε φανταστικούς κόσμους. Κι αυτό είναι κάτι που η συγκεκριμένη σειρά συνεχίζει να το κάνει εξαιρετικά.
  • Μοναδικό στο είδος του
  • Πολλές μικρές βελτιώσεις που ανανεώνουν το gameplay
  • Εκπληκτικό σύστημα μάχης
  • Multiplayer χωρίς lag
  • Εξαιρετικός τεχνικός τομέας
  • Χορταστική διάρκεια
  • Έλλειψη πολλών στοιχείων για το τί προσφέρει κάθε covenant
 
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 10
ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PS3 (review), Xbox 360, PC
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:From Software
ΕΚΔΟΣΗ:Namco Bandai
ΔΙΑΘΕΣΗ:Namco Bandai Hellas
ΕΙΔΟΣ:Action RPG
ΠΑΙΚΤΕΣ:Single-player, multiplayer
ΕΠΙΣΗΜΟ SITE:http://www.darksoulsii.com
HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:14/3/2014 (PS3, Xbox 360), 25/4/2014 (PC)
PEGI:16

About Odigontas Trolley

Από το Blogger.