ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΆ

Σε λειτουργία η Ηλεκτρονική Επίλυση Διαφορών -ODR

Ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου -GR.EC.A. [www.greekecommerce.gr] ενημερώνει πως από τη Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου 2016 έχει τεθεί σε λειτουργία η πλατφόρμα Ηλεκτρονικής Επίλυσης Διαφορών [Online Dispute Resolution - ODR] της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία θα επιτρέπει τόσο σε καταναλωτές όσο και σε εμπόρους να επιλύουν εξωδικαστικά και ηλεκτρονικά τις διαφορές τους είτε αυτές αφορούν σε εγχώριες είτε σε διασυνοριακές συναλλαγές.

Η ΗΕΔ συνδέεται απευθείας με τους αρμόδιους φορείς Εναλλακτικής Επίλυσης Διαφορών [ΕΕΔ] σε κάθε χώρα, οι οποίοι αναλαμβάνουν τη διεκπεραίωση των καταγγελιών.

Η επιλογή του φορέα πρέπει να συμφωνηθεί και από τα δύο συμβαλλόμενα μέρη. Στη χώρα μας οι αρμόδιοι φορείς είναι Α) η Ανεξάρτητη Αρχή “Συνήγορος του Καταναλωτή” και Β) ο Μεσολαβητής Τραπεζικών - Επενδυτικών Υπηρεσιών.
Η διαδικασία πραγματοποιείται σε τέσσερα στάδια, είναι εύκολη, ολοκληρώνεται ηλεκτρονικά και εξυπηρετεί όλες τις χώρες της ΕΕ. Ο φορέας οφείλει να αποφασίσει εντός 90 ημερών.

Η ΗΕΔ εντάσσεται στο πλαίσιο της Οδηγίας 2013/11/ΕΚ, η οποία πρόσφατα εναρμονίστηκε στην ελληνική νομοθεσία [με την ΚΥΑ 70330/2015] και προβλέπει τη δυνατότητα ηλεκτρονικής επίλυσης καταναλωτικών διαφορών με τη διαδικασίαAlternative Dispute Resolution στο σύνολο της ΕΕ.

Ο GR.EC.A. συμβουλεύει τα ηλεκτρονικά καταστήματα να ενημερώσουν -το συντομότερο δυνατό- τους όρους χρήσης, προσθέτοντας μία ακόμα δήλωση που θα πληροφορεί τους καταναλωτές για τον φορέα ή τους φορείς ΕΕΔ από τους οποίους καλύπτονται. Επιπρόσθετα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή καλεί όλα τα eshops να προσθέσουν μια παραπομπή στον Ευρωπαϊκό Φορέα ΗΕΔ ώστε να συμμορφωθούν προς την ανωτέρω Οδηγία.





Πηγη

About Odigontas Trolley

Από το Blogger.