Header Ads

Dark Souls III | Review

To Dark Souls III είναι ένα action/RPG παιχνίδι, που αναπτύχθηκε από From Software και εκδόθηκε από την Bandai Namco Entertainment. Αποτελεί το 4ο παιχνίδι της σειράς Souls και κυκλοφόρησε παγκοσμίως στις 12 Απριλίου για PS4, Xbox One και PC.

H ανάπτυξη του Dark Souls III άρχισε στα μισά του 2013, λίγο πριν την κυκλοφορία του Dark Souls II. Ο δημιουργός της σειράς Hidetaka Miyazaki «λειτούργησε» ως supervisor στο Dark Souls II, καθώς η ανάπτυξη των Bloodborne και Dark Souls III γινόταν παράλληλα από 2 διαφορετικές ομάδες. Λίγο πριν την κυκλοφορία του DLC του Bloodborne, ο Miyazaki είχε δηλώσει πως δεν έχει πρόβλημα να δουλεύει ταυτόχρονα πάνω και στα 2 παιχνίδια.

Χρονολογικώς μπορεί να μην γνωρίζουμε πότε λαμβάνουν χώρα τα γεγονότα, αλλά το Dark Souls III είναι sequel του Dark Souls I. Το storyline έχει να κάνει με την First Flame, ενώ o κύκλος της φωτιάς και του σκότους συνεχίζεται. Ο πρωταγωνιστής του παιχνιδιού είναι ο χαρακτήρα σας, που δεν είναι ούτε Hollow αλλά ούτε Undead. Θεωρείται Unkindled Ash, ένα ον «γεννημένο» απ’ τις στάχτες που έχει άμεση σχέση με την φλόγα. Στόχος σας είναι να «επαναφέρετε» τους Lords Of Cinder πίσω στους θρόνους τους, ώστε να «συνδέσετε» την Φλόγα για ακόμη μια φορά. Οι Lords Of Cinder είναι οι προστάτες της Φωτιάς και πιθανός την «συνέδεσαν» μαζί με τον Gwyn.



Πριν προχωρήσουμε στον τομέα του gameplay, πρέπει να αναφέρουμε πως το lore των Souls παιχνιδιών, βρίσκεται στις περιγραφές των αντικειμένων και σε διαλόγους με NPC’s. Δεν υπάρχει κάποιο «επίσημο» storyline και οι θεωρίες σχετικά με το lore είναι πολλές. Η Bandai Namco μάλιστα, έδινε 10.000 δολάρια σε όποιον μπορούσε να εξηγήσει την ιστορία του Dark Souls.

Εκτός των βελτιώσεων και την προσθήκη κάποιον νέων στοιχείων, το gameplay του Dark Souls III είναι παρόμοιο με αυτό των προκατόχων του. Στο character creation, μπορείτε να επιλέξετε ένα απ’ τα 10 classes που είναι διαθέσιμα και το αρχικό item που θα λάβετε ως «δώρο». Υπάρχουν classes όπως Knight, Pyromancer, Sorcerer, Cleric, Αssassin (και άλλα), ώστε να διαλέξετε αυτό που σας «αρμόζει» καλύτερα. Αναλόγως το class που θα επιλέξετε, συγκεκριμένα attributes θα είναι περισσότερο αναβαθμισμένα σε σχέση με άλλα. Ως παράδειγμα, ο Sorcerer έχει αναβαθμισμένα attributes όπως Intelligence, Attunement, Dexterity και Luck.



Κάθε attribute συντελεί σε κάτι διαφορετικό και σας επιτρέπει την χρήση δυνατότερων αντικειμένων, spells, miracles και pyromancies. To Vigor καθορίζει το συνολικό σας HP και πόσο «ανθεκτικοί» είστε ενάντια σε frost επιθέσεις. Αντίστοιχα, το Endurance ανεβάζει το stamina bar και το resistance σε bleeding/lightning. Μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά τι προσφέρει κάθε attribute, ώστε να καθορίσετε οι ίδιοι το build του χαρακτήρα σας. Ανεξάρτητα με το class που έχετε επιλέξει, δεν υπάρχει περιορισμός και μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα πάντα. Μπορεί να είστε Knight, αλλά να θέλετε να ανεβάσετε Intelligence ώστε να κάνετε cast spells. Η επιλογή είναι δική σας, καθώς δεν υπάρχει κάποιο standard ή προτεινόμενο build.



Στο Dark Souls III έχει προστεθεί mana bar, κάτι που υπήρχε μόνο στο Demon’s Souls. Για να χρησιμοποιήσετε πλέον spells, miracles και pyromancies, καταναλώνετε mana εκτός από stamina. Εκτός της προσθήκης του mana bar, πλέον κάθε όπλο έχει το δικό του skill. Για να χρησιμοποιήσετε το skill θα πρέπει να κρατάτε το όπλο με τα 2 χέρια (two-handed) και η χρήση του θα καταναλώνει mana/stamina. Ο μόνος τρόπος να αμυνθείτε είναι κάνοντας roll ή χρησιμοποιώντας την ασπίδα, διότι ο μηχανισμός με το sidestep υπήρχε αποκλειστικά στο Bloodborne. Συγκριτικά με τους προηγούμενους τίτλους της σειράς, το backstab και το parry σε επιθέσεις έχει γίνει αρκετά πιο εύκολο απ’ ότι ήταν. Μπορείτε πλέον να κάνετε συνεχώς backstab τους εχθρούς σας (όχι όλους), ενώ αν κάνετε parry την σωστή χρονική στιγμή, κάνετε αμέσως stagger τον αντίπαλό σας.

Για να μπορέσετε να ανακτήσετε HP και FP (mana), πρέπει να χρησιμοποιήσετε Estus Flask και Ashen Estus Flask αντίστοιχα. Το Ashen Estus Flask δεν υπήρχε στους προηγούμενους Dark Souls τίτλους, καθώς απαιτούνταν μόνο stamina για την χρήση μαγείας. Συλλέγοντας Estus Flask shards, μπορείτε να αποκτήσετε περισσότερα flasks. Αντίστοιχα, για να αυξήσετε το HP που ανακτάτε με κάθε Flask, πρέπει να συλλέξετε Undead Bone shards. Για να αναβαθμίσετε το Estus Flask, πρέπει να επισκεφτείτε τον blacksmith που βρίσκεται στο Firelink Shrine. Για πρώτη φορά, σας δίνετε η δυνατότητα να «διαμοιράσετε» όπως θέλετε τα Ashen και Estus Flasks, επιλέγοντας Allot Estus ενώ μιλάτε με τον blacksmith. Tα Undead Bone Shards, πρέπει να τα «ρίξετε» στην φωτιά του bonfire που βρίσκεται στο firelink shrine, ώστε να ανακτάτε περισσότερο HP με κάθε Estus Flask.



Το Firelink Shrine που προαναφέραμε, είναι η περιοχή που βρίσκεται το «κεντρικό» bonfire. Για τους νέους οπαδούς που δεν γνωρίζουν, τα bonfires είναι τα αντίστοιχα «checkpoints» στα Souls παιχνίδια. Όταν ανάβετε ένα bonfire σε οποιαδήποτε περιοχή, μπορείτε να κάνετε rest και να πραγματοποιήσετε fast travel όποτε επιθυμείτε. Παρόλα αυτά, κάθε φορά που «ξεκουράζεστε» σε ένα bonfire, γίνεται reset και οι εχθροί αναγεννιούνται. Επίσης, δεν έχετε την δυνατότητα να κάνετε rest στο bonfire, εάν σας κυνηγούν εχθροί. Σε κάποιες περιοχές υπάρχουν διάφορα shortcuts που πρέπει να ξεκλειδώσετε, ώστε να μειώσετε την συνολική απόσταση που πρέπει κανονικά να διανύσετε.

Οι εχθροί που θα αντιμετωπίσετε, είναι αρκετά «διαφορετικοί» απ’ τα προηγούμενα παιχνίδια. Χάρη στο βελτιωμένο AI, οι αντίπαλοί σας αλλάζουν patterns και δεν πραγματοποιούν συνεχώς τις ίδιες επιθέσεις. Το παιχνίδι σαφώς και είναι πιο δύσκολο, αλλά με την κατάλληλη στρατηγική και αρκετή υπομονή, μπορείτε να νικήσετε οποιοδήποτε εχθρό. Με ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να αντιμετωπίζετε όσους χρησιμοποιούν μαγεία, καθώς και τους εχθρούς που «αφήνουν» status effects με τις επιθέσεις τους (poison, bleed, κ.λ.π). Φυσικά, δεν θα μπορούσαν να λείπουν απ’ το παιχνίδι, οι πολυαγαπημένοι μας invaders. Οι invaders είναι σκοτεινά πνεύματα που εισβάλλουν στον κόσμο σας, με μοναδικό σκοπό να σας σκοτώσουν. Σε αντίθεση με τους «τυπικούς» εχθρούς, οι invaders είναι αρκετά δυνατότεροι και μπορούν να πραγματοποιήσουν τις ίδιες κινήσεις με εσάς (parry, spells, roll, estus flask κ.λ.π).



Κάθε περιοχή κρύβει πολλά μυστικά και πρέπει να την εξερευνήσετε πλήρως. Εκτός απ’ τις ψυχές που θα μαζεύετε απ’ τους εχθρούς για να κάνετε level up, μπορείτε να βρείτε αντικείμενα και να ξεκλειδώστε shortcuts. Πριν επιχειρήσετε να σκοτώσετε το boss που βρίσκεται στην περιοχή εκείνη, βεβαιωθείτε πως βρίσκεστε στο κατάλληλο level για την μάχη αυτή. Κάθε boss battle μοιάζει μοναδικό και πρέπει εσείς να ακολουθείτε κάποια στρατηγική. Οι μάχες είναι αρκετά έντονες και τα bosses σας «τιμωρούν» κάθε φορά που κάνετε μια λάθος κίνηση. Τα Souls μπορεί να φημίζονται για την δυσκολία τους, αλλά όπως είχε δηλώσει ο δημιουργός της σειράς, προσφέρουν μια ουσιαστική πρόκληση. Δεν υπάρχει boss ή εχθρός που δεν μπορεί να ηττηθεί, απλά χρειάζεται υπομονή και απομνημόνευση των επιθέσεων που χρησιμοποιούν.

Η αναβάθμιση των αντικειμένων, πραγματοποιείται στο Firelink Shrine απ’ τον blacksmith. Εκτός των αναβαθμίσεων, εάν έχετε συλλέξει κάποιο μοναδικά gems, έχετε την δυνατότητα να κάνετε infuse το όπλο σας με ένα συγκεκριμένο element. Ως αποτέλεσμα το όπλο σας έχει μονίμως το element που κάνατε infuse και κάθε σας επίθεση κάνει επιπλέον ζημιά. Αν κάνετε infuse το όπλο σας με μαγεία, οι επιθέσεις σας θα κάνουν magic damage σε κάθε χτύπημα. Με παρόμοιο τρόπο, λειτουργούν και τα υπόλοιπα elements που μπορείτε να κάνετε infuse. Φυσικά, για την κάθε διαδικασία αναβάθμισης απαιτείται η χρήση διαφορετικών αντικειμένων. Στο Firelink Shrine, μπορείτε να ανταλλάξετε επίσης τις ψυχές των bosses που σκοτώνετε, για κάποιο όπλο, πανοπλία, spell και άλλα αντικείμενα. Γενικότερα στο παιχνίδι, υπάρχουν NPC’s που σας βοηθούν στο «ταξίδι» σας πουλώντας διάφορα αντικείμενα. Σε πολλά απ’ αυτά όμως, πρέπει να τους μιλήσετε πριν προχωρήσετε αρκετά στο παιχνίδι, ώστε να «επιστρέψουν» στο Firelink Shrine. Εάν δεν τους μιλήσετε έως ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, εξαφανίζονται/πεθαίνουν για πάντα.



Το online mode του παιχνιδιού, σας επιτρέπει να εισβάλλετε στον κόσμο κάποιου άλλου παίχτη ή να καλέσετε κάποιον να σας βοηθήσει. Σε αντίθεση με τους προηγούμενα παιχνίδια, το matchmaking λειτουργεί παρόμοια με αυτό του Bloodborne. Μπορείτε πλέον να βάλετε κωδικό, ώστε να παίζετε αποκλειστικά με όσους γνωρίζουν τον κωδικό σας. Το summoning γίνεται με την χρήση του White Sign Soapstone, όπου ο παίχτης σχεδιάζει ένα σύμβολο στο έδαφος. Το σύμβολο αυτό εμφανίζεται στον κόσμο άλλων παιχτών και με τον τρόπο αυτό μπορείτε να παίξετε co-op με όποιον επιθυμείτε. Σημαντικό ρόλο στο online κομμάτι, έχουν οι Covenants. Oι Covenants είναι «αδελφότητες» που μπορείτε να ενταχθείτε και προσφέρουν διάφορα οφέλη. Πλέον μπορείτε να αλλάζετε covenant όποτε επιθυμείτε και δεν υπάρχει κάποια «τιμωρία». Μερικές Covenants, σας δίνουν την δυνατότητα να κάνετε summon phantoms να σας βοηθήσουν. Για πρώτη φορά, μπορείτε να εισβάλλετε στον κόσμο κάποιου παίχτη και να είστε εχθρικός ή φιλικός. Μπορείτε είτε να βοηθήσετε τον παίχτη είτε να τον σκοτώσετε οποιαδήποτε στιγμή. Για να ζητήσετε βοήθεια από άλλους παίχτες, πρέπει να βρίσκεστε σε Ember Form. Όσο βρίσκεστε σε Ember form, το HP bar αυξάνεται και βλέπετε τα summon signs που αφήνουν άλλοι παίχτες.



Προχωρώντας στον οπτικοακουστικό τομέα, το Dark Souls III υπερτερεί και στους 2 τομείς. Το level design είναι πανέξυπνο, τα σκηνικά οπτικώς είναι πολύ όμορφα και η γενικότερη ατμόσφαιρα καθηλώνει τον παίχτη. Υπάρχει μεγάλη λεπτομέρεια στο περιβάλλον, όπως αίματα στους τοίχους απ’ τους εχθρούς που σκοτώνετε ή σημάδια στο πάτωμα απ’ τις πόρτες που ανοίγετε. Ο νέος τίτλος της FromSoftware αναπτύχθηκε με την ίδια μηχανή γραφικών, που χρησιμοποιήθηκε για το Bloodborne. Στο PS4 τρέχει σε 1080p και 30fps, ενώ στο Xbox One σε 900p και 30fps. Oι δύο αυτές εκδόσεις είχαν προβλήματα με το framerate, αλλά μια μέρα πριν την κυκλοφορία του παιχνιδιού βγήκε patch που βελτίωσε την απόδοση. Στο PC τρέχει σε 1080p και 60fps, αλλά όσοι έχουν κάρτες γραφικών AMD αντιμετωπίζουν προβλήματα και το παιχνίδι τρέχει στα 40fps. Το online κομμάτι στην PC έκδοση είναι αρκετά ελαττωματικό, καθώς οι χρηστές αποσυνδέονται συνεχώς και σε πολλές περιπτώσεις τους «πετάει» εκτός παιχνιδιού.



Tα soundtracks του παιχνιδιού είναι πανέμορφα δίχως υπερβολή και αρκετά ανατριχιαστικά ανά στιγμές. Το voice-acting είναι αξιόλογο αλλά τα sound effects εντυπωσιάζουν. Οι συνθέτες του επίσημου OST, είναι οι Yuka Kitamura και Motoi Sakuraba. Tα soundtracks συνδυάζουν τις καταθλιπτικές μελωδίες του Bloodborne, σε συνδυασμό με τα επικά κομμάτια του Dark Souls. Όλα κομμάτια είναι πλήρως ορχηστρικά και υπάρχοντες στίχοι είναι γραμμένοι στα λατινικά.

Το Dark Souls III είναι ο καλύτερος Dark Souls τίτλος που έχει κυκλοφορήσει έως τώρα η FromSoftware και προσφέρει μια συναρπαστική εμπειρία στους παίχτες. Παραμένει «πιστό» στο ύφος του, συνδυάζοντας επιτυχώς τα νέα στοιχεία και μηχανισμούς. Συνιστάται ανεπιφύλακτα στους «σκληροπυρηνικούς» οπαδούς των Souls παιχνιδιών αλλά και σε όσους δεν έχουν παίξει ποτέ κάποιον Souls τίτλο.


Θετικά
  • Εντυπωσιακός οπτικοακουστικός τομέας
  • Εξαιρετικό gameplay με βελτιωμένους μηχανισμούς
  • Μεγάλη  διάρκεια και replayability value
Αρνητικά
  • Ελαττωματική PC έκδοση

9.2  Εξαιρετικό!

Dark Souls III

Ετοιμαστείτε να "βυθιστείτε" στον σκοτεινό κόσμο του Dark Souls III




πηγη


Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook και ενημερωθείτε για ό,τι νέο.
Από το Blogger.