Header Ads

Star Ocean: Integrity and Faithlessness | Review






Οι προγραμματιστές της εταιρίας ανάπτυξης tri-Ace, όντας οπαδοί της επιστημονικής φαντασίας και των ταξιδιών στο διάστημα, δημιούργησαν τη σειρά Star Ocean, έχοντας μεγάλες επιρροές από το Star Trek. Μάλιστα, βλέπουμε το Sci-Fi περιβάλλον να έχει πολλές πινελιές από fantasy στοιχεία. Το πρώτο παιχνίδι της σειράς κυκλοφόρησε το 1996 για το Super Famicon και δεν το είδαμε ποτέ στη δύση, μέχρι που κυκλοφόρησε η επανέκδοσή του για το Playstation Portable. Στο πέρασμα των χρόνων κυκλοφόρησαν άλλοι τρεις βασικοί τίτλοι Star Ocean, ενώ το Integrity and Faithlessness αποτελεί το πέμπτο μέρος της σειράς.

Η ιστορία ακολουθεί το νεαρό Fidel, ο οποίος μετά την πρωινή του ρουτίνα, κάνει μια περιπολία στο χωριό Sthal, μαζί με την παιδική του φίλη Miki. Προχωρώντας παρατηρούν κάποιες ύποπτες σιλουέτες, καταλαβαίνοντας γρήγορα ότι πρόκειται για μια συμμορία ληστών με το όνομα Eitalon. Το χωριό προετοιμάζεται για μάχη, με τους ληστές να επιτίθενται αργά τη νύχτα. Το Stahl επιβιώνει από την επίθεση, αλλά δεν θα πάρει πολύ μέχρι να δεχτεί ξανά επίθεση. Έτσι, ο Fidel και η Miki ξεκινούν μια αποστολή μέχρι την πρωτεύουσα Central Resulia, ώστε να φέρουν ενισχύσεις.



Τα νέα είναι άσχημα για τους δύο πρωταγωνιστές, αφού στην πρωτεύουσα αντιμετωπίζουν το δικό τους πόλεμο και είναι αδύνατο να σταλθούν ενισχύσεις στο ανυπεράσπιστο χωριό. Στο δρόμο του γυρισμού καταφέρνουν να σώσουν ένα μικρό κορίτσι με το όνομα Relia, από κάποιους περίεργους στρατιώτες, χάρη στις παράξενες δυνάμεις της. Φτάνοντας πίσω στο Stahl, μένουν έκπληκτοι όταν βλέπουν πως κάποιοι στρατιώτες από τη Resulia έχουν έρθει για να τους βοηθήσουν. Μετά από μια επιτυχημένη επιχείρηση στη βάση των ληστών, οι ήρωες ξεκινούν ακόμα ένα ταξίδι, αυτή τη φορά με σκοπό να βρουν στοιχεία για το παρελθόν της Relia.

Το στυλ μάχης του παιχνιδιού, θυμίζει πολύ τη σειρά Tales. Έχετε τον πλήρη έλεγχο ενός χαρακτήρα, τόσο σε θέμα κίνησης, όσο και σε θέμα επιθέσεων. Μπορείτε να κάνετε εναλλαγές ανάμεσα στους χαρακτήρες ανά πάσα στιγμή με το πάτημα ενός κουμπιού, αν και όταν πάρετε στην ομάδα σας πολλούς χαρακτήρες, θα δυσκολεύεστε να καταλάβετε τι γίνεται μέσα στην οθόνη. Ο έλεγχος της κάμερας είναι κάτι που θα σας βοηθήσει σε αυτή την κατάσταση, αφού εκτός από τη θέση της, μπορείτε να ρυθμίσετε την εστίασή της, χωρίς να χρειαστεί να μπείτε στο μενού.



Μιλώντας αναλυτικότερα για τις μάχες, πρέπει να χρησιμοποιήσετε ό, τι έχετε στη διάθεσή σας, ώστε να καταφέρετε να προχωρήσετε. Πραγματοποιώντας μια επίθεση, ο χαρακτήρας κινείται αυτόματα προς τον εχθρό. Ταυτόχρονα, οι επιθέσεις χωρίζονται σε δύο κατηγορίες. Υπάρχουν οι πιο αδύναμες, αλλά γρήγορες κινήσεις και από την άλλη έχουμε τις αργές, αλλά δυνατές. Επίσης, ανάλογα την απόστασή σας με τον εχθρό χρησιμοποιείτε και κάτι διαφορετικό. Με τον ίδιο τρόπο χρησιμοποιούνται και τα Skills και μπορείτε να βάλετε μέχρι και τέσσερα, ώστε να τα χρησιμοποιείτε γρήγορα μέσα στη μάχη.

Όπως εσείς έχετε διαφορετικές κινήσεις, το ίδιο ισχύει και για τους εχθρούς. Εκεί είναι που θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε τις αμυντικές σας ιδιότητες. Θα πρέπει να αποφύγετε τις δυνατές κινήσεις και να αμυνθείτε ενάντια στις απλές. Μπορείτε επίσης να εξαπολύσετε και ένα counter attack στις απλές επιθέσεις, πατώντας το κουμπί της άμυνας την κατάλληλη στιγμή. Πατώντας συνέχεια το κουμπί κάνετε σίγουρα counter, κάτι που μπορείτε να εκμεταλλευτείτε, ειδικά στην αρχή του παιχνιδιού, που υπάρχουν bosses που χρησιμοποιούν μόνο απλές επιθέσεις.



Φυσικά από ένα RPG δε γίνεται να λείπουν τα διάφορα status alignments. Στο συγκεκριμένο παιχνίδι αυτά παίζουν ρόλο πριν καν ξεκινήσει μια μάχη, δηλαδή από τη στιγμή του encounter. Ξεκινώντας μια μάχη υπέρ σας, τότε έχετε ανεβασμένα στατιστικά, ενώ αν οι εχθροί έχουν το πάνω χέρι, ισχύει το αντίθετο. Πέρα από αυτά, έχουμε τα κλασσικά status όπως poison και silence, ενώ αξίζει να αναφερθεί και το fog. Το fog στην ουσία απενεργοποιεί την αυτόματη κίνηση του χαρακτήρα και θα πρέπει να πάτε χειροκίνητα προς τον εχθρό, ώστε να τον χτυπήσετε.

Σημαντικό ρόλο στο combat system παίζει το Reserve Gauge, με το οποίο μπορείτε να πραγματοποιήσετε ειδικές επιθέσεις. Μπορείτε να επιλέξετε ποιος χαρακτήρας θα κάνει την ειδική επίθεση και πόσες μπάρες του Reserve Gauge θα χρησιμοποιήσει, κάτι που σχετίζεται με την ισχύ της επίθεσης. Ταυτόχρονα, η χρήση του Reserve Gauge θα ήταν καλό να περιορίζεται, αφού όσο περισσότερες μπάρες έχετε, τόσο περισσότερα bonus θα πάρετε σε gold, experience και skill points. Όσο για τον τρόπο που γεμίζει η μπάρα, πρέπει απλά να καταφέρνετε χτυπήματα και να κάνετε counters, όμως αν οι εχθροί σας χτυπάνε και σας σπάνε την άμυνα, τότε το Reserve Gauge μειώνεται.



Κάθε χαρακτήρας μπορεί να έχει πάνω του όπλα, πανοπλίες και αξεσουάρ. Χρησιμοποιώντας πρώτες ύλες μπορείτε να ενισχύσετε το κάθε αντικείμενο, με πολλές από αυτές να έχουν καλύτερα αποτελέσματα. Τα αξεσουάρ μπορούν να δίνουν ενισχύσεις σε διάφορα στατιστικά, αλλά αυτό που μετράει κυρίως πάνω τους, είναι η αντιμετώπιση των status effects. Θα ήταν καλό να έχετε στην κατοχή σας πολλά από αυτά, ώστε να μπορείτε να αντεπεξέλθετε σε κάθε περίσταση.

Στο παιχνίδι υπάρχουν επίσης κάποιοι ειδικοί τόμοι, τους οποίους μπορείτε να χρησιμοποιήσετε με τον κάθε χαρακτήρα, ώστε να μάθει νέα skills. Οι τόμοι αυτοί είναι μιας χρήσης και μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να ανεβάσουν και το επίπεδο ενός skill. Βέβαια, ένας άλλος τρόπος ανάπτυξης, είναι η πολλαπλή χρήση μιας ιδιότητας. Με τον ίδιο περίπου τρόπο λειτουργούν και τα Roles. Τα roles όπως λέει και το όνομά τους, είναι ρόλοι που μπορείτε να βάλετε στον κάθε χαρακτήρα. Αυτά δίνουν επιπλέον στατιστικά, ενώ ταυτόχρονα ελέγχουν τη συμπεριφορά του ΑΙ στις μάχες. Το επίπεδό τους ανεβαίνει με τη συνεχόμενη χρήση όπως γίνεται και με τα skills ή με χρήση Skill Points που παίρνετε μετά από κάθε μάχη.



Το παιχνίδι είναι πραγματικά γεμάτο side quests. Αυτά μπορείτε να τα βρείτε από συγκεκριμένα άτομα ή από πίνακες ανακοινώσεων μέσα στις πόλεις. Κυρίως θα πρέπει να μαζέψετε αντικείμενα ή να νικήσετε εχθρούς. Το πρόβλημα είναι πως δεν υπάρχει κάποιο tracking και θα πρέπει να ανοίγετε το μενού, ώστε να δείτε τι πρέπει να κάνετε στη συνέχεια. Στις πρώτες αποστολές του παιχνιδιού θα χρειαστεί να ρίξετε πολύ περπάτημα για να πάτε από την μία πόλη στην άλλη, καθώς θα πρέπει πάντα να επιστρέψετε σε μια συγκεκριμένη για να ολοκληρώσετε το κάθε quest. Τελειώνοντας ένα side quest, παίρνετε gold, experience, skill points, αλλά και πολύτιμα αντικείμενα.

Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε τα Specialties, τα οποία αποτελούν μερικές από τις σημαντικότερες λειτουργίες του παιχνιδιού. Τα specialties αφορούν όλες τις υπόλοιπες λειτουργίες που διαθέτει το παιχνίδι, καθώς και μερικούς παράγοντες, όπως να πέφτουν συχνότερα αντικείμενα από τους εχθρούς στις μάχες και καλύτερη απόδοση εναντίων συγκεκριμένων αντιπάλων. Τα σημαντικότερα όμως, είναι αυτά που σας επιτρέπουν να μαζεύεται αντικείμενα από το περιβάλλον, να κάνετε συνθέσεις πρώτων υλών και αναβαθμίσεις. Τα specialties γίνονται διαθέσιμα μετά από συγκεκριμένα quests και θα πρέπει να τα ξεκλειδώσετε με skill points.



Ενώ τα textures και το βάθος των περιοχών είναι ένα από τα πιο όμορφα στοιχεία του παιχνιδιού, δεν μπορεί να ειπωθεί το ίδιο για το character design. Οι χαρακτήρες είναι σαν νεκρές κούκλες, με τελείως ψεύτικες κινήσεις και ελάχιστες εκφράσεις, που δεν ταιριάζουν καθόλου με τις περιστάσεις. Λεπτομέρειες βλέπουμε μόνο στους κεντρικούς χαρακτήρες, με τους υπόλοιπους npcs να είναι τελείως αδιάφοροι. Το χειρότερο βέβαια δεν είναι εκεί, αλλά στην παντελή έλλειψη collisions με όλους τους χαρακτήρες εκτός μάχης. Αυτό μπορεί να έγινε επίτηδες για τεχνικούς λόγους, αφού το party σας ακολουθεί συνέχεια, αλλά δεν παύει να είναι κάτι πάρα πολύ άσχημο.

Η μουσική του παιχνιδιού είναι καλή, αλλά δεν είναι αρκετή για να καλύψει το μέτριο αγγλικό voice acting. Μετά από μερικές ώρες παιχνιδιού, σίγουρα θα αποφασίσετε να το βάλετε στα ιαπωνικά. Οι φωνές στο αγγλικό voice acting είναι σχεδόν ίδιες και υπάρχουν στιγμές που θα δυσκολευτείτε να καταλάβετε ποιος μιλάει. Ταυτόχρονα δεν υπάρχει καθόλου συναίσθημα σε αυτές, κάτι που μπορούμε να πούμε πως ισχύει και στο ιαπωνικό.


star ocean (6)

Το νέο Star Ocean δεν ήταν σίγουρα αυτό που περιμέναμε. Η σειρά είναι γνωστή κυρίως για το combat της, αλλά ακόμα και δω υπήρχαν σημαντικά προβλήματα. Ευτυχώς, δίνει μεγάλη ποικιλία σε customization, με τα roles και specialties να είναι από τα καλύτερα στοιχεία που διαθέτει. Ωστόσο, η αδυναμίες που έχει στον τομέα των γραφικών, είναι ασυγχώρητες και ειδικά η έλλειψη των collisions. Οι οπαδοί της σειράς και γενικότερα των JRPG σίγουρα δεν έχουν πολλά να περιμένουν από αυτό το παιχνίδι.

Θετικά
  • Μεγάλη ποικιλία στο customization
  • Καλοσχεδιασμένες περιοχές
Αρνητικά
  • Πολύ αργή ροή του παιχνιδιού
  • Έλλειψη collisions με τους NPCs
  • Χαοτικό την ώρα των μαχών με πολλούς χαρακτήρες

6  Καλό

Star Ocean: Integrity and Faithlessness

Ένα JRPG με πολλά προβλήματα, που φαίνονται από τα πρώτα κιόλας λεπτά του παιχνιδιού




πηγη



Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook και ενημερωθείτε για ό,τι νέο.
Από το Blogger.