Killzone: Shadow Fall

0
  • Είδος: First-Person Shooter
  • Format: PS4
  • Εκδότης: Sony
  • Ανάπτυξη: Guerilla Games
  • Διάθεση: Sony Hellas (210-6782000)
  • Παίκτες: 1 (4-24 Online)
  • Κυκλοφορία: 29/11/2013
Η σειρά Killzone είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την Sony, καθώς από το 2004 μέχρι και σήμερα η Guerilla Games έχει τροφοδοτήσει τις κονσόλες της με πέντε συνολικά exclusives. Μοιραία λοιπόν η Ολλανδική προγραμματιστική εταιρεία ανέλαβε το δύσκολο έργο να αναπτύξει ένα ακόμα exclusive για λογαριασμό της Sony, το οποίο φέρει τον τίτλο Killzone: Shadow Fall. Το τελευταίο αποτελεί χωρίς αμφιβολία την "ναυαρχίδα" των launch τίτλων για τον διάδοχο του PS3 και αν μη τι άλλο καλείται να σταθεί αντάξιο των προκατόχων του.

Το Killzone: Shadow Fall παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τον περασμένο Φεβρουάριο στα πλαίσια ενός event της Sony, στο οποίο είδαμε επίσης το DualShock 4 και επιπλέον μάθαμε περισσότερες πληροφορίες για την αρχιτεκτονική του PS4. Οι πρώτες εντυπώσεις που αποκομίσαμε ήταν ιδιαίτερα θετικές και είναι γεγονός πως τόσο η Sony, όσο και η Guerilla Games κατάφεραν να προκαλέσουν μεγάλο hype πριν την κυκλοφορία του διαδόχου του Killzone 3. Επίσης, θα πρέπει να σημειωθεί πως η Guerilla Games αποτελεί μία από τις πρώτες εταιρείες ανάπτυξης που έλαβαν τα development kits του PS4 και κατόπιν αυτού οι developers της είχαν αρκετό χρόνο στην διάθεσή τους για να εξοικειωθούν με την αρχιτεκτονική της κονσόλας και να αναδείξουν τις δυνατότητες της.


Πλέον εννιά μήνες μετά την αποκάλυψή του, το Killzone: Shadow Fall κυκλοφορεί ήδη στα καταστήματα της Αμερικής, ενώ αναμένεται την προσεχή εβδομάδα και στην Ευρώπη. Την δεδομένη χρονική στιγμή η πλειοψηφία των gamers και των επίδοξων κατόχων του PS4 εκφράζει έντονα ερωτηματικά, όπως κατά πόσο το δημιούργημα της Guerilla Games μας προσφέρει μια πραγματικά next gen εμπειρία ή σε τι βαθμό έχει καταφέρει να εξελιχθεί η σειρά. Χωρίς να μακρηγορούμε περαιτέρω, ήρθε η ώρα να αναλύσουμε το πρώτο μεγάλο exclusive για το διάδοχο του PS3 και να δώσουμε την απάντησή μας στα παραπάνω ερωτήματα.

Τείχος του Βερολίνου εν έτει 2370
Τα γεγονότα του Killzone: Shadow Fall διαδραματίζονται μερικά χρονιά μετά τα αντίστοιχα του προκατόχου του. Ο πλανήτης Helghan έχει πλέον καταστραφεί και οι εναπομείναντες κάτοικοί του καταφεύγουν ως πρόσφυγες στα εδάφη των Vektans. H συμμαχία ISA (Interplanetary Strategic Alliance) παραχωρεί τον μισό πλανήτη Vekta στους Helghasts και παράλληλα ανυψώνεται ένα τεράστιο τείχος που διαχωρίζει τους δύο πολιτισμούς.


Για αρκετά χρόνια τόσο οι Vektans, όσο και οι Helghasts ζουν ειρηνικά, τουλάχιστον φαινομενικά, καθώς στην πραγματικότητα οι δύο λαοί τρέφουν μίσος ο ένας για τον άλλον. Κατόπιν αυτού, οι ηγεσίες των δύο δυνάμεων εμπλέκονται σε μία μορφή Ψυχρού Πολέμου, παρόλα αυτά καμία πλευρά δεν προχωρά σε εχθροπραξίες, τουλάχιστον όχι μέχρι το 2370. Την συγκεκριμένη χρονιά οι Helghans αρχίζουν να εκδιώκουν με βίαιο τρόπο του Vektans που ζουν στην πλευρά του πλανήτη που τους ανήκει και έκτοτε η ειρήνη στον πλανήτη αρχίζει να ακροβατεί σε τεντωμένο σκοινί.




 Ανάμεσα στους Vektans που εκδιώκονται από το σπίτι τους, συναντάμε τον Lucas Kellen, τον πρωταγωνιστή του Killzone: Shadow Fall. To 2370 o Lucas μαζί με τον πατέρα του τον Michael προσπαθούν να διαφύγουν κρυφά από τους Helghans, με στόχο να φτάσουν στην άλλη πλευρά του τείχους. Στην διαδρομή τους συναντούν τον Sinclair, έναν Shadow Marshal (μία επίλεκτη ομάδα μυστικών πρακτόρων της ISA), o οποίος προσφέρεται να τους βοηθήσει να ξεφύγουν από τις εχθρικές δυνάμεις. Δυστυχώς όμως στην πορεία ο πατέρας του Lucas σκοτώνεται και ο Sinclair αναλαμβάνει να μεγαλώσει τον νεαρό αγόρι.


Είναι γεγονός πως από τα πρώτα λεπτά ενασχόλησής σας με το νέο Killzone, το σενάριο θα σας καθηλώσει. Δυστυχώς όμως στην πορεία το σκηνικό ανατρέπεται πλήρως, καθώς η ροή της αφήγησης παρουσιάζει σημαντικά κενά. Ενώ λοιπόν οι σεναριογράφοι καταφέρνουν να δημιουργήσουν έναν ιδιαίτερο κόσμο, με εμφανείς παραλληλισμούς με την παλιότερη και σύγχρονη ιστορία της ανθρωπότητας, αποτυγχάνουν να εμβαθύνουν στην απόδοση του σεναρίου. Το οξύμωρο της όλης υπόθεσης είναι ότι το lore του Killzone: Shadow Fall αποκαλύπτεται μέσω των collectables που υπάρχουν στις διάφορες πίστες και όχι μέσω των cutscenes όπως θα περιμέναμε.

Συν τις άλλοις, ο Lucas Kellen είναι μακράν ο πιο αδιάφορος κεντρικός πρωταγωνιστής στο σύμπαν της σειράς. Οι όποιες προσπάθειες των σεναριογράφων να αποδώσουν τις "ανθρώπινες" πτυχές του είναι πλήρως αποτυχημένες και αν συνυπολογίσουμε το γεγονός ότι πλην ελαχίστων εξαιρέσεων δεν έχετε την ευκαιρία να δείτε την εξωτερική εμφάνιση του πρωταγωνιστή, εύλογα συμπεραίνουμε ότι είναι αδύνατον να ταυτιστείτε μαζί του.

Line of Duty
Μετά τα γεγονότα του προλόγου που διαδραματίζονται το 2370, η ιστορία προχώρα...fast forward είκοσι χρόνια μετά, όπου πλέον ο Lucas Kellen έχει ολοκληρώσει την εκπαίδευσή του ως Shadow Marshal. O Kellen αναλαμβάνει διάφορες αποστολές για λογαριασμό της VSA (Vektan Security Agency) στα εδάφη των Helghans και σε μία από αυτές καλείται να εξαφανίσει τα ίχνη που άφησαν ορισμένοι πράκτορες της υπηρεσίας.


Σε αυτό το σημείο θα παρακολουθήσετε τα πρώτα σας tutorials και θα εξοικειωθείτε με τους μηχανισμούς της μάχης, αλλά και με το μοντέλο χειρισμού. Στο τελευταίο κομμάτι αξίζει να σταθούμε ιδιαίτερα για να δούμε κατά πόσο το DualShock 4 είναι σε θέση να απογειώσει την next gen εμπειρία σας. Σε πρώτη φάση να τονίσουμε ότι τα analog sticks είναι εμφανώς πιο "σφιχτά" από τα αντίστοιχα του PS3 και κατ' επέκταση αρκετοί από εσάς ενδέχεται να αντιμετωπίσετε προβλήματα στην στόχευση. Παρόλα αυτά υπάρχει η επιλογή να καλιμπράρετε την ευαισθησία των αναλογικών μοχλών μέσω του κεντρικού μενού.

Εν τω μεταξύ, στην πρώτη σας αποστολή θα αποκτήσετε ένα drone που ονομάζεται OWL, το οποίο αναμένεται να αποτελέσει πολύτιμο σύμμαχό σας. Το drone έχει τέσσερις λειτουργίες οι οποίες είναι εξής: attack, shield, stun και zipline. Για να επιλέξετε την κάθε λειτουργία θα πρέπει να κάνετε swipe το touchpad με το δάχτυλο σας (από τα αριστερά προς τα δεξιά, από πάνω προς τα κάτω κ.ο.κ.) και στην συνέχεια να πατήσετε το L1.

Με την λειτουργία attack μπορείτε να στείλετε το drone να εξολοθρεύσει κοντινούς σε απόσταση στόχους ή να προκαλέσει αντιπερισπασμό. Η δυνατότητα αυτή είναι ιδιαίτερα χρήσιμη, καθώς τις περισσότερες φορές οι δυνάμεις των Helghans είναι πολυάριθμες και οι πιθανότητες επιβίωσης σε μία κατά μέτωπο επίθεση είναι ελάχιστες, ειδικά στο Hard επίπεδο δυσκολίας. Να σημειώσουμε εδώ ότι το Killzone: Shadow Fall έχει τρία επίπεδα δυσκολίας, τα Normal, Easy και Hard. Στην περίπτωση που αντιμετωπίζετε τους εχθρούς σας σε κλειστούς χώρους η λειτουργία shield του drone στην κυριολεξία σώζει ζωές, καθώς μπορείτε να σταθείτε πίσω από την ενεργειακή ασπίδα που δημιουργεί το OWL και να πυροβολήσετε με άνεση του στόχους σας.


Οι δύο υπόλοιπες λειτουργίες χρησιμοποιούνται κυρίως σε ειδικές περιστάσεις. Για παράδειγμα, σε κάποιες αποστολές που απαιτείται stealth προσέγγιση μπορείτε να κάνετε stun τους Helghans και στην συνέχεια να τους ξεπαστρέψετε αθόρυβα με melee kills ή με το zipline να μεταφερθείτε με ασφάλεια πάνω από ένα μεγάλο χάσμα. Αυτό που οφείλουμε να σημειώσουμε είναι ότι η ευαισθησία του touchpad είναι άκρως ικανοποιητική, καθώς έχετε την δυνατότητα άμεσης εναλλαγής των ιδιοτήτων του drone. Ένα ακόμη στοιχείο που αξίζει να τονίσουμε σχετικά με την χρήση του DualShock 4 είναι ότι τα βελτιωμένα triggers προσφέρουν μεγαλύτερη ευχαρίστηση στο gunplay. Επιπλέον, το χρώμα της lightbar εναλλάσσεται όποτε το health σας είναι χαμηλό (από πράσινο σε κόκκινο).

Τα νέα στοιχεία
Σε αντίθεση με τα προηγούμενα Killzone που περιελάμβαναν εχθροπραξίες μεγάλης κλίμακας και των οποίων η ροή ήταν κυρίως γραμμική, οι developers εδώ προσπάθησαν να δώσουν μεγαλύτερη ποικιλία στο gameplay. Οι χάρτες είναι πολύ μεγαλύτεροι σε μέγεθος και επιπλέον δύναται να προσεγγίσετε τα περισσότερα objectives με διάφορους τρόπους. Επιπλέον, στις διάφορες τοποθεσίες είναι διεσπαρμένα δεκάδες collectables για να συλλέξετε, τα οποία όπως προαναφέραμε ρίχνουν φως στις άγνωστες πτυχές του σεναρίου, οπότε εάν θέλετε να εμβαθύνετε σε αυτό η συλλογή τους αποτελεί μονόδρομο.

Δυστυχώς όμως η εξερεύνηση των διαφόρων τοποθεσιών δεν είναι πάντα εύκολη υπόθεση, καθώς το pathfinding είναι αρκετά προβληματικό. Αφενός στο user interface δεν απεικονίζεται ο χάρτης της εκάστοτε τοποθεσίας και αφετέρου τα markers που σας υποδεικνύουν την κατεύθυνση του επόμενου objective σας δεν είναι αρκετά ευδιάκριτα. Συν τις άλλοις, τα τελευταία απεικονίζονται μόνο αφού βρεθείτε σε συγκεκριμένη εμβέλεια από αυτό.


Εν τω μεταξύ, σε αρκετές περιπτώσεις έχετε την ευχέρεια να εφαρμόσετε stealth τακτικές. Για παράδειγμα, σε αρκετές πίστες υπάρχουν αεραγωγοί που μπορείτε να διασχίσετε για να βρεθείτε πίσω από τις εχθρικές δυνάμεις. Επιπλέον, δύναται να ξεπαστρέψετε ακόμα και δύο αντιπάλους ταυτόχρονα, πατώντας το R3 αφού πραγματοποιήσετε ένα melee kill. Σε αυτή την περίπτωση θα εκτοξεύσετε το μαχαίρι σας στον κοντινότερο εχθρό, όπως είδαμε και στο πρόσφατο Far Cry 3: Blood Dragon.

Η stealth προσέγγιση πάντως ευνοείται και από την προσθήκη ενός νέου μηχανισμού που ονομάζεται Tactical Echo. Μέσω αυτού δύναται να scanάρετε μια περιοχή και να δείτε τις τοποθεσίες των φρουρών ακόμα και μέσα από τείχους. Στην πράξη το Tactical Echo λειτουργεί λοιπόν σαν ένα σόναρ μικρής εμβέλειας και επιπλέον πέρα από τους εχθρούς σας αποκαλύπτει και τυχόν αντικείμενα που βρίσκονται σε κοντινή απόσταση.

Το Killzone: Shadow Fall δεν είναι σε καμία περίπτωση το killer app του PlayStation 4, παρόλα αυτά θα ικανοποιήσει αναμφισβήτητα τους φίλους της σειράς.

Gunplay και A.I.
Όσον αφορά την αίσθηση των όπλων το Killzone: Shadow Fall δεν διαφέρει ιδιαίτερα σε σχέση με τις προγενέστερες δημιουργίες της Guerilla Games. Κοινώς, το gunplay είναι "στιβαρό" με την όλη έννοια της λέξης. Κατόπιν αυτού, οι φίλοι της σειράς είναι σίγουρο ότι θα μείνουν ικανοποιημένοι, εντούτοις όσοι αρέσκεστε σε FPS τύπου Call of Duty και Battlefield θα χρειαστεί να εξοικειωθείτε με τους μεγαλύτερους χρόνους που απαιτεί το reload των όπλων σας. Επιπλέον, θα πρέπει για ακόμα μια φορά να τονίσουμε το πόσο τα triggers του DualShock 4 βελτιώνουν την όλη εμπειρία.

Στο νέο Killzone συναντάμε επίσης ένα αρκετά μεγάλο οπλοστάσιο που αποτελείται από 19 συνολικά όπλα και πέντε μορφές εκρηκτικών, όπως C4, χειροβομβίδες και νάρκες. Ανάμεσα σε αυτά την μεγαλύτερη εντύπωση μας προκάλεσε το railgun που αποτελεί και το βασικό όπλο του Lucas Kellen. To συγκεκριμένο έχει δύο λειτουργίες, στην πρώτη εκτοξεύει παλμικά βλήματα με μεγάλη ταχύτητα και στην δεύτερη εκτοξεύει μια πανίσχυρη ριπή με μεγάλο AoE. Στην ουσία λοιπόν μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο ως assault , όσο και ως sniper rifle αντίστοιχα.


Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα των σύγχρονων FPS είναι η συμπεριφορά της A.I. και δυστυχώς το Killzone: Shadow Fall δεν καταφέρνει να κάνει την διαφορά. Οι δυνάμεις των Helghans επιτίθενται κατά κύματα χωρίς ίχνος τακτικής θυμίζοντας κάτι από την σειρά Painkiller. Εντύπωση προκαλεί επίσης το γεγονός ότι κανένας αντίπαλος δεν είναι εφοδιασμένος με χειροβομβίδες και κατ' επέκταση μπορείτε άφοβα να camperωθείτε πίσω από ένα σημείο κάλυψης ή το shield του drone σας.

Με βάση τα παραπάνω θα περίμενε κανείς ότι ο βαθμός πρόκλησης θα ήταν χαμηλότατος, εντούτοις κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει στην πραγματικότητα, καθώς ως επί τω πλείστον οι εχθρικές δυνάμεις είναι υπέρ του δεόντως πολυάριθμες. Κατόπιν αυτού στις 10 τουλάχιστον ώρες που διαρκεί το single player campaign είναι γεγονός ότι θα πεθάνετε αρκετές φορές.

Στην εμπόλεμη ζώνη
Για την ώρα το Killzone: Shadow Fall περιλαμβάνει ένα μόλις online mode το Warzones (στην πορεία θα προστεθεί και ένα co-op mode μέσω DLC). Παρόλα αυτά στο συγκεκριμένο συναντάμε διαφορετικές παραλλαγές του όπως το Classic Warzone, το 24 Player Deathmatch, το Team Tactical Combat, το New Recruits και το Elite Team Survival. Οι τέσσερις αυτές παραλλαγές έχουν δημιουργηθεί από την Guerilla Games, ενώ με δεδομένο ότι η υπάρχει δυνατότητα δημιουργίας διάφορων custom Warzones από τους παίκτες είναι σίγουρο ότι στο μέλλον θα υπάρξουν δεκάδες ακόμα παραλλαγές. Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι είναι διαθέσιμα 10 maps, με τον αριθμό αυτό να κρίνεται άκρως ικανοποιητικός σε σύγκριση με τα υπόλοιπα FPS της αγοράς.


Το Classic Warzone, όπως υποδηλώνει και ο τίτλος του προσφέρει την κλασική Killzone multiplayer εμπειρία, καθώς δύο ομάδες 2 έως 12 παικτών μάχονται για την ολοκλήρωση συγκεκριμένων αποστολών όπως την κατάληψη στρατηγικών σημείων στον χάρτη. Κάτι αντίστοιχο βλέπουμε και στα Team Tactical Combat και Elite Team Survival, με την μόνη διαφορά ότι στην πρώτη περίπτωση είναι ενεργοποιημένο το friendly fire, ενώ στην δεύτερη δεν υπάρχει respawn και radar και επιπλέον δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα abilities του στρατιώτη σας.

Για τους αμύητους το New Recruits προσφέρει ένα "φιλικό" περιβάλλον ώστε να εξοικειωθείτε με τους μηχανισμούς του multiplayer, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι για αυτό τον σκοπό υπάρχει και το Offline Warzone όπου μπορείτε να μονομαχήσετε με bots. Στο τελευταίο δύναται να επιλέξετε επίπεδο δυσκολίας, αλλά δεν έχετε την δυνατότητα να ολοκληρώσετε τα διάφορα challenges.

Ας νικήσει ο καλύτερος
H Guerilla Games προέβη σε σημαντικές αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο ξεκλειδώνετε τα όπλα και τις διάφορες abilities, καθώς πλέον καταργούνται τα levels και αντί για αυτά εισάγεται ο μηχανισμός των challenges. Συνολικά υπάρχουν τρία classes (Scout, Assault, και Support) και σε καθένα από αυτά υπάρχουν 152, 155 και 180 challenges αντίστοιχα. Όπως καταλαβαίνετε λοιπόν θα χρειαστεί να αφιερώσετε πάρα πολύ χρόνο στο online περιβάλλον για να αναπτύξετε τον χαρακτήρα σας. Αξίζει να σημειωθεί πως μέσα από τον μηχανισμό των challenges επιβραβεύονται ουσιαστικά μόνο οι ικανοί παίχτες, καθώς είναι γεγονός πως με το προηγούμενο σύστημα, με τα levels δηλαδή, ακόμη και ένας αρχάριος μπορούσε να αφιερώσει αρκετές ώρες κάνοντας grinding.

Το καθέ class έχει πρόσβαση σε συγκεκριμένα όπλα και abilities, ενώ σημειωτέον μπορείτε να κάνετε customize τα όπλα σας με διάφορα parts που ξεκλειδώνουν σταδιακά. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι ο Scout έχει πρόσβαση στο Tactical Echo που συναντάμε στο campaign και κατ' επέκταση μπορεί να εντοπίσει τους αντίπαλους παίκτες ακόμα και μέσα από τοίχους, ο Assault δύναται να προστατευτεί από τα αντίπαλα πύρα με την χρήση του Nano Shield, ενώ ο Support χρησιμοποιεί ένα ειδικό drone για να κάνει revive τους συμμάχους του από απόσταση.


Συνολικά η online εμπειρία του Killzone: Shadow Fall κρίνεται θετικότατη από όλους τους τομείς. Στο τεχνικό κομμάτι δεν συναντήσαμε πτώσεις του frame rate, lags και disconnections. Επιπροσθέτως, η ποικιλία των maps και των διαφόρων παραλλαγών του Warzones, η δυνατότητα δημιουργίας custom χαρτών και το σύστημα με τα challenges είναι γεγονός ότι δεν αφήσουν κανέναν παραπονεμένο.

Επίδειξη δυνατοτήτων
Στο Killzone: Shadow Fall χρησιμοποιείται η βελτιωμένη in-house engine της Guerilla Games, η οποία δίχως αμφιβολία καταφέρνει να μας παρέχει μια πραγματική next gen εμπειρία. Επιπλέον, οι developers αξιοποίησαν και την τεχνολογία Umbra 3 της ομώνυμης Φινλανδικής εταιρείας. Αναμφίβολα η δουλειά που έχει γίνει στους τομείς του deferred shading και του dynamic lighting στην κυριολεξία κόβει την ανάσα, καθώς οι φωτοσκιάσεις αποτυπώνονται άκρως ρεαλιστικά στην οθόνη σας. Το frame rate κυμαίνεται από 30 έως και 40 fps στο single-player campaign, ενώ είναι κλειδωμένο στα 60fps στο mulitplayer. Αναπόφευκτα λοιπόν το input lag είναι σχεδόν μηδαμινό.

Συν τις άλλοις, η δημιουργία της Guerilla Games τρέχει σε native 1080p ανάλυση, κάτι που αν μη τι άλλο ήταν ένα από τα ζητούμενα της όγδοης γενιάς οικιακών κονσολών. Το level design είναι αρκετά εμπνευσμένο και γενικά θα εξερευνήσετε μια πλειάδα τοποθεσιών, όπως την πόλη Vekta, το "ναυάγιο" ενός διαστημοπλοίου, τα ερείπια του πλανήτη Helghan κ.ο.κ. Τα textures είναι ως επί τω πλείστον αψεγάδιαστα και το μόνο ψεγάδι είναι ότι σε ορισμένες περιπτώσεις παρατηρείται ένα ελαφρύ "θόλωμα" (texture blur).

Ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον στοιχείο που ήρθε πρόσφατα στο φως της δημοσιότητας είναι ότι η Guerilla Games ανέπτυξε το μεγαλύτερο κομμάτι του κώδικα του Killzone: Shadow Fall χρησιμοποιώντας μόλις τα 4GB RAM του PS4. Αυτό συνέβη γιατί μέχρι την ανακοίνωση της 8GB DDR5 από τον Marc Cerny στα πλαίσια της παρουσίασης την κονσόλας, οι developers της κονσόλας δεν γνώριζαν πόση ακριβώς θα είναι η RAM της. Με βάση τα παραπάνω στοιχεία, αλλά και το συνολικό οπτικό αποτέλεσμα που βλέπουμε εδώ θα πρέπει να τονίσουμε ότι το μέλλον προβλέπεται ιδιαίτερα ευοίωνο για την κονσόλα της Sony, καθώς αναμφίβολα τo hardware της έχει ακόμα περισσότερες δυνατότητες.


Βασιλεύει η sci-fi/ambient αισθητική
Το soundtrack επιτυγχάνει πλήρως τον σκοπό του μεταφέροντας σας πλήρως την αίσθηση του δυστοπικού περιβάλλοντος του πλανήτη Vekta και των υπολοίπων τοποθεσιών. Τα μουσικά θέματα διακρίνονται για τον sci-fi/ambient χαρακτήρα τους και είναι πιστά στο κλίμα της σειράς. Ανάλογη είναι και η ποιότητα των ηχητικών εφέ, καθώς κάθε όπλο έχει τον δικό του χαρακτηριστικό ήχο.

Σε αντίθεση το voice acting κρίνεται μέτριο, καθώς οι ηθοποιοί αποτυγχάνουν να αποδώσουν πειστικά τους ρόλους τους. Επιπλέον, η επιλογή του καστ κρίνεται άκρως αμφιλεγόμενη, αφού οι περισσότεροι voice actors έχουν ελάχιστη εμπειρία στον χώρο των video games. Επιπροσθέτως, τα προβλήματα αυτά αποτυπώνονται εντονότερα και από το lip sync, το οποίο ως επί τω πλείστον παρουσιάζει προβλήματα συγχρονισμού.


Εν κατακλείδι

Οπτικά το Killzone: Shadow Fall είναι...χάρμα οφθαλμών και με το καλημέρα δείχνει ένα σημαντικό κομμάτι των δυνατοτήτων του PS4. Όσον αφορά τα γραφικά λοιπόν θα λέγαμε ότι δίχως αμφιβολία προσφέρει μια άκρως ικανοποιητική next gen εμπειρία. Στο κομμάτι του gameplay όμως και ειδικά στην περίπτωση του single-player campaign η Guerilla Games δεν κατάφερε να εξελίξει στον βαθμό που θα έπρεπε την δημιουργία της. Παρά το γεγονός ότι έγιναν φιλότιμες προσπάθειες με την εισαγωγή περισσότερων stealth στοιχείων και την αύξηση του μεγέθους των χαρτών, το τελικό αποτέλεσμα αμαυρώνεται σημαντικά από την κάκιστη Α.Ι. και σε μικρότερο βαθμό από το προβληματικό pathfinding.

Με δεδομένο ότι το μεγαλύτερο παράπονο των παικτών από τα FPS είναι η μικρή διάρκεια των single-player campaigns, η ολλανδική εταιρεία ανάπτυξης αποφάσισε να μας προσφέρει ένα χορταστικό campaign διάρκειας 10 ή και περισσοτέρων ωρών αν ασχοληθείτε με την συλλογή των collectables. Η αφήγηση όμως του σεναρίου δεν είναι αυτή που θα έπρεπε, ώστε να διατηρηθεί το ενδιαφέρον μας από την αρχή ως το τέλος. Παρά όμως τα παραπάνω προβλήματά του Killzone: Shadow Fall είναι μία σημαντική δημιουργία που συνοδεύει επάξια το PS4 στο λανσάρισμά του και να μη τι άλλο υπόσχεται συγκλονιστικές multiplayer αναμετρήσεις.

Θετικά:
- Άρτιος τεχνικός τομέας
- Ικανοποιητική διάρκεια
- Λειτουργικό μοντέλο χειρισμού
- Πλήρης εκμετάλλευση των λειτουργιών του DualShock 4
- Εθιστικό multiplayer
- Εξαιρετικό soundtrack

Αρνητικά:
- Χαμηλή Α.Ι.
- Προβληματικό pathfinding
- Η αφήγηση της ιστορίας
- Μέτριο voice acting

Βαθμολογία
Γραφικά: 9
Ήχος: 7.5
Gameplay: 7
Αντοχή: 8
Γενικά: 8

Ένα "τίμιο" FPS που αποτελεί άξιο διάδοχο της κληρονομιάς της δημοφιλούς σειράς.
Παντελής Δασκαλέλος

πηγη
Tags

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
Δημοσίευση σχολίου (0)

buttons=(Accept !) days=(20)

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για καλύτερη φυλλομέτρηση. Δείτε...
Accept !
To Top