Halo: Spartan Assault

0
Είδος: Top-Down Shooter
Format: PC, Xbox One, Xbox 360 (Primary version tested), Windows Phone
Εκδότης: Microsoft Studios
Ανάπτυξη: 343 Industries, Vanguard Entertainment
Διάθεση: Microsoft Hellas
Παίκτες: 1-2
Απαιτήσεις: 2GB RAM, Επεξεργαστής Intel Celeron στα 1GHz, Κάρτα γραφικών 256MB, Χώρος στο σκληρό δίσκο 2GB, Λειτουργικό σύστημα Windows 8
Επίσημο Site: Κλικ εδώ
Κυκλοφορία: PC, Windows Phone: 19/7/2013, Xbox One: 24/12/2013, Xbox 360: 31/1/2014
Demo: Download


Τα Top-down Shooters σε γενικές γραμμές είναι πάντα συμπαθή και συνήθως μας χαρίζουν μερικές ευχάριστες ώρες, παρόλο που οι καλές εποχές για το είδος ανήκουν -κακά τα ψέματα- στο παρελθόν. Όπως και να 'χει, στις περισσότερες των περιπτώσεων υποστηρίζουν και κάποιο co-op mode (καθώς είναι πάντα διασκεδαστικό να πυροβολείς πράγματα παρέα με ένα φιλαράκι σου!). Αν μη τι άλλο αποτελούν μια "τίμια" πρόταση για χαβαλέ, δράση και...κονσολομουρμούρα ("Πήγαινε δεξιά ρε σου είπα", "Βάρα αυτόν", "Τι κάνεις εκεί", "Από δω ρε" κ.ο.κ).

Αν το παραπάνω "πακέτο" που περιγράψαμε το τυλίξετε με το lore ενός διάσημου και αγαπημένου franchise, ενδεχομένως η όλη εμπειρία να γίνει ακόμη πιο ελκυστική και να σας δώσει ένα παραπάνω λόγο να ασχοληθείτε με ένα τέτοιο game. Μια ανάλογη περίπτωση λοιπόν αποτελεί και το Halo: Spartan Assault, ένα top-down Third-Person Shooter της 343 Industries (η εταιρεία που έχει αναλάβει πλέον την σειρά) σε συνεργασία με την ολλανδική Vanguard Games (γνωστή από το Gatling Gears). Το παιχνίδι κυκλοφόρησε αρχικά για PC και Windows Phone το καλοκαίρι που μας πέρασε, στην συνέχεια βρήκε τον δρόμο του στο Xbox One, για να φτάσει τελικά και στο Xbox 360, του οποίου την έκδοση σας παρουσιάζουμε. Για να δούμε, το όνομα το έχει, έχει και την χάρη;


Επιχείρηση: Halo
To Halo: Spartan Assault διαδραματίζεται θεωρητικά μεταξύ των γεγονότων του Halo 3 και του Halo 4. Βρισκόμαστε χρονολογικά στην περίοδο κάπου ανάμεσα στο 2553 και το 2557, όπου η UNSC και οι Covenant έχουν υπογράψει συνθήκη παύσεως πυρός. Στο παιχνίδι αναλαμβάνετε τις τύχες της Sarah Palmer και του Spartan Davis και αναβιώνετε μέσω ενός εξομοιωτή τις μάχες των ανθρώπων εναντίων των Covenant, όταν οι τελευταίοι επιτίθενται (σπάζοντας την ανακωχή) στον πλανήτη Draetheus V, ο οποίος κρύβει μυστικά όπλα των Forerunner που είδαμε στο Halo 4.

Στις 30 περίπου αποστολές του παιχνιδιού ουσιαστικά αναβιώνετε τα γεγονότα μεταξύ των Halo 3 και 4, με το σενάριο ωστόσο να περνάει σε δεύτερη μοίρα, καθώς το ζουμί κρύβεται αλλού. Ουσιαστικά δεν υπάρχει κάποιο ιδιαίτερο στόρι, απλά ένα υπόβαθρο για το πιστολίδι. Πάντως, ο "αέρας" του τίτλου πλανάται επιτυχώς πάνω από το Halo: Spartan Assault, το οποίο τόσο σαν παρουσίαση όσο και σαν ατμόσφαιρα παραπέμπει στην αγαπημένη σειρά και σίγουρα δεν θα αφήσει ανικανοποίητους του φίλους της, τουλάχιστον σε αυτόν τον τομέα.




Do it like a Spartan

Όπως έχετε καταλάβει, στο Halo: Spartan Assault ξεχνάμε το FPS στυλ της σειράς. To gameplay του παιχνιδιού δεν χρειάζεται και πολλές κουβέντες για να περιγραφεί. Πρόκειται για ένα κλασικό -ακολουθεί μεγάλη σειρά διπλών αγγλικών χαρακτηρισμών- dual stick, top-down, Third-Person Shooter με δυνατότητα co-op για διπλό ...μακέλεμα (αν και... θα τα πούμε παρακάτω!). Η συνταγή είναι απλή και όπως ακριβώς την φαντάζεστε, χωρίς κάποια ιδιαίτερη καινοτομία. Με το δεξί analog στοχεύετε με το όπλο σας, με το αριστερό κινείστε, με το RT πυροβολείτε και αυτοί είναι ουσιαστικά οι βασικοί μηχανισμοί του παιχνιδιού. Φυσικά χρησιμοποιείτε και όλα τα υπόλοιπα κουμπιά σε βοηθητικές λειτουργίες όπως melee attack, deploy shield, αλλαγή όπλου, ρίψη χειροβομβίδας κτλ.

Ομολογώ πως δεν έχω δοκιμάσει το παιχνίδι στην mobile εκδοχή του, καθώς έχω μάθει πως υπάρχουν κάποια προβληματάκια στον χειρισμό, ωστόσο στο Xbox 360 ο έλεγχος με ικανοποίησε αρκετά. Η ανταπόκριση των δύο αναλογικών μοχλών είναι εξαιρετικά λειτουργική, αν και υπάρχει ένα μικρό ελάττωμα που αφορά μια σχετική "δυσκοιλιότητα" στην στόχευση. Πιο συγκεκριμένα, υπάρχουν κάποιες γωνίες βολής που μου φάνηκαν λίγο πιο δύσκολο να επιτευχθούν με αποτέλεσμα να χαλάω μερικές σφαίρες παραπάνω για να πετύχω τον στόχο μου. Ωστόσο, σε γενικές γραμμές δεν θα αντιμετωπίσετε κάποιο ιδιαίτερο θέμα και η δράση κυλάει ομαλά.


Δεν θα ιδρώσει...το χέρι σας!
Οι αποστολές του Halo: Spartan Assault είναι εξαιρετικά απλοϊκές και δεν θα σας δυσκολέψουν ιδιαίτερα και κάπου εδώ κρύβεται ένα βασικό μειονέκτημα του παιχνιδιού. Οι developers δεν έχουν κάνει καμιά ιδιαίτερη προσπάθεια να κρύψουν τις mobile καταβολές του τίτλου, τουλάχιστον όσον αφορά το gameplay, με αποτέλεσμα ο hardcore χαρακτήρας που συνοδεύει τόσο την σειρά, όσο και το είδος των top-down Shooters γενικότερα να έχει πάει ...διακοπές.

Τα objectives είναι ως επί το πλείστον απλά (πχ. καταστρέψτε αυτούς του στόχους, προστατέψτε την θέση σας, εξουδετερώστε τους αντιπάλους) ενώ κάθε αποστολή δεν θα σας πάρει πάνω από μερικά λεπτά για να την ολοκληρώσετε. Τα δύο αυτά θέματα δεν θα ήταν απαραίτητα αρνητικά εάν τουλάχιστον οι εχθροί σας είχαν πάρει την αποστολή τους λίγο πιο "ζεστά". Όμως η Α.Ι. ουδεμία σχέση έχει με την hardecore-ίλα της σειράς και είναι αρκετά "συμπονετική", ενώ και οι αριθμοί των Covenant που αντιμετωπίζετε είναι κάπως περιορισμένοι. Όχι ότι η εμπειρία δεν είναι ευχάριστη, απλά λείπει η ένταση και η πώρωση στον βαθμό που θα μπορούσε να φτάσει σε ένα τέτοιο game.

Τουλάχιστον υπάρχουν ορισμένες επιλογές για να αυξήσετε την δυσκολία, οι οποίες έρχονται με την μορφή κάποιων skulls που μπορείτε να ενεργοποιήσετε. Τα skulls αυτά ουσιαστικά είναι διάφορες ρυθμίσεις στο gameplay που σας βάζουν κάποιον επιπρόσθετο "πονοκέφαλο", όπως πχ. τα όπλα που σηκώνετε από το έδαφος να έχουν λιγότερα πυρομαχικά, η ασπίδα σας να εξαντλείται και διάφορα άλλα παρόμοια. Να πούμε εδώ πως όσο έχετε ενεργοποιημένα κάποια skulls κερδίζετε περισσότερο XP.


Μια δημιουργία που θέλει να φέρει την εμπειρία Halo στα κινητά μας και μέσω αυτών να επανέλθει στις κονσόλες μας!

Medal of Halo
Όσον αφορά τον εξοπλισμό των Spartans μας, τα διαθέσιμα "καλούδια" περιλαμβάνουν πολλά από τα γνωστά όπλα της σειράς, όπως και τα διάφορα abilities. Ωστόσο, αρκετά από αυτά μπορείτε να τα αποκτήσετε μόνιμα ξοδεύοντας XP ή και μέσω microtransactions, κάτι που μάλλον για έναν τίτλο τέτοιου διαμετρήματος είναι ολίγον φάουλ. Πάντως, ακόμα κι αν δεν επιθυμείτε να ξοδευτείτε παραπάνω, υπάρχουν αρκετά όπλα για να διασκεδάσετε στο παιχνίδι έτσι κι αλλιώς. Φυσικά δεν λείπουν τα διάφορα achievements και emblems για τους λάτρεις του "λιωσίματος"!

Γιατί ρε Microsoft;
Για το τέλος άφησα τις πιο "ξενερωτικές" πληροφορίες όσον αφορά το Halo: Spartan Assault. Η μία είναι η διάρκεια του τίτλου, καθώς αν δεν κυνηγάτε high scores ή achievements και απλά προσπαθήσετε να βγάλετε τις αποστολές, δεν θα φάτε πάνω από τέσσερις με πέντε ωρίτσες, διάρκεια που κρίνεται μικρή, άσχετα αν μιλάμε για ένα mobile game.


Η δεύτερη πληροφορία αφορά κάτι απαράδεκτο κατά την γνώμη μου για τέτοιου είδους παιχνίδι και δεν είναι άλλη από την απουσία local co-op στην ίδια κονσόλα. Μόνο online όποιος θέλει! Ειδικά τα top-down Shooters αποτελούν ...λουκούμι για άραγμα στον καναπέ και πιστολίδι με το φιλάρακι μας, επομένως θεωρώ την παράλειψη αυτή όχι απλά φάουλ, αλλά κανονικό πέναλτι και κόκκινη κάρτα!



Ένας "Σπαρτιάτης" στο διάστημα
Ο οπτικός τομέας του Halo: Spartan Assault είναι αρκετά αξιόλογος, αν λάβουμε υπόψη ότι αποτελεί ταυτόχρονα και τίτλο για κινητά. Στο Xbox 360 έχουμε μια αναβαθμισμένη σίγουρα έκδοση του παιχνιδιού όπου όλα δείχνουν αρκετά όμορφα, από τα μοντέλα των χαρακτήρων μέχρι τα textures στο περιβάλλον. Το όλο αποτέλεσμα κρίνεται συμπαθητικό, τηρουμένων των αναλογιών και χωρίς να έχουμε κάτι το απίστευτο. Ωστόσο, επαναλαμβάνουμε πως η ατμόσφαιρα Halo έχει αναπαραχθεί επιτυχώς και αυτό είναι ένα μεγάλο ατού.

Όσον αφορά τα του ήχου, μπορούμε να πούμε πως και εδώ ισχύει κάτι ανάλογο. Το soundtrack παραπέμπει στην κλασική θεματολογία της σειράς και το έχει αναλάβει ο Tom Salta, συνθέτης με εμπειρία σε games όπως τα Halo: Combat Evolved Anniversary, Red Steel και Prince of Persia: The Forgotten Sands. Τα εφέ κάνουν καλά την δουλειά τους χωρίς να προκαλούν κάποια τρομερή εντύπωση.


Εναλλακτική του Master Chief
To Halo: Spartan Assault προσπαθεί να δώσει μια διαφορετική spin-off προσέγγιση στην Halo θεματολογία και εν μέρει το πετυχαίνει. Το top-down ύφος του ταιριάζει με τη σειρά και -φαντάζομαι- στα κινητά είναι ενδεχομένως η πιο κοντινή εμπειρία στο διάσημο FPS. Ωστόσο, η μεταφορά του στην "μεγάλη" (και πλέον παλιά!) κονσόλα της Microsoft, χωρίς να χωλαίνει τρομερά στην βάση του καθώς είναι ένα "τίμιο" Shooter, δεν έχει κάτι που θα το κάνει να ξεχωρίσει.

Ο πυρήνας του gameplay μπορεί να σας χαρίσει μερικές ευχάριστες ώρες, αλλά μέχρις εκεί. Όλα αυτά προβλήματα που αναφέραμε, όπως η απουσία co-op στην ίδια κονσόλα, οι μικροσυναλλαγές, ή το γενικά εύκολο campaign, δεν επιτρέπουν να διατηρηθεί το ενδιαφέρον για καιρό. Όσοι περιμένετε μια συγκίνηση ανάλογη με αυτή των μεγάλων FPS ατυχήσατε. Το όνομα Halo βέβαια μπορεί και θα τραβήξει κόσμο στο συγκεκριμένο game, αλλά μετά από λίγο καιρό δεν θα το θυμόμαστε ιδιαίτερα. Τουλάχιστον κοστίζει γύρω στα 11 ευρώ, μια τιμή που κρίνεται κάπως ικανοποιητική για αυτά που προσφέρει.

Θετικά:
- Σωστοί Shooter μηχανισμοί gameplay
- Διαθέτει το Halo lore
- Συμπαθητικό τεχνικά

Αρνητικά:
- Απουσία local co-op
- Μικρή διάρκεια, σχετικά εύκολο
- "Φιλική" Α.Ι.
- Θυμίζει τις mobile καταβολές του

Βαθμολογία
Γραφικά: 7
Ήχος: 7.5
Gameplay: 6.5
Αντοχή: 5
Γενικά: 6.7

Όσοι είστε τρελαμένοι fans της σειράς Halo ενδεχομένως και να περάσετε μερικές ώρες ευχάριστα. Οι υπόλοιποι δοκιμάστε πρώτα την trial έκδοση καθώς δεν εγγυόμαστε την διασκέδασή σας! 


ΠΗΓΗ
Tags

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
Δημοσίευση σχολίου (0)

buttons=(Accept !) days=(20)

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για καλύτερη φυλλομέτρηση. Δείτε...
Accept !
To Top