Αφιέρωμα στο The Legend of Zelda

0
Μία αναδρομή στο παρελθόν

Θα πάρουμε τα πράγματα από την αρχή, έτσι ώστε όσοι δεν είχαν ποτέ επαφή με την σειρά, να καταλάβουν τα πάντα. Μην ξεχνάμε άλλωστε πως το The Legend of Zelda κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το μακρινό 1986 (αγέννητος ήμουν...). Η σειρά δημιουργήθηκε από τους Ιάπωνες Eiji Aonuma, Takashi Tezuka και Shigeru Miyamoto, ενώ ο πρώτος τίτλος αναπτύχθηκε και εκδόθηκε από την Nintendo. Κάποιοι τίτλοι της σειράς για τις φορητές κονσόλες όμως, είχαν αναπτυχθεί από άλλες εταιρείες, όπως η Flagship (απορροφήθηκε από την Capcom το 2007), η Vanpool και η Grezzo.

         

Συνολικά, έχουν κυκλοφορήσει 17 τίτλοι για όλες τις κονσόλες της Nintendo, χωρίς να συμπεριλάβουμε στη λίστα διάφορα spin-offs που έχουν κυκλοφορήσει κατά καιρούς. Έως και σήμερα, η σειρά The Legend of Zelda έχει πουλήσει πάνω από 52 εκατομμύρια αντίτυπα παγκοσμίως, κάνοντας την μία από τις πιο πετυχημένες σειρές όλων των εποχών. Φυσικά, με το franchise να είναι τόσο δημοφιλής σε όλο τον κόσμο, δε θα μπορούσε να περιοριστεί στα βιντεοπαιχνίδια. Το 1989 ξεκίνησε στις Η.Π.Α η προβολή ενός καρτούν, το οποίο ήταν βασισμένο στην σειρά, ενώ στην Ιαπωνία κυκλοφορούν manga, από το 1997 μέχρι και σήμερα. Τα manga έχουν πουλήσει συνολικά πάνω από 67 εκατομμύρια αντίτυπα μέχρι και το 2011.

Όπως καταλαβαίνετε, οι αριθμοί είναι απλώς ένα μικρό δείγμα, της επιτυχίας αλλά και της δυναμικής του franchise στην αγορά. Αυτό που έχει κάνει το The Legend of Zelda πραγματικά ξεχωριστό όμως, είναι η ποιότητα των παιχνιδιών και όχι τα νούμερα (τα νούμερα ας κάνουν χαρούμενη την Nintendo). Όσοι δεν έχετε καμία επαφή με την σειρά, θα αναρωτιέστε «μα τι είναι αυτό το Zelda;» και με το δίκιο σας. Πάμε να κάνουμε μία πρόχειρη περίληψη λοιπόν.

Η εξερεύνηση στα δάση και το όνομα... Zelda 
Η ιαπωνική κουλτούρα πάντοτε κατάφερνε να με μαγεύει. Δε ξέρω ακριβώς το γιατί, αλλά θεωρώ πως ίσως έχει να κάνει με τη δημιουργικότητα και την φαντασία αυτού του λαού. Πάρτε για παράδειγμα τα anime και τα manga. Νομίζω πως τα δημιουργήματα των Ιαπώνων καλλιτεχνών μιλούν από μόνα τους. Μέσα σε αυτή τη λίστα καλλιτεχνών, ανήκει και ο βασικός εμπνευστής του The Legend of Zelda, Shigeru Miyamoto. Σύμφωνα με τον ίδιο, η ιδέα του setting του Zelda προήλθε από την παιδική του ηλικία. Ως παιδί του άρεσε να εξερευνεί τα περίχωρα του χωριού του, το οποίο ήταν περιτριγυρισμένο από δάση, ποτάμια και σπηλιές. Σε μία από τις εξερευνήσεις του, ανακάλυψε την είσοδο μίας σπηλιάς στη μέση του δάσους. Αν και αρχικά δίστασε, στη συνέχεια εξερεύνησε το σπηλαίο χρησιμοποιώντας ένα μικρό φανάρι. Αυτή η εμπειρία των παιδικών του χρόνων, έμεινε χαραγμένη στη μνήμη του και αποτέλεσε τα θεμέλια της δημιουργίας του παιχνιδιού. Συγκεκριμένα, ο Miyamoto ήθελε να δημιουργήσει έναν «μικρό κήπο», όπου οι παίκτες θα μπορούν να εξερευνήσουν και να διασκεδάσουν.

miyamoto-2

Αυτό που προκαλεί αίσθηση πάντως, δεν είναι τα παιδικά του χρόνια, αλλά η πηγή έμπνευσης για το όνομα του παιχνιδιού. Όπως έχει δηλώσει ο Miyamoto, το όνομα της σειράς προέκυψε από την σύζυγο του Αμερικανού νουβελίστα F. Scott Fitzgerald, η οποία ονομαζόταν Zelda! Ο Miyamoto πίστευε πως το όνομα έφερνε κάτι «ευχάριστο και σημαντικό» στο μυαλό του και κάπως έτσι καταλήξαμε στο... The Legend of Zelda. Που να το ήξερε η γυναίκα... Εγώ στη θέση της θα ζήταγα ποσοστό πάντως.

Μία παραμυθένια περιπέτεια 
Το The Legend of Zelda ανήκει στα Action-adventures κατά κύριο λόγο, έχοντας βέβαια και αρκετά στοιχεία από άλλα είδη. Βασικά στοιχεία του gameplay είναι η εξερεύνηση του κόσμου και η επίλυση γρίφων, ενώ το σύστημα μάχης έχει στυλ hack n’ slash. Κατά τη διάρκεια της περιπέτειας σας, μπορείτε να ολοκληρώσετε quests (story και side), να βρείτε κρυμμένα αντικείμενα και να εξερευνήσετε dungeons. Μέσα στα dungeons συνήθως θα βρείτε κάποιο σημαντικό item, το οποίο θα σας βοηθήσει στην ολοκλήρωση του συγκεκριμένου dungeon. Για παράδειγμα μπορεί να σας βοηθήσει να λύσετε διάφορους γρίφους ή να σκοτώσετε συγκεκριμένους εχθρούς.
Διαβάζοντας αυτή την μικρή περίληψη για το gameplay, ίσως σας έρχεται στο μυαλό κάποιο RPG. Όχι άδικα, καθώς το The Legend of Zelda έχει πάρα πολλά στοιχεία από το συγκεκριμένο είδος, σε τέτοιο βαθμό μάλιστα που έχει δημιουργήσει αντιπαράθεση στους οπαδούς της σειράς! Μία μεγάλη μερίδα των οπαδών θεωρεί πως η σειρά ανήκει στα RPG, ενώ αντίθετα υπάρχουν και αυτοί που δεν συμφωνούν καθόλου με αυτή την άποψη. Κατά την άποψη μου η αλήθεια κρύβεται κάπου στην μέση.

Δημιουργία του κόσμου, χαρακτήρες, timeline 
Αυτή ήταν μία μικρή εισαγωγή για την σειρά. Επέλεξα να μην αναφερθώ σε χαρακτήρες, σενάριο και μεμονωμένους τίτλους αυτή την εβδομάδα. Πιστεύω πως όλα αυτά χρειάζονται ξεχωριστά κείμενα, ώστε να μην παραλείψω ενδιαφέρουσες πληροφορίες, γεγονότα και στοιχεία. Όπως ανέφερα και στην αρχή, στόχος μου είναι να σας προσφέρω όσο το δυνατόν πιο ποιοτικό περιεχόμενο, χωρίς «περικοπές». Υπομονή μέχρι την επόμενη Τρίτη και την συνέχεια του αφιερώματος για την σειρά The Legend of Zelda!

[UPDATE: 24/3/15: Η ιστορία της Hyrule και του Link] Η ιστορία της σειράς The Legend of Zelda, θεωρώ πως είναι και το πιο ενδιαφέρον στοιχείο της. Οι συγγραφείς έχουν καταφέρει να δημιουργήσουν ένα σύμπαν, το οποίο ναι μεν ακολουθεί τα βασικά στερεότυπα (ο καλός που πάντα νικάει τον κακό και σώζει την ημέρα), αλλά έχει τόσο βάθος και τόση πλούσια ιστορία, που σε κάνει να τα αγνοήσεις πολύ εύκολα. Βέβαια, αυτά τα κλισέ στοιχεία είναι που κάνουν το The Legend of Zelda μία τρομερή παραμυθένια περιπέτεια. Πάμε να δούμε την βασική κοσμοθεωρία και το σενάριο, το οποίο ομολογουμένως, γίνεται όλο και πιο περίπλοκο με το πέρασμα των χρόνων.

Σύμφωνα με τις ιστορίες που αφηγούνται μέσα στα παιχνίδια, ο κόσμος του Hyrule δημιουργήθηκε από τις τρεις χρυσές θεές: την Din, την Farore και την Nayru. Η Din δημιούργησε την φυσική μορφή του κόσμου, η Nayru δημιούργησε τους φυσικούς νόμους και η Farore δημιούργησε τις φυλές, την φύση και όλα τα είδη που κατοικούν στον κόσμο. Αφού ολοκλήρωσαν τη δημιουργία τους, οι θεότητες άφησαν πίσω τους 3 χρυσά τρίγωνα, με το καθένα από αυτά να φέρει τις αρετές της κάθε μίας. Ο συνδυασμός των τριγώνων, είναι ένα κειμήλιο με τεράστια μαγική δύναμη, το οποίο έμεινε γνωστό ως Triforce. Τα 3 κομμάτια του Triforce είναι τα εξής: κουράγιο, σοφία, δύναμη. Επειδή όμως το Triforce, δεν έχει δική του θέληση και δε μπορεί να ξεχωρίσει το καλό από το κακό, οι θεές αποφάσισαν να το τοποθετήσουν, σε έναν άλλο κόσμο, γνωστός και ως "Sacred Realm", μέχρι κάποιος άξιος της δύναμής του, να εμφανιστεί. Το Sacred Realm, επηρεάζεται από την καρδιά αυτού που θα μπει μέσα, μετατρέποντας το είτε σε παράδεισο, είτε σε κόλαση.

Όλη η ιστορία του The Legend of Zelda, αφορά το Triforce και κατά κύριο λόγο, τρεις συγκεκριμένους χαρακτήρες των οποίων η μοίρα, είναι άμεσα συνδεδεμένη μαζί του. Σε αυτό το σημείο, αξίζει να σημειώσω πως δε θα αναφερθώ διεξοδικά σε χαρακτήρες, καλούς και κακούς, που κάνουν σπάνια την εμφάνιση τους στα παιχνίδια.

Ο θρύλος του Link 
Οι τρεις βασικοί χαρακτήρες της σειράς The Legend of Zelda είναι ο Link, ο Ganondorf (ή Ganon) και η πριγκίπισσα Zelda. Ο Link προέρχεται από την φυλή των Hylian (από το όνομα της φυλής προκύπτει η ονομασία του κόσμου «Hyrule”), όπως και η πριγκίπισσα Zelda, με την οποία μοιράζονται την ίδια μοίρα, ως εκλεκτοί της θεάς Hylia, προστάτιδα του Triforce.

link

Ο πρωταγωνιστής της σειράς, Link (δεν λέγεται Zelda ο άνθρωπος), θεωρείται ο εκλεκτός πολεμιστής της θεάς Hylia, προστατεύοντας τον κόσμο και την πριγκίπισσα Zelda, από το κακό. Οι θρύλοι κάθε εποχής τον αναφέρουν και διαφορετικά. Μερικά παραδείγματα είναι το "Ο ήρωας του χρόνου", "Ο ήρωας των ανέμων", "Ο εκλεκτός ήρωας των θεών". Συνήθως, δεν είναι ο ίδιος Link, αλλά κάποιος μακρινός του απόγονος. Έπειτα από την πρώτη προσπάθεια του Ganondorf να αποκτήσει το Triforce, το κειμήλιο διασπάστηκε σε τρία κομμάτια, με τον Link να λαμβάνει αυτό του κουράγιου, τον Ganondorf αυτό της δύναμης και την πριγκίπισσα Zelda, αυτό της σοφίας. Βέβαια, αυτό δεν ισχύει πάντα, καθώς οι τίτλοι της σειράς ανήκουν σε διαφορετικές χρονολογικές περιόδους, με αποτέλεσμα να περιπλέκονται τα γεγονότα. Για παράδειγμα, πολλές φορές ο Link δεν έχει εξαρχής το Triforce του κουράγιου, ενώ άλλες φορές ο Ganondorf δεν εμφανίζεται καθόλου. 

Η πριγκίπισσα Zelda είναι η φύλακας του Triforce της σοφίας, και μετενσάρκωση της θεάς Hylia. Οι απόγονοι της, φέρνουν σχεδόν πάντα το όνομα της και κληρονομούν και το Triforce της σοφίας. Ο Ganon, ή αλλιώς Ganondorf στην ανθρώπινη μορφή του, είναι ο βασικός κακός της ιστορίας. Σύμφωνα με την σειρά, είναι ο αρχηγός μίας φυλής που ζει στην έρημο, την Gerudo. Η φυλή απαρτίζεται αποκλειστικά από γυναίκες πολεμίστριες, εκτός από μία φορά ανά εκατό χρόνια, όπου γεννιέται ένας άντρας πολεμιστής. Σε αντίθεση με τον Link και την Zelda, σε κάθε παιχνίδι όπου εμφανίζεται είναι ο ίδιος και όχι κάποια μετενσάρκωση ή κάποιος απόγονος. Αν και από παιχνίδι σε παιχνίδι, τα κίνητρα του διαφέρουν, συνήθως τα σχέδια του προσδοκούν στην απαγωγή της πριγκίπισσας Zelda και την συγκέντρωση όλων των κομματιών του Triforce.

Το timeline και η χρονολόγηση των τίτλων 
Ένα από τα μεγαλύτερα θέματα αντιπαράθεσης της σειράς, είναι το timeline των τίτλων της σειράς. Η Nintendo δεν ακολουθεί κάποια προκαθορισμένη σειρά κυκλοφορίας των τίτλων, με αποτέλεσμα η ιστορία να περιπλέκεται. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι πως πριν το 2011, δεν υπήρχε κάποια επίσημη χρονολογική σειρά των παιχνιδιών, με τους οπαδούς της να «μάχονται» στα forum για διάφορα πιθανά σενάρια. Στις 21 Δεκεμβρίου του 2011, κυκλοφόρησε το συλλεκτικό βιβλίο "Hyrule Historia", το οποίο ήταν η πρώτη, επίσημη αν θέλετε, χρονολόγηση των παιχνιδιών της σειράς.
Σύμφωνα με το βιβλίο λοιπόν, ο πιο παλιός, βάση των γεγονότων, τίτλος της σειράς είναι το Skyward Sword που κυκλοφόρησε για το Wii. Στη συνέχεια βρίσκουμε το The Minish Cap, το Four Swords και μετά το Ocarina of Time. Κάπου εκεί όμως, γίνεται και το μεγάλο… «μπέρδεμα», καθώς το τέλος του Ocarina of Time ξεκινάει 3 παράλληλα διαφορετικά timelines! Στο πρώτο, ο Link αποτυγχάνει να σταματήσει τον Ganon, οδηγώντας στο A Link to the Past, Oracle of Seasons & Oracle of Ages, Link’s Awakening, A Link Between Worlds, The Legend of Zelda και τελικά στο Adventure of Link. Στο δεύτερο και στο τρίτο timeline, καταφέρνει να τον σταματήσει, αλλά ο διαχωρισμός γίνεται όταν η Zelda τον στέλνει πίσω στον χρόνο, για να την προειδοποιήσει για την μοίρα του Hyrule. Στο δεύτερο timeline ο Link καταφέρνει να προειδοποιήσει την Zelda εγκαίρως και στο τρίτο εμφανίζεται σε ένα παράλληλο κόσμο, όπου η Hyrule έχει εξαφανιστεί εδώ και πολλά χρόνια.

Το δεύτερο timeline ξεκινάει με το Majora’s Mask και το ακολουθούν τα Twilight Princess και Four Swords Adventures ενώ το τρίτο timeline ξεκινάει στο Wind Waker και το ακολουθούν τα Phantom Hourglass και Spirit Tracks. Όπως καταλαβαίνετε, το να βάλεις σε μία σειρά τα γεγονότα του The Legend of Zelda, είναι πραγματικά αδύνατο, εκτός αν είσαι η Nintendo φυσικά… Μόνο και μόνο το βάθος του σεναρίου και η πλοκή των γεγονότων, δίνουν μία διαφορετική «μαγεία» στη σειρά. Η επόμενη, μεγάλη κυκλοφορία, αναμένεται μέσα στο 2015 για το Wii U. Βέβαια, από τα πρώτα κιόλας πράγματα που έχουμε δει, αυτός ο Link φαίνεται τελείως διαφορετικός από τους προγόνους (ή απογόνους) του. Είναι καστανός και δε φοράει την κλασσική πράσινη στολή. Έχοντας στα υπόψη μας αυτά τα 2 facts, μπορούμε να υποθέσουμε πως είτε πρόκειται για έναν πολύ μακρινό απόγονο του, είτε πως ανήκει σε ένα τελείως διαφορετικό timeline! 



Tags

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
Δημοσίευση σχολίου (0)

buttons=(Accept !) days=(20)

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για καλύτερη φυλλομέτρηση. Δείτε...
Accept !
To Top