Metal Gear Rising: Revengeance

0
    Metal Gear Rising: Revengeance 
  • Είδος: Action/Hack 'n' Slash
  • Format: PS3 (Primary version tested), Xbox 360
  • Εκδότης: Konami
  • Ανάπτυξη: Platinum Games
  • Διάθεση: Zegetron (210-6856000)
  • Παίκτες: 1
  • Κυκλοφορία: 22/2/2013

To "Metal Gear Solid: Rising" παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Game Developers Conference του San Francisco το 2009 από την Kojima Productions, η οποία ένα χρόνο νωρίτερα μας είχε συγκλονίσει με το αριστουργηματικό Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots. Τον ρόλο του κεντρικού πρωταγωνιστή στο Rising θα τον αναλάμβανε ο Raiden και το σενάριο θα διαδραματίζονταν χρονικά μεταξύ του δευτέρου και του τετάρτου κεφαλαίου της σειράς Metal Gear Solid. Όσον αφορά το gameplay, το spin-off αυτό θα είχε σαφώς πιο Action προσανατολισμό από τις υπόλοιπες δημιουργίες της Kojima Productions, κάτι που όπως αποδείχθηκε στην πορεία θα αποτελούσε και τροχοπέδη στην ανάπτυξή του. 



Η ιαπωνική εταιρεία παρά την τεράστια εμπειρία της δεν μπορούσε να ενσωματώσει κατάλληλα τα έντονα στοιχεία δράσης στο παραδοσιακό και αναγνωρίσιμο ύφος της σειράς Metal Gear και στα τέλη του 2010 όλα έδειχναν πως το Rising θα έμενε τελικά...στα συρτάρια. Ο εμπνευστής αυτού του project, ο Hideo Kojima, δεν ήταν διατεθειμένος να κάτσει με σταυρωμένα τα χέρια και άρχισε να ψάχνει διάφορους developers για να το ολοκληρώσει. Μερικούς μήνες αργότερα ο Kojima αποφάσισε να παραδώσει τα "κλειδιά" του Metal Gear Solid: Rising -το οποίο σύντομα μετονομάστηκε σε Metal Gear Rising: Revengeance- στον Atsushi Inaba της Platinum Games. Ο Inaba σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να χαρακτηριστεί τυχαίος αφού στο παρελθόν είχε εργαστεί πάνω στα Devil May Cry, God Hand, Okami, καθώς και στις σειρές Steel Battalion και Ace Attorney.



H απόφαση του Kojima να αναθέσει το project του σε έναν άλλον developer προκάλεσε κάποιες αντιδράσεις από τους οπαδούς της σειράς, αλλά είναι γεγονός ότι η Platinum Games έχει δώσει εξαιρετικά δείγματα γραφής τα τελευταία χρόνια, όπως το Bayonetta και το MadWorld. Εντούτοις, το Metal Gear Rising: Revengeance έστω κι αν πρόκειται για spin-off αποτελεί μέρος μιας σειράς που χαίρει της εκτίμησης και του σεβασμού εκατομμυρίων gamers, οπότε οι απαιτήσεις μας από την ιαπωνική εταιρεία είναι σαφώς αυξημένες. Πάμε να δούμε λοιπόν αν η Platinum Games θα καταφέρει να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και να μας προσφέρει μια δημιουργία αντάξια της τεράστιας φήμης της σειράς.


Ο ειρηνιστής πολεμιστής
Το Metal Gear Rising: Revengeance έχει ελάχιστες ομοιότητες με τους προκατόχους του και ακoλουθεί την hack 'n' slash φόρμουλα που έχουμε συναντήσει στις υπόλοιπες κυκλοφορίες της Platinum Games. Τα στοιχεία stealth δίνουν για ακόμη μια φορά το παρόν, αλλά σε πολύ μικρότερο βαθμό απ' ότι είχαμε συνηθίσει στα προηγούμενα Metal Gear Solid. To σενάριο διαδραματίζεται τέσσερα χρόνια μετά από τα γεγονότα του Guns of the Patriots, με τον Raiden να αποτελεί μέλος μιας ειρηνιστικής PMC (ιδιωτικής στρατιωτικής εταιρείας) ονόματι Maverick Security Consulting.


Η οργάνωση Maverick έχει πρόσφατα επαναφέρει την τάξη και την ηρεμία -ύστερα από έναν ανελέητο εμφύλιο πόλεμο- σε ένα αφρικανικό κράτος, παράλληλα όμως σε διάφορα μέρη του κόσμου αντίπαλες PMCs προκαλούν συρράξεις με σκοπό την διακίνηση όπλων. Ο Raiden έχει αναλάβει την προστασία του Αφρικανού Πρωθυπουργού που ονομάζεται Ν'Mani και κατά την διάρκεια μιας φαινομενικά εύκολης αποστολής, το καραβάνι σας δέχεται επίθεση από τα cyborgs μιας PMC που ονομάζεται Desperado Enterprises. Κατά την διάρκεια της μάχης, ο Sundowner (ένα από τα cyborgs) απαγάγει τον N'Mani και εσείς αναλαμβάνετε την αποστολή διάσωσής του.

Όσον αφορά το σεναριακό υπόβαθρο το Revengeance φέρει την υπογραφή του Hideo Kojima, o οποίος γενικά έχει αναλάβει την επίβλεψη της όλης παραγωγής. Ο ιάπωνας developer προσπαθεί ξανά να περάσει τα αντιμιλιταριστικά μηνύματά του, όπως και στο Guns of the Patriots, αλλά το γενικότερο ύφος της δημιουργίας δεν προσφέρεται για αυτό τον σκοπό, καθώς η δράση έχει αναμφισβήτητα τον πρώτο ρόλο.

 

Η αφήγηση γίνεται κυρίως μέσω των cutscenes και σκοπό έχει να σας δώσει μια όσο το δυνατόν πιο ολοκληρωμένη εικόνα για το παρελθόν του Raiden, για τον οποίο ως τώρα γνωρίζαμε ελάχιστα. Ο πρωταγωνιστής σε αρκετές περιπτώσεις παρουσιάζεται πιο "ανθρώπινος" από ποτέ και βασανίζεται συνεχώς από διάφορα ηθικά διλήμματα και τους προσωπικούς του δαίμονες. Δυστυχώς, το σενάριο δεν παρουσιάζει ιδιαίτερες ανατροπές και ουσιαστικά αυτό που σας κρατά σε εγρήγορση είναι η ακατάπαυστη και εκρηκτική δράση.

Part-man and part-machine
Η διάσωση του Αφρικανού Πρωθυπουργού αποτελεί πρακτικά τον πρόλογο της κεντρικής ιστορίας. Πριν ξεκινήσετε την περιπέτειά σας μπορείτε να παρακολουθήσετε ένα βασικό tutorial με σκοπό να εξοικειωθείτε με το μοντέλο χειρισμού και γενικότερα με τους μηχανισμούς της μάχης. Το tutorial αυτό λαμβάνει χωρά με την μορφή των VR Missions, οι οποίες αποτελούν χαρακτηριστικό γνώρισμα της σειράς Metal Gear Solid. Να προσθέσουμε εδώ ότι όσο εξελίσσεται το σενάριο μπορείτε να παρακολουθήσετε αρκετά ακόμα tutorials μέσω των VR Missions.

Αρχικά ο Raiden θυμίζει λιγότερο cyborg και περισσότερο άνθρωπο και η εξωτερική εμφάνισή του είναι παρόμοια με αυτή του Guns of the Patriots. Το Revengeance από τα πρώτα κιόλας λεπτά εκτυλίσσεται σε φρενήρεις ρυθμούς, ρίχνοντάς σας αντιμέτωπους με cyborg-στρατιώτες της Desperado Enterprises, καθώς και με ένα Metal Gear (τα γνωστά πολεμικά ρομπότ της σειράς). Η καταδίωξη του Sundowner θα σας οδηγήσει σε ένα κινούμενο τραίνο, όπου θα πρέπει να αντιμετωπίσετε τον αρχηγό της αντίπαλης οργάνωσης που ονομάζεται Samuel Rodriguez. O Samuel αποδεικνύεται πολύ δυνατότερος από εσάς και κατά την διάρκεια της μονομαχίας σας καταφέρνει να σας ακρωτηριάσει και να σας αφαιρέσει το ένα μάτι.

 

Λίγο πριν πεθάνετε οι σύντροφοί σας από την Maverick καταφέρνουν να σας σώσουν και στην πορεία σας μεταφέρουν στα εργαστήριά τους. Εκεί ένας επιστήμονας ονόματι Doktor θα αναλάβει να επαναφέρει το σώμα σας στην αρχική του μορφή και παράλληλα να το βελτιώσει προσθέτοντάς του δεκάδες cyborg εμφυτεύματα. Μερικές εβδομάδες αργότερα, ο Raiden μαθαίνει ότι η Desperado ετοιμάζει ένα πραξικόπημα στο κράτος Abkahzia και αποφασίζει να αναλάβει ξανά δράση. Σκοπός σας είναι να πάτε στην Sukhumi, την πρωτεύουσα της χώρας, με σκοπό να προστατέψετε την Abkahzia από τις δυνάμεις της αδίστακτης οργάνωσης Desperado.

Χειρισμός
Ο έλεγχος του χαρακτήρα σας γίνεται με τον αριστερό αναλογικό μοχλό, ενώ με τον δεξιό κινείτε την κάμερα. Το κλειδί της επιτυχίας στο Revengeance είναι να μάθετε να αμύνεστε σωστά και αποτελεσματικά. Για να αμυνθείτε θα πρέπει να στρέψετε τον αριστερό αναλογικό μοχλό προς την κατεύθυνση του επιτιθέμενου και να πατήσετε ταυτόχρονα το "τετράγωνο". Η όλη διαδικασία απαιτεί ακριβέστατο συγχρονισμό και θα σας πάρει αρκετή ώρα μέχρι να την συνηθίσετε και κατ' επέκταση να την τελειοποιήσετε. Θα πρέπει να τονίσουμε εδώ ότι αν αμυνθείτε ακριβώς πριν την επίθεση του εχθρού σας θα καταφέρετε να τον "ζαλίσετε" (stun) και στην πορεία να αντεπιτεθείτε.

Τα κουμπιά "τετράγωνο" και Δ αντιστοιχούν στις normal και τις heavy επιθέσεις αντίστοιχα, τις οποίες μπορείτε να συνδυάσετε για να πραγματοποιήσετε combos. Με το κουμπί Χ πραγματοποιείτε άλματα και παράλληλα έχετε την δυνατότητα να εξαπολύσετε και εναέριες επιθέσεις. Κρατώντας πατημένο το R1 ενεργοποιείτε το "Ninja Dash", με το οποίο μπορείτε να κινηθείτε με μεγάλη ταχύτητα και να σκαρφαλώσετε πάνω σε κιβώτια, κολώνες και οχήματα χωρίς να χρειαστεί να πατήσετε το κουμπί του άλματος.

 

Το μοντέλο χειρισμού σε γενικές γραμμές δεν απογοητεύει, εντούτοις δεν μπορεί να χαρακτηριστεί απόλυτα λειτουργικό και παράλληλα αρκετές φορές η ακρίβειά του δεν είναι αυτή που απαιτούν οι περιστάσεις. Το γεγονός αυτό οφείλεται καταρχάς στο mapping των κουμπιών, αφού το "τετράγωνο" χρησιμοποιείται τόσο για την εκτέλεση των normal επιθέσεων, όσο και για την άμυνα. Εν τω μεταξύ, η εκτέλεση των combos ενσωματώνει έναν "forgiving buffering" μηχανισμό που αποτελεί...δίκοπο μαχαίρι. Βάση αυτού, σε περίπτωση που θέλετε να εκτελέσετε ένα combo αρκεί να πατήσετε σε ακολουθία τα ανάλογα κουμπιά, χωρίς να απαιτείται το σωστό timing. Με τον μηχανισμό αυτό από την μια πλευρά η εκτέλεση των combos είναι ιδιαίτερα φιλική προς τον μέσο χρήστη, από την άλλη όμως δεν μπορείτε να διακόψετε το combo σας στην "μέση" (σε περίπτωση πχ που χρειαστεί να αμυνθείτε).

User Interface
Το HUD του Revengeance σας παρέχει πολύτιμες πληροφορίες, χωρίς παράλληλα να καταλαμβάνει μεγάλο χώρο στην οθόνη σας. Στην πάνω αριστερή πλευρά της οθόνης συναντάμε δύο μπάρες, την health και την fuel bar αντίστοιχα. Η health bar αντιπροσωπεύει τα hit points σας, ενώ η fuel την ενεργεία σας αντίστοιχα, η οποία σχετίζεται με τον μηχανισμό Blade Mode που θα αναλύσουμε εκτενεστέρα παρακάτω.

 

Στην πάνω δεξιά πλευρά της οθόνης υπάρχει ένα minimap που σας υποδεικνύει με ακρίβεια της θέσης των εχθρών σας. Με το d-pad μπορείτε να ενεργοποιήσετε την υπέρυθρη όραση του Raiden που σας δίνει την δυνατότητα να δείτε τους αντιπάλους σας μέσα από τοίχους και να εντοπίσετε τυχόν power ups που υπάρχουν γύρω σας. Επιπλέον, τα σημεία του περιβάλλοντος με τα οποία μπορείτε να αλληλεπιδράσετε μαρκάρονται με γαλάζιο χρώμα. Η ροή είναι γραμμική και σκοπός σας είναι να εξολοθρεύσετε τις διάφορες ομάδες εχθρών που υπάρχουν γύρω σας, προχωρώντας από το ένα checkpoint στο άλλο. Κατόπιν αυτού, το pathfinding δεν αναμένεται να αποτελέσει ιδιαίτερο πρόβλημα.

Chop chop chop, off comes the head! I am on a killing spree, katana in hand.

Ακρωτηριάστε με χειρουργική ακρίβεια
Αναμφισβήτητα το πιο ενδιαφέρον χαρακτηριστικό του Metal Gear Rising: Revengeance είναι το Blade Mode. Πρόκειται για έναν εντελώς καινούργιο μηχανισμό που δίνει στην κυριολεξία μια νέα διάσταση στο σύστημα μάχης των παιχνιδιών δράσης. Για να ενεργοποιήσετε το Blade Mode θα πρέπει να κρατήσετε πατημένο το κουμπί L1 και στην πορεία με τον δεξιό αναλογικό μοχλό μπορείτε να κόψετε με το σπαθί σας τους αντιπάλους σας ή διάφορα άλλα αντικείμενα όπως κολώνες, κιβώτια ή ακόμα και οχήματα!

Για να εξοικειωθείτε με την όλη διαδικασία θα χρειαστεί να αφιερώσετε αρκετό χρόνο και παράλληλα θα πρέπει να την τελειοποιήσετε ώστε να μπορέσετε να πραγματοποιήσετε την τεχνική zan-datsu. H τεχνική zan-datsu σε ελεύθερη μετάφραση από την ιαπωνική γλώσσα σημαίνει "κόψε και πάρε". Ενεργοποιώντας το Blade Mode και ενώ παράλληλα είναι γεμάτη η fuel bar του Raiden θα παρατηρήσετε ότι στα σώματα των εχθρών σας εμφανίζεται ένα μικρό κόκκινο τετράγωνο, το οποίο υποδεικνύει σε ποιο ακριβώς σημείο θα πρέπει να κόψετε με το σπαθί σας.

 

Στην περίπτωση που καταφέρετε να τεμαχίσετε τον αντίπαλο σε αυτό το σημείο και στη συνέχεια πατώντας το κουμπί Ο, ο Raiden θα αρπάξει από τον εχθρό ένα από τα cyborg εμφυτεύματά του. Αυτόματα θα ανακτήσετε τα χαμένα hit points σας, ενώ η fuel bar σας θα αναπληρωθεί. Με δεδομένο ότι τα αντικείμενα που αναπληρώνουν τα hit points σας είναι ελάχιστα, είναι απαραίτητο να τελειοποιηθείτε στο zan-datsu. Επιπλέον, η τεχνική αυτή σας ανταμείβει πλουσιοπάροχα με battle points, τα οποία μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε για να κάνετε upgrade τα στατιστικά του χαρακτήρα σας και των όπλων του.

Το "αιώνιο" πρόβλημα
Είναι γεγονός ότι τα σύγχρονα Action games αντιμετωπίζουν ιδιαίτερο πρόβλημα στην χρήση της κάμερας, όπως είδαμε πρόσφατα στο DmC, στο Ninja Gaiden 3: Razor's Edge, αλλά και στο Anarchy Reigns που αναπτύχθηκε από την Platinum. Δυστυχώς, αντίστοιχο πρόβλημα παρουσιάζεται και στο Revengeance, κάτι το οποίο είχαμε επισημάνει και στο σχετικό preview μας τον περασμένο Δεκέμβριο. Η κάμερα δεν καταφέρνει να σας δώσει σωστή αίσθηση του χώρου και στην περίπτωση που αντιμετωπίζετε πολλούς εχθρούς ταυτόχρονα είναι πρακτικά αδύνατο να αμυνθείτε με επιτυχία.

Η κατάσταση δυσχεραίνει ακόμη περισσότερο όταν μάχεστε σε κλειστούς χώρους ή κοντά σε τοίχους, όπου πολλές φορές μάλιστα παρατηρήσαμε και έντονο clipping. Εν τω μεταξύ, υπάρχει μια συγκεκριμένη κατηγορία εχθρών που κάνουν τεράστια άλματα και σας επιτίθενται από τον αέρα. Το πρόβλημα είναι ότι η κάμερα δεν ακολουθεί την κίνησή τους, αλλά μένει στατική και κεντραρισμένη πάνω στον χαρακτήρα σας. Στην προκειμένη περίπτωση λοιπόν είναι αδύνατον να δείτε από ποια κατεύθυνση θα σας επιτεθούν για να καταφέρετε να αμυνθείτε.

 

Όπλα και αναβαθμίσεις
Ο Raiden είναι εξοπλισμένος με ένα katana (το παραδοσιακό ιαπωνικό σπαθί) και μπορεί παράλληλα να χρησιμοποιήσει διάφορα άλλα subweapons, όπως χειροβομβίδες και rocket launchers. Επιπλέον, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και τον εξοπλισμό συγκεκριμένων bosses αφού πρώτα τους εξολοθρεύσετε. Η διαχείριση του inventory γίνεται με το d-pad και γενικά είναι εύχρηστη και λειτουργική.

Όπως προαναφέραμε η ροη του Revengeance είναι γραμμική και το gameplay ακολουθεί ένα επαναλαμβανόμενο μοτίβο, όπου το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να εξοντώσετε μια ομάδα εχθρών και στην συνέχεια να περάσετε στο επόμενο checkpoint. Κάθε φορά που ολοκληρώνετε ένα checkpoint βαθμολογείστε ανάλογα με τις επιδόσεις σας στην μάχη. Οι βαθμίδες αξιολόγησης είναι τέσσερις και είναι οι εξής: S, A, B, C. H αξιολόγηση εξαρτάται από διάφορες παραμέτρους όπως τον χρόνο ολοκλήρωσης του checkpoint, το μέγιστο combo σας, πόσες φορές σκοτώσατε με την τεχνική zan-datsu κ.ο.κ.

Ανάλογα με την βαθμολογία σας ανταμείβεστε με battle points, τα οποία μπορείτε να τα εξαργυρώσετε αφού ολοκληρώσετε ένα level και να αναβαθμίσετε τον χαρακτήρα σας και τα όπλα του. Θα πρέπει λοιπόν τελειοποιήσετε τις ικανότητες σας ώστε να καταφέρετε να αξιολογηθείτε με όσο το δυνατόν μεγαλύτερο βαθμό. Να τονίσουμε ότι για να επιτύχετε την άριστη βαθμολογία που είναι το "S" θα πρέπει να ξοδέψετε αρκετό χρόνο στο Revengeance και γενικά να είστε σκληροπυρηνικοί των Action games.

 

Τεμαχίστε τα cyborgs
Στο Revengeance καλείστε να αντιμετωπίσετε διάφορους τύπους εχθρών όπως cyborgs, drones, τεράστια mechs, ακόμη και ελικόπτερα. To Α.Ι των αντιπάλων σας είναι μετριότατο, καθώς ακολουθούν συγκεκριμένες τακτικές επίθεσης τις οποίες μπορείτε πολύ εύκολα να απομνημονεύσετε και στη συνέχεια να αντεπιτεθείτε με επιτυχία. Αξίζει να προσθέσουμε ότι η Platinum Games συμπεριέλαβε μερικά stealth στοιχεία, με σκοπό να δώσει μια ακόμη διάσταση στο gameplay. Σε αρκετές περιπτώσεις μπορείτε να εξολοθρεύσετε δύο-τρεις εχθρούς χρησιμοποιώντας stealth τακτικές (να επιτεθείτε πισώπλατα ή από την κορυφή κάποιου κτηρίου για παράδειγμα), ώστε να έχετε να αντιμετωπίσετε λιγότερες αντίπαλες μονάδες στην πορεία. Δυστυχώς, οι εχθροί σας αδυνατούν να σας αντιληφθούν ακόμα και όταν βρίσκετε...κάτω από τη μύτη τους, κάτι που αποτελεί ένα επιπλέον δείγμα της χαμηλής τεχνητής νοημοσύνης τους.

Ένα από τα highlights αυτής της δημιουργίας είναι τα άκρως επικά boss fights του. Οι συγκεκριμένες μονομαχίες υπόσχονται να εκτοξεύσουν την αδρεναλίνη σας στα ύψη και συνοδεύονται από ορισμένες ιδιαίτερα εκρηκτικές σεκάνς δράσης. Το μόνο αρνητικό στοιχείο είναι η κατάχρηση των quick time events. Όποτε δέχεστε ένα χτύπημα "ζαλίζεστε" και θα πρέπει να μετακινήσετε δεξιά-αριστερά και με μεγάλη ταχύτητα τον αριστερό αναλογικό μοχλό για να ξεφύγετε. Το σκηνικό αυτό μπορεί να επαναληφθεί 10 με 15 φορές σε κάθε boss fight και αναμφισβήτητα θα σας οδηγήσει σε εκνευρισμό.

Διάρκεια και πρόκληση
Τα επίπεδα δυσκολίας του Revengeance είναι τρία (Easy, Normal και Hard) και για να δείτε τα credits στο μεσαίο επίπεδο δυσκολίας θα χρειαστείτε περίπου 6-7 ώρες ανάλογα με τις ικανότητες σας και την εμπειρία σας στα Action games. H πρόκληση στο Normal για τον μέσο παίχτη μπορεί να χαρακτηριστεί υψηλή. Θα πρέπει να έχετε πολύ γρήγορα αντανακλαστικά και να είστε συνεχώς σε εγρήγορση για να μπλοκάρετε τις επιθέσεις των εχθρών σας. Σε αρκετές περιπτώσεις παρατηρήσαμε ορισμένα "spikes" (σημεία που το επίπεδο δυσκολίας αυξάνεται κατακόρυφα), κυρίως κατά την διάρκεια των τελευταίων boss fights. Θα χρειαστεί λοιπόν να οπλιστείτε με...ατσάλινη υπομονή για να θριαμβεύσετε σε αυτές τις μονομαχίες.

 

Το χαμηλό replayability σε συνδυασμό με την μικρή διάρκεια επιδρούν αρνητικά στην συνολική αντοχή του τίτλου στον χρόνο. Παρά τις προαιρετικές VR Missions και την δυνατότητα για New Game+, η παρούσα δημιουργία προσφέρει ελάχιστους δελεαστικούς λόγους ώστε να ασχοληθείτε για μεγάλο χρονικό διάστημα μαζί της. Παράλληλα, το gameplay μετά από μερικές ώρες καταντά επαναλαμβανόμενο. Στην περίπτωση που υπήρχαν περισσότερα stealth στοιχεία ή όπλα (όπως στο DmC: Devil May Cry) πιθανόν η τελική εντύπωση που θα αποκομίζατε να ήταν εντελώς διαφορετική.



 Χάρμα οφθαλμών
O οπτικός τομέας καταφέρνει στην κυριολεξία να κλέψει την παράσταση. Προκειται μακράν για την κορυφαία δουλειά της Platinum Games και οφείλουμε να αποδώσουμε τα εύσημα στους developers της. Η μηχανή γραφικών που χρησιμοποιείται είναι μια αναβαθμισμένη έκδοση της αντίστοιχης του Metal Gear Solid 4, ενώ για τα υποδειγματικά physics είναι υπεύθυνη η Havok Engine. Τα μοντέλα του Raiden και των βασικών εχθρών είναι σχεδιασμένα με μεγάλη έμφαση στην λεπτομέρεια και στον ρεαλισμό.


Τα lighting και particle effects είναι εξαιρετικά και κατά την διάρκεια των μαχών "πλημμυρίζουν" την οθόνη σας με το όλο αποτέλεσμα να είναι τουλάχιστον φαντασμαγορικό. To frame rate είναι "κλειδωμένο" στα 60fps και παρουσιάζει πολύ μικρές διακυμάνσεις, οι οποίες δεν γίνονται εύκολα αντιληπτές και σε καμία περίπτωση δεν επηρεάζουν το gameplay. Η ποιότητα των textures ακολουθεί και αυτή υψηλά στάνταρ ποιότητας, καθώς ελάχιστες φορές παρατηρήσαμε φαινόμενα aliasing.

Metalικός Ninja
Τα μουσικά θέματα διακρίνονται για τον έντονο metal χαρακτήρα τους και συνοδεύουν ιδανικά τις επικές αναμετρήσεις σας. Η συνολική ποιότητά τους είναι εξαιρετική και θα σας ενθουσιάσει ακόμη κι αν δεν είστε οπαδοί της συγκεκριμένης μουσικής. Όσον αφορά το voice acting, o Quinton Flynn στον ρόλο του Raiden δίνει πραγματικό ρεσιτάλ ερμηνείας, εντούτοις το υπόλοιπο καστ δεν στέκεται στο ύψος των περιστάσεων. Τα ηχητικά εφέ ακολουθούν τα υψηλά στάνταρ της παραγωγής και καταφέρνουν να σας μεταφέρουν ιδανικά την ένταση και το κλίμα της μάχης.


Συνοψίζοντας
Πάρα τα όποια προβλήματά του το Revengeance καταφέρνει να σταθεί επάξια πλάι στα υπόλοιπα κεφάλαια της σειράς Metal Gear Solid. Έχουμε να κάνουμε με μια δημιουργία που αποστασιοποιείται από το παραδοσιακό και αναγνωρίσιμο Stealth Action-Adventure ύφος που είχαμε συνηθίσει, κάτι που ενδέχεται να δυσαρεστήσει αρκετούς από τους φανατικούς οπαδούς του Solid Snake. Αντίθετα όσοι από εσάς έχετε...λιώσει τα Bayonetta, Ninja Gaiden και Devil May Cry είναι σίγουρο ότι θα το λατρέψετε.

Θα πρέπει να τονίσουμε επίσης ότι το γενικότερο ύφος της δημιουργίας είναι έντονα "ιαπωνικό" με ότι αυτό συνεπάγεται. Άλλωστε δεν είναι τυχαίο που ο Kojima επέλεξε μια εταιρεία από την χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου για να μεταφέρει το όραμά του στις οθόνες σας. Το Metal Gear Rising: Revengeance δεν διστάζει να δείξει τις καταβολές του και καταφέρνει να επανακτήσει λίγη από την αίγλη των ιαπωνικών video games, η οποία δυστυχώς τα τελευταία χρόνια δείχνει να έχει χαθεί.

Θετικά:
- Εντυπωσιακός οπτικός τομέας
- Το Blade Mode
- Ικανοποιητική πρόκληση
- Εκρηκτική δράση
- Λειτουργικό user interface
- Σενάριο που παραμένει πιστό στο ύφος της σειράς
- Επικά boss fights

Αρνητικά:
- Προβλήματα με την κάμερα
- Μικρή διάρκεια
- "Δύστροπο" μοντέλο χειρισμού
- Ορισμένες επαναλήψεις στο gameplay

Βαθμολογία
Γραφικά: 9
Ήχος: 8
Gameplay: 8
Αντοχή: 6
Γενικά: 8

Επιβεβλημένη αγορά για τους οπαδούς των Hack 'n' Slash.

Παντελής Δασκαλέλος

ΠΗΓΗ 



Tags

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
Δημοσίευση σχολίου (0)

buttons=(Accept !) days=(20)

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για καλύτερη φυλλομέτρηση. Δείτε...
Accept !
To Top