Call of Duty: Advanced Warfare

0
Η εξέλιξη της τέχνης του πολέμου.
Την τελευταία πενταετία η σειρά Call of Duty κάλλιστα μπορεί να χαρακτηριστεί ως η πιο επιτυχημένη στην βιομηχανία των video games, καθώς οι συνολικές πωλήσεις σε όλα τα format ξεπερνούν με άνεση τα 100 εκατομμύρια αντίτυπα. Βέβαια η τεράστια αυτή επιτυχία εμπεριέχει και κάποιες παγίδες, καθώς είναι λογικό να υπάρξει εφησυχασμός και καθίζηση. Κάτι τέτοιο συνέβη και στην περίπτωση του Call of Duty: Ghosts, το οποίο δίχως αμφιβολία απέτυχε να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων. Για να είμαστε ειλικρινείς πάντως σε αυτό το κομμάτι φέρουν μεγάλη ευθύνη οι Eric Hirshberg (πρόεδρος της Activision Publishing) και Mark Rubin (υπεύθυνος παραγωγής του Ghosts), καθώς μας είχαν υποσχεθεί ένα Call of Duty που θα επαναπροσδιόριζε το ύφος της σειράς, τόσο στο gameplay, όσο και σε τεχνικό επίπεδο (Sub-D rendering, βελτιωμένο displacement mapping και lighting effects κ.ο.κ).

Η αποτυχία του Ghosts πάντως θα λέγαμε ότι έδωσε ένα μάθημα στην Activision, υπενθυμίζοντάς της πως θα έπρεπε σύντομα να προβεί σε αρκετές προσθήκες και βελτιώσεις για να κερδίσει και πάλι την εκτίμηση των δεκάδων εκατομμυρίων φίλων της σειράς. Κοινώς θα έπρεπε να παρθούν επιτέλους κάποια ρίσκα. Βέβαια ως ένα βαθμό η κυκλοφορία του Call of Duty: Ghosts ήταν από μόνη της ένα ρίσκο, καθώς η Infinity Ward θα μπορούσε πολύ απλά να αναπτύξει ένα Modern Warfare 4 και να σπάσει τα ταμεία. Ο publisher-κολοσσός ανέθεσε αυτό το εξαιρετικά δύσκολο εγχείρημα στην Sledgehammer Games, μία εταιρεία ανάπτυξης που -τουλάχιστον φαινομενικά- δεν διαθέτει την εμπειρία των Infinity Ward και Treyarch. H αλήθεια πάντως είναι ότι η Sledgehammer Games είναι ο...αφανής ήρωας του Call of Duty: Modern Warfare 3, καθώς αν και συμμετείχε ενεργά στην ανάπτυξή του όλο το credit πήγε στην Infinity Ward.


Αξίζει να αναφερθεί ότι η συμμετοχή τoυ developer του Advanced Warfare στο Modern Warfare 3 ήταν επίσης μία κίνηση με μεγάλο ρίσκο. Πριν την κυκλοφορία του τελευταίου η Sledgehammer Games εργάζονταν για αρκετούς μήνες σε ένα Third-Person shooter spin-off της σειράς Call of Duty ονόματι Fog of War. Η αμερικανική εταιρεία μάλιστα μας είχε δώσει εξαιρετικά δείγματα γραφής στο συγκεκριμένο genre, καθώς αρκετά από τα βασικά στελέχη της αποτελούσαν την EA Redwood Shores (πρώην Visceral Games), την εταιρεία δηλαδή που μας χάρισε το πρώτο Dead Space. Στο διάστημα αυτό η φυγή των Jason West και Vince Zambella από την Infinity Ward, η οποία συνοδεύτηκε από την αποχώρηση αρκετών ακόμη προγραμματιστών, άφησε την τελευταία με ελάχιστο εργατικό δυναμικό, 20 μόλις μήνες πριν την κυκλοφορία του Modern Warfare 3. To κενό αυτό καλύφθηκε από την Sledgehammer Games που αναγκάστηκε να εγκαταλείψει το project της ρισκάροντας τα πάντα, καθώς σε μία ενδεχόμενη αποτυχία η ευθύνη θα έπεφτε στις πλάτες της.

Με βάση τα παραπάνω είναι προφανές ότι δεν έχουμε να κάνουμε με κάποιον άπειρο developer, αλλά αντίθετα με μία εταιρεία που έχει συνηθίσει να εργάζεται κάτω από αντίξοες συνθήκες. Μία εταιρεία που ρισκάρει για να πετύχει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Μία πρώτη γεύση από τα ρίσκα της Sledgehammer Games πήραμε στην επίσημη παρουσίαση του Call of Duty: Advanced Warfare στα πλαίσια της φετινής Gamescom. Στην εν λόγω press conference είδαμε ξεκάθαρα ότι το νέο κεφάλαιο της σειράς έχει αρκετές διαφορές με τους προκατόχους του, τόσο στο single-player, όσο και στο multiplayer. To Advanced Warfare είναι σίγουρα ένα ξεχωριστό κεφάλαιο της σειράς, είναι όμως άραγε καλύτερο από το Ghosts; Είναι ισάξιο των Modern Warfare και Black Ops; Οι απαντήσεις σε όλα αυτά τα ερωτήματα ακολουθούν παρακάτω.

      

Η εξουσία διαφθείρει
Για τις σεναριακές ανάγκες του Call of Duty: Advanced Warfare η Activision επιστρατεύει τον Mark Boal, έναν έγκριτο δημοσιογράφο, σεναριογράφο και κινηματογραφικό παραγωγό. Συνολικά ο Boal έχει κερδίσει δύο βραβεία Όσκαρ για το The Hurt Locker, ένα βραβείο BAFTA, ενώ έχει προταθεί τέσσερις φορές στα Golden Globe Awards. Πέρα από το The Hurt Locker, ο αμερικανός σεναριογράφος έχει εργαστεί και στο Zero Dark Thirty, μία ταινία που έχει ως θέμα την δεκαετή καταδίωξη του αρχηγού της Al-Qaeda, Osama Bin Laden. Θυμίζουμε ότι πέρυσι το σενάριο του Call of Duty: Ghosts είχε γραφτεί από ένα επίσης "ηχηρό" όνομα, τον Stephen Gaphan (Syriana, Traffic, Rules of Engagement), αλλά εν τέλει δεν κατάφερε να μας συγκινήσει.

Το Call of Duty: Advanced Warfare λαμβάνει χώρα στο εγγύς μέλλον και συγκεκριμένα στο 2054. 100 χρόνια μετά την ανακωχή της Νότιας και την Βόρειας Κορέας, η τελευταία εισβάλλει στην Σεούλ και όπως είναι φυσικό η ανθρωπότητα βρίσκεται στο κατώφλι ενός ακόμη μεγάλου πολέμου. Φυσικά οι "μπάτσοι" της παγκόσμιας ειρήνης ή οι Η.Π.Α αν προτιμάτε δεν μπορούν να κάτσουν με σταυρωμένα τα χέρια και για αυτό αποστέλλουν μία επίλεκτη μονάδα πεζοναυτών, η οποία έχει ως στόχο να αναχαιτίσει τις δυνάμεις της Βόρειας Κορέας. Η ομάδα αυτή αποτελείται μεταξύ άλλων από τους στρατιώτες Jack Mitchell και Will Irons και τον λοχία Cormack. Μάλιστα οι Mitchell και Irons συνδέονται με μακρόχρονη φιλία.


Δυστυχώς η φιλία αυτή δεν θα διαρκέσει για πολύ ακόμη, καθώς στην αποστολή αυτή ο Will Irons σκοτώνεται (όπως γνωρίζουμε ήδη από τα τρέιλερ που είδαμε τους προηγούμενους μήνες), ενώ ο Jack Mitchell χάνει το αριστερό χέρι του και με συνοπτικές διαδικασίες (honorable discharge και τα σχετικά) απαλλάσσεται από τους πεζοναύτες. Στο σημείο αυτό ως από μηχανής θεός ο Jonathan Irons, ο πατέρας του Will, προσφέρει στον Mitchell έναν νέο προσθετικό χέρι ζητώντας του παράλληλα να εργαστεί στην Atlas Corporation. H τελευταία είναι μία ιδιωτική στρατιωτική οργάνωση που χρησιμοποιεί "state of the art" τεχνολογία και "προσφέρει" τις υπηρεσίες της σε διάφορες χώρες του κόσμου με το κατάλληλο χρηματικό αντίτιμο. Άθελά του λοιπόν ο Mitchell γίνεται ένα πιόνι στην σκακιέρα που έχει στήσει ο Irons και η Atlas με στόχο την παγκόσμια κυριαρχία.

Σε γενικές γραμμές το σενάριο καταφέρνει να κεντρίσει το ενδιαφέρον σας, παρόλα αυτά οι hollywoodιανές υπερβολές (χαρακτηριστικό γνώρισμα της σειράς Call of Duty) και οι άκρως προβλεπόμενες ανατροπές αποτελούν τροχοπέδη και δεν το αφήνουν να διακριθεί. Αυτό που επιτυγχάνεται πάντως εδώ είναι η απόδοση ενός άκρως πιστευτού εναλλακτικού μέλλοντος, στο οποίο οι παγκόσμιες κυβερνήσεις αποτελούν πιόνια ενός ανθρώπου με τεράστια οικονομική και στρατιωτική δύναμη. Από καθαρά σεναριακής πλευράς το τελικό αποτέλεσμα κρίνεται μέτριο, παρόλα αυτά θα πρέπει να αποδώσουμε τα εύσημα στην Sledgehammer Games για τον τρόπο με τον οποίο αποδίδεται το όλο εγχείρημα. Κοινώς συναντάμε άκρως εντυπωσιακά cutscenes που μαρτυρούν το τεράστιο budget παραγωγής, αλλά και πειστικές μεν, γεμάτες με κλισέ δε, ερμηνείες από τους Kevin Spacey (Jonathan Irons) και Troy Baker (Jack Mitchell).


To Call of Duty συναντά το Killzone και το Titanfall
Προηγουμένως αναφερθήκαμε στο γεγονός ότι για να δούμε κάτι νέο στην σειρά Call of Duty ήταν απαραίτητο να παρθούν κάποια ρίσκα. Πράγματι η Sledgehammer Games εδώ προσπαθεί φιλότιμα να επαναπροσδιορίσει το ύφος της σειράς και κατόπιν αυτού στο Advanced Warfare βλέπουμε επιτέλους κάποιες πολυπόθητες καινοτομίες. Το σημείο αναφοράς εδώ είναι το Exo-Suit, μια στολή κοινώς που φοράει ο χαρακτήρας και η οποία του δίνει πρόσβαση σε διάφορες ιδιότητες. Φορώντας το Exo-Suit ο Mitchell μπορεί να πραγματοποιήσει εντυπωσιακά double jumps, να αιωρηθεί προσωρινά στον αέρα ή να χρησιμοποιήσει stim packs για να θεραπεύσει τις πληγές του.

Ιδιαίτερη αναφορά θα πρέπει να γίνει και στις χειροβομβίδες, οι οποίες συναντώνται σε δύο κατηγορίες τις non-lethal και τις lethal. Μάλιστα σε κάθε κατηγορία έχουμε τρεις ακόμη υποκατηγορίες οπότε συνολικά έχουμε έξι διαφορετικούς τύπους χειροβομβίδων που είναι εξής: threat, emp, flash, smart, contact και frag. Οι threat και smart grenades συγκεντρώνουν θα λέγαμε το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, καθώς οι πρώτες αποκαλύπτουν τις θέσεις των εχθρών σας ακόμη κι αν βρίσκονται πίσω από κτήρια, τοίχους ή χαλάσματα, ενώ οι δεύτερες είναι τηλεκατευθυνόμενες και μπορείτε να τις κατευθύνετε σε όποιο σημείο εσείς επιθυμείτε.


Τα δύο πρώτα κεφάλαια της ιστορίας θα λέγαμε ότι έχουν τον χαρακτήρα tutorial, καθώς σας επιτρέπουν να εξοικειωθείτε πλήρως με τους μηχανισμούς της μάχης, αλλά και με τα abilities του κάθε exoskeleton (Assault και Specialist). Εδώ να προσθέσουμε ότι σε κάθε level είστε εξοπλισμένοι με διαφορετικού τύπου exoskeleton ανάλογα πάντα με τους εχθρούς που θα αντιμετωπίσετε. Δυστυχώς, η επιλογή αυτή δεν είναι στο χέρι σας. Με δεδομένο ότι κάθε Exo-Suit έχει πρόσβαση σε ξεχωριστά gadgets (boosters, stim packs, overcharge κ.ο.κ.) το replayability θα μπορούσε να αυξηθεί σημαντικά αν μπορούσατε να επιλέξετε την στολή που επιθυμείτε πριν από κάθε μάχη, παίζοντας λόγου χάρη ένα level την μία φορά ως Assault και την δεύτερη ως Specialist και αντίστροφα. Παρόλα αυτά, στα θετικά συγκαταλέγεται η ύπαρξη ενός leveling system με βάση το οποίο έχετε την δυνατότητα να κατανείμετε skill points σε ένα υποτυπώδες skill tree ξεκλειδώνοντας παράλληλα διάφορες χρήσιμες ιδιότητες όπως αυξημένη αμυντική θωράκιση, μικρότερα reload times, περισσότερα slots για lethal και non-lethal grenades κτλ.

Επαναπροσδιορισμός ή αλλαγή ταυτότητας; Οι διάφορες ιδιότητες του χαρακτήρα σας σας επιτρέπουν να προσεγγίσετε την μάχη με αρκετούς διαφορετικούς τρόπους προσθέτοντας περισσότερη ποικιλία στο παραδοσιακό gameplay της σειράς. Για παράδειγμα, ενεργοποιώντας το Shield σας μπορείτε να "απορροφήσετε" προσωρινά τα πυρά των εχθρών σας χωρίς να δεχθείτε damage ή με τα Boosters σας μπορείτε να πηδήξετε ψηλά στον αέρα και να σκαρφαλώσετε σε κτήρια που σας προσφέρουν καλύτερο οπτικό πεδίο της μάχης. Η σωστή χρησιμοποίηση των ιδιοτήτων σας είναι το κλειδί της επιτυχίας στην μάχη στο single-player campaign, καθώς η Α.Ι είναι αισθητά βελτιωμένη και ειδικότερα στα μεγαλύτερα επίπεδα δυσκολίας θα χρειαστεί να καταβάλετε αρκετή προσπάθεια για να νικήσετε.


Αυτό που ενδεχομένως ξενίσει τους βετεράνους της σειράς είναι ότι πλέον συναντάμε λιγότερες μάχες σε close quarters και κατ' επέκταση οι "all guns blazing" τακτικές σπάνια λειτουργούν προς όφελος σας. Αντίθετα εδώ θα πρέπει να εξοντώσετε μεθοδικά τους στόχους σας από απόσταση, εντοπίζοντάς τους ενδεχομένως με την βοήθεια των threat grenades. Το όλο feeling είναι κατά την άποψή μας αρκετά διαφορετικό από ότι είχαμε συναντήσει στα προηγούμενα κεφάλαια της σειράς, αλλά εν τέλει η Call of Duty ταυτότητα διατηρείται. Κοινώς η Sledgehammer Games πέτυχε διάνα τον σκοπό της, γιατί κατάφερε να επαναπροσδιορίσει το ύφος της σειράς, κρατώντας παράλληλα τον βασικό πυρήνα της αναλλοίωτο.

Οι ξεχωριστές ιδιότητες του exosceleton σας θα μπορούσαν να αναδειχθούν ακόμη περισσότερο στο βασικό campaign, αν οι developers είχαν προσθέσει μερικά ακόμη levels.


Το μοναδικό μας παράπονο είναι ότι όλες αυτές οι αρετές θα μπορούσαν να αναδειχθούν πολύ περισσότερο μέσα από ένα campaign μεγαλύτερης διάρκειας. Το τελευταίο διαρκεί περίπου επτά ώρες και εκτυλίσσεται σε διάφορες περιοχές της υφηλίου. Εδώ μάλιστα έχουμε και το πρώτο Call of Duty με...ελληνικό άρωμα, καθώς μία από τις σημαντικότερες αποστολές σας είναι η εξολόθρευση ενός Τσετσενού εξτρεμιστή στα στενά γραφικά σοκάκια της Σαντορίνης! Αφήνοντας στην άκρη το ειδυλλιακό νησί του Αιγαίου και επανερχόμενοι στο θέμα μας, το "screen time" που αφιερώνεται στα διάφορα abilities του exoskeleton σας είναι πραγματικά μικρό. Για παράδειγμα σε κάποια levels θα χρειαστεί να περάσετε απαρατήρητοι χρησιμοποιώντας stealth τακτικές. Οι συγκεκριμένες σεκάνς όμως διαρκούν πολύ λίγο και τελικά καταλήγουν να μοιάζουν περισσότερο ως gimmicks (όπως ο σκύλος Riley στο Ghosts) παρά ως ζωτικά στοιχεία ενός καλά δομημένου campaign.


Εν τέλει, τουλάχιστον στο single-player player campaign οι εντυπωσιακές ιδιότητες του Exo-Suit σας μοιάζουν να ασφυκτιούν μέσα στην scripted γραμμική ροή του. Στο multiplayer πάντως ευτυχώς δεν ισχύει κάτι τέτοιο, αντίθετα οι προσθήκες αυτές δημιουργούν ένα πρόσφορο έδαφος για μία σειρά από ξεχωριστές πραγματικά ανταγωνιστικές αναμετρήσεις όπως θα δούμε και παρακάτω.

Μία διαφορετική εμπειρία Σε ότι έχει να κάνει με το ανταγωνιστικό multiplayer κομμάτι το Call of Duty: Advanced Warfare περιλαμβάνει περισσότερα από δέκα διαφορετικά modes, τα οποία λαμβάνουν χώρα σε 14 ξεχωριστούς χάρτες (15 για όσους προμηθευτεί την Atlas Pro ή την Atlas Limited Edition του παιχνιδιού). Οι αρχάριοι καλό θα είναι να ξεκινήσουν από το Combat Readiness Program mode, στο οποίο συναντάμε μάχες απέναντι σε bots. Εάν ανήκετε σε αυτή την κατηγορία λοιπόν εδώ θα βρείτε μια καλή ευκαιρία για να εγκλιματιστείτε στο online περιβάλλον και να πειραματιστείτε με τα διάφορα loadouts. Από την άλλη για τους σκληροπυρηνικούς παίκτες υπάρχουν τα ranked matches. Με αυτό τον τρόπο λοιπόν η Sledgehammer Games προσκαλεί όλους τους παίκτες να ασχοληθούν με το multiplayer, καθώς όποιο κι αν είναι το skill τους είναι δεδομένο ότι θα βρουν κάποιο mode για να περάσουν ευχάριστα τις ώρες τους.


Όσον αφορά τα υπόλοιπα modes δεν έχουμε κάποια πραγματικά ξεχωριστή προσθήκη, καθώς είναι δεδομένο ότι τα Team Deathmatch, Free-for-All, Capture the Flag, Kill Confirmed τα έχουμε ξαναδεί αρκετές φορές στο παρελθόν. Παρόλα αυτά, το map design είναι προσαρμοσμένο στις περαιτέρω δυνατότητες που σας παρέχει μέσα στην μάχη το exoskeleton σας. Κοινώς το verticality είναι πολύ μεγαλύτερο, πλησιάζοντας σε κάποια σημεία αυτό που έχουμε δει στο Titanfall. Το θετικό είναι ότι η όλη εμπειρία είναι εμφανώς διαφορετική από τα προηγούμενα Call of Duty. Ας πάρουμε για παράδειγμα το Capture the Flag mode, όπου με την σωστή χρήση των boosters σας έχετε την δυνατότητα να ξεφύγετε πολύ πιο εύκολα από την αντίπαλη ομάδα σκαρφαλώνοντας σε κτήρια. Από την άλλη ιδιότητες όπως το Exo Shield είναι εξαιρετικά χρήσιμες σε modes όπως το Free-for-All, όπου 17 αντίπαλοι παίκτες ζητούν επιτακτικά το...τομάρι σας.

Στο κομμάτι του character και του loadout customization υπάρχουν επίσης αρκετές επιλογές. Σε πρώτη φάση μέσω της επιλογής create-an-operator μπορείτε να καθορίσετε το φύλο του στρατιώτη σας και να επιλέξετε την ενδυμασία του. Από την άλλη μέσω του Pick-13 system έχετε ακόμη περισσότερη ελευθερία στον καθορισμό του loadout σας. Η βασική διαφορά σε σχέση με το Pick-10 σύστημα, είναι ότι μπορείτε να αντικαταστήσετε τα abilities των kill streaks με άλλα πιο χρήσιμα perks ή attachments για το όπλο σας. Για παράδειγμα αν δεν πρόκειται ποτέ να κάνετε ένα 3-kill streak γιατί να μην επιλέξετε κάποιο perk που θα σας βοηθήσει να τα βγάλετε πέρα στην μάχη.


Μία επίσης ενδιαφέρουσα προσθήκη είναι τα supply drops, με τα οποία ανταμείβεστε αν ολοκληρώσετε συγκεκριμένα challenges. Τα supply drops συναντώνται σε τρεις διαφορετικές κατηγορίες Enlist, Professional και Elite και περιλαμβάνουν διάφορα αντικείμενα ή ακόμη και Reinforcements. Τα τελευταία σας επιτρέπουν να χρησιμοποιήσετε skill streaks ακόμη κι αν δεν πληρείτε τις προϋποθέσεις τους ή σας ανταμείβουν με δύο random perks που μένουν ενεργά μέχρι να ολοκληρώσετε ένα match.

Αγώνας για επιβίωση Πέρα από το ανταγωνιστικό multiplayer, το Call of Duty: Advanced Warfare περιλαμβάνει και ένα co-op mode (split-screen και online) για 2-4 παίκτες ονόματι Exo Survival. To τελευταίο είναι ουσιαστικά ένα horde mode, στο οποίο θα πρέπει να αντιμετωπίσετε διάφορα κύματα εχθρών. Φυσικά τα κύματα αυτά περιλαμβάνουν σταδιακά όλο και πιο δύσκολους εχθρούς και απαιτείται μια στοιχειώδης συνεργασίας με τους άλλους παίκτες για να τα βγάλετε πέρα.


Η βασική διαφορά εδώ είναι ότι η επιλογή του loadout σας γίνεται ακριβώς πριν ξεκινήσει κάθε match και έχετε τρεις μόλις επιλογές. Συνολικά υπάρχουν τρεις classes (Light, Specialist και Heavy) και καθεμία από αυτές σας δίνει πρόσβαση σε ξεχωριστά όπλα και perks. Θα πρέπει να τονίσουμε πάντως ότι σε συγκεκριμένα checkpoints μπορείτε να αλλάξετε ανά πάσα στιγμή την class σας ή να κάνετε upgrade των εξοπλισμό σας. Για την τελευταία διαδικασία απαιτούνται τα σχετικά upgrade points, τα οποία τα κερδίζετε ανάλογα με τις επιδόσεις σας σε κάθε γύρο της μάχης. Να προσθέσουμε ότι αν καταφέρετε να επιζήσετε για αρκετούς γύρους, κάποια στιγμή θα κάνουν την εμφάνισή τους και τα zombies. Τις τελευταίες μέρες είχε αναπτυχθεί έντονος ντόρος γύρω από την ύπαρξη ενός zombies mode, παρόλα αυτά οι...συμπαθείς απέθαντοι κάνουν απλά μια cameo εμφάνιση. Περισσότερα ενδεχομένως να δούμε στα επερχόμενα DLC.

Κατά την ταπεινή μας άποψη στο co-op κομμάτι, η δημιουργία της Sledgehammer Games αποτυγχάνει να πρωτοτυπήσει. Το Call of Duty: Ghosts είχε ναι μεν τις αδυναμίες του, αλλά το co-op του κατά την ταπεινή άποψη του γράφοντα ήταν ότι καλύτερο είχαμε δει στην σειρά, καθώς πρόσφερε τεράστιο replayability και απαιτούσε εξαιρετική συνεργασία μεταξύ των μελών της ομάδας. Δυστυχώς τίποτα από τα δύο δεν συμβαίνει στο Exo Survival και το γεγονός αυτό αποδεικνύεται από τους ελάχιστους παίκτες που συγκεντρώνονται στους servers, καθιστώντας συν τις άλλοις βασανιστικό το matchmaking αφού θα χρειαστεί να περιμένετε 5-10 λεπτά για να παίξετε.

Αισθητή βελτίωση Σε τεχνικό επίπεδο το Call of Duty: Advanced Warfare παρουσιάζει ένα σαφώς καλύτερο πρόσωπό από τον προκάτοχό του. Στο Xbox One το νέο πόνημα των δημιουργών του Dead Space τρέχει στα 1360x1080p στα 60fps, ενώ αντίθετα στο PS4 έχουμε native 1080p resolution. Όσον αφορά την απεικόνιση η PS4 έκδοση έχει το πάνω χέρι, παρόλα αυτά στο Xbox One συναντάμε πολύ πιο σταθερό frame rate τόσο στο single-player campaign, όσο και στο multiplayer. Οι βελτιώσεις μάλιστα σε σχέση με το Ghosts είναι πολύ πιο εμφανείς στην κονσόλα της Microsoft, καθώς η περυσινή Xbox One έκδοση ήταν κατά γενική ομολογία ένα υποδεέστερο next-gen port.

Το στοιχείο που προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση είναι εξωπραγματική ποιότητα των cutscenes, καθώς με βάση τις δηλώσεις του Chris Stone (animation director) οι κάμερες που χρησιμοποιήθηκαν για το motion capture είναι νέας τεχνολογίας και συν τις άλλοις οι ηθοποιοί που συμμετείχαν παρείχαν περισσότερες από 200 εκφράσεις των προσώπων τους, ώστε το όλο αποτέλεσμα να είναι όσο το δυνατόν πιο ρεαλιστικό. Να σημειωθεί ότι ο James Cameron σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει την ίδια τεχνολογία motion capture και στο επερχόμενο Avatar 2.


Για την ανάπτυξη του παιχνιδιού η Sledgehammer Games χρησιμοποίησε μία custom in-house engine, παρόλα αυτά μας δίνεται η εντύπωση ότι κατά κύριο λόγο πρόκειται για μία βελτιωμένη έκδοση της IW engine και όχι για κάποια καινούργια μηχανή γραφικών. Στο κομμάτι που χρειάζονταν εμφανώς περισσότερη δουλειά είναι στα physics και στο μοντέλο καταστροφής του περιβάλλοντος. Όπως και να έχει πάντως το τελικό αποτέλεσμα είναι άρτιο και οι παραπάνω μικρές ατέλειες δεν αρκούν για να αμαυρώσουν την θετική εικόνα που θα σχηματίσετε.

Σε ότι έχει να κάνει με τον ηχητικό τομέα τα πράγματα είναι ακόμη καλύτερα. Οι developers εδώ χρησιμοποίησαν μία νέα audio engine, η οποία προσφέρει μια τεράστια παλέτα από εκατοντάδες διαφορετικά ηχητικά εφέ. Το processing του ήχου μάλιστα γίνεται σε πραγματικό χρόνο και κάθε ήχος διαμορφώνεται από τις συνθήκες που επικρατούν στο περιβάλλον. Συν τις άλλοις, τα voice overs δεν πρόκειται να αφήσουν κανέναν παραπονεμένο, καθώς οι ερμηνείες των Kevin Spacey και Troy Baker είναι πραγματικά εξαιρετικές. Στο soundtrack πάντως θα μπορούσε να δοθεί λίγη παραπάνω προσοχή, καθώς τα μουσικά θέματα όχι μόνο είναι ελάχιστα στον αριθμό τους, αλλά αποτυγχάνουν να κερδίσουν την προσοχή σας.


Έγινε το πρώτο βήμα
Η Sledgehammer Games αποδεικνύει περίτρανα ότι είναι μια εταιρεία για ειδικές αποστολές, καθώς κατάφερε να προσδώσει ένα νέο ύφος σε μία σειρά που τα τελευταία χρόνια είχε πέσει στην παγίδα της επανάληψης. Το Call of Duty: Advanced Warfare παρουσιάζεται αισθητά βελτιωμένο σε όλους τους τομείς (με εξαίρεση το co-op) σε σχέση με τον προκάτοχό του, παρόλα υπάρχουν ορισμένα "μελανά" σημεία, όπως το campaign μικρής διάρκειας και το μέτριο σενάριο. Όπως και να έχει πάντως είναι φανερό ότι πλέον η σειρά πατά και πάλι γερά στα πόδια της. Εάν μάλιστα η Activision εμπιστευθεί ξανά την Sledgehammer Games είναι πολύ πιθανό να δούμε ένα βελτιωμένο sequel στο μέλλον.

Θετικά:
- Τεράστια ποικιλία στο ανταγωνιστικό multiplayer
- Προσβάσιμο από όλους τους παίκτες ανεξαρτήτως skill
- Εντυπωσιακά cutscenes και motion capture
- Άρτιος τεχνικός τομέας
- Ηχητικά εφέ απαράμιλλης ποιότητας
- Εύστοχες προσθήκες στο gameplay

Αρνητικά:
- Μικρή διάρκεια στο single-player campaign
- Μέτριο σενάριο
- Αδιάφορο soundtrack
- To co-op δεν προσφέρει ιδιαίτερες συγκινήσεις

Βαθμολογία
Γραφικά: 8.5
Ήχος: 9
Gameplay: 8
Αντοχή: 7.5
Γενικά: 8.2 


πηγη
Tags

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
Δημοσίευση σχολίου (0)

buttons=(Accept !) days=(20)

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για καλύτερη φυλλομέτρηση. Δείτε...
Accept !
To Top