Battlefield Hardline

0
Κλέφτες κι αστυνόμοι.

Όταν ακούσατε για πρώτη φορά την λέξη Battlefield θα σας ήρθε στο μυαλό η φράση "πεδίο μάχης". Όλες οι μέχρι τώρα εκδόσεις του δημοφιλούς First-Person Shooter της EA αφορούσαν την διεξαγωγή πολέμου και κατ' επέκταση τον έλεγχο στρατιωτών. Βρισκόσασταν σε ένα πεδίο μάχης και έπρεπε να πολεμήσετε ενώ ταυτόχρονα καλείστε να σώσετε τυχόν χτυπημένους συμπολεμιστές.

Προσωπικά ξεκίνησα να ασχολούμαι με την σειρά από το 2008 στο PS3 όταν έλαβα ως δώρο το Battlefield: Bad Company. Πυροβολισμοί, μια ποικιλία από grenades και καταστροφές ήταν τρία μόλις από τα στοιχεία που με έπεισαν ότι θέλω να συνεχίσω να παίζω για πολύ καιρό. Φυσικά δεν ξεχνώ το έντονο στρατιωτικό theme το οποίο ήταν κάτι που προσωπικά έψαχνα σε ένα ποιοτικό First-person-shooter. Έως και το Battlefield 4 γνωρίσαμε το έργο της EA Dice, το εκτιμήσαμε και η επένδυση των χρημάτων μας στη σειρά απέδωσε καρπούς, κυρίως λόγω του multiplayer mode που περνάει πλέον σε πρώτη μοίρα σε όλα τα FPS.


Μπορούμε όμως να βρούμε το “πεδίο της μάχης” και σε άλλα μέρη της καθημερινότητας πέρα από τις καταστάσεις πολέμου; Μπορεί η εργασία ενός ντετέκτιβ ή αστυνομικού ομάδας κρούσης να θεωρηθεί το ίδιο επικίνδυνο “πεδίο μάχης” με εκείνη κάποιου στρατιώτη με αποστολή σε ξένη χώρα; Η απάντηση είναι “ναι” καθώς για το development του Battlefield Hardline η Electronic Arts εμπιστεύθηκε την Visceral Games, εταιρεία ανάπτυξης της σειράς Dead Space, για να αναλάβει την νεότερη έκδοση, η οποία από πολλούς θα μπορούσε κάλλιστα να χαρακτηριστεί ως spin-off. Ας δούμε πιο αναλυτικά τι κατάφερε.

Good Cop, Worse Cop

Το σενάριο του Battlefield: Hardline ξεφεύγει από το συνηθισμένο theme που συναντάμε τόσα χρόνια. Tο όνομά σας είναι Nick Mendoza και είστε ένας detective που μόλις πήρε προαγωγή σε Officer! Good news; Μάλλον όχι. Το Miami αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα με τους διακινητές ναρκωτικών και δουλειά σας είναι να ρίξετε φως στην υπόθεση. Ξεκινάτε λοιπόν με την νέα σας ικανότατη συνεργάτιδα, Khai Minh Dao για να βρείτε τους υπεύθυνους για το εμπόριο ναρκωτικών στην πόλη σας και να τους συλλάβετε.


CSI Miami

Το Battlefield: Hardline δεν διαφέρει μόνο στο σενάριο σε σχέση με τους προκατόχους του αλλά και στον τρόπο που θα σας βάλει να παίξετε. Ξεχάστε τις αποστολές που είστε αναγκασμένοι να πάρετε το SR-25 (sniper) που βρίσκεται απέναντι για να σκοτώσετε τον ενοχλητικό ελεύθερο σκοπευτή που σας χτυπάει τα τελευταία 10 λεπτά. Εδώ έχετε την δυνατότητα να πλησιάσετε τους εχθρούς χρησιμοποιώντας την φαντασία σας και την λογική φυσικά. Η ώρα της κρίσης, έρχεστε αντιμέτωποι με έναν αντίπαλο, διαλέγετε να τον σκοτώσετε γιατί παίζετε Battlefield οπότε αυτή είναι η φυσική συνέχεια; Λάθος.

Μια σωστή αστυνομική ιστορία δεν θα ήταν τίποτα χωρίς το κυνήγι για αποδεικτικά στοιχεία. Το παιχνίδι σας οπλίζει με το Scanner το οποίο ψάχνει ολόκληρη την περιοχή για εχθρούς, συναγερμούς και στοιχεία. Στο πάνω αριστερό μέρος της οθόνης εμφανίζεται μια ένδειξη η οποία σας δείχνει πόσο μακριά είστε από το κάθε στοιχείο. Σε κάθε αποστολή υπάρχει διαφορετικός αριθμός από στοιχεία τα οποία αν μαζέψετε θα πάρετε και αντίστοιχα παράσημα. Πέρα από αυτό, με το Scanner σας έχετε την δυνατότητα να εντοπίσετε εχθρούς που είναι καταζητούμενοι από την αστυνομία. Όταν τερματίσετε το campaign και έχετε καταφέρει να συλλάβετε έναν μεγάλο αριθμό από καταζητούμενους, αλλά και γενικά αντιπάλους, θα πάρετε και το παράσημο το οποίο αντιστοιχεί στις συλλήψεις, δηλαδή το Expert Level 15.


"Αστυνομία! Ακίνητοι!"

Ήρθε η ώρα να χρησιμοποιήσουμε και εμείς το σήμα μας όπως οι cool detectives στο CSI. Μόλις πλησιάζετε έναν εχθρό, του δείχνετε το σήμα σας το οποίο τον ακινητοποιεί και με την φράση (που ακούσαμε εκατοντάδες φορές στο παιχνίδι) “Police, you are under arrest” του περνάτε χειροπέδες. Από εκείνη την στιγμή και έπειτα ο εχθρός θεωρείται ανίκανος για να κάνει επίθεση, οπότε δεν αποτελεί πια κίνδυνο. Η τεχνική αυτή θα σας βοηθήσει να τα βγάλετε πέρα με τα δύσκολα objectives που απαιτούν να καθαρίσετε μια συγκεκριμένη περιοχή η οποία είναι γεμάτη από εχθρούς.

Φυσικά θα σκεφτείτε πως σε όλα τα Battlefield συναντούμε δωμάτια γεμάτα με αντιπάλους αλλά στην περίπτωση του Hardline τα πράγματα είναι αρκετά διαφορετικά. Πλέον οι σφαίρες των φρουρών κάνουν damage ανάλογα με το είδος των όπλων τους π.χ αν υπάρχει κάποιος με shotgun θα σας σκοτώσει πολύ πιο γρήγορα από ότι ένας άλλος με SMG. Το στοιχείο αυτό είναι τόσο έντονο που πολλές φορές σκότωνα τους Shotgun guys πρώτα και μετά όλους τους υπόλοιπους. Εάν είστε έμπειροι gamers θα ξέρετε πως να αντεπεξέλθετε σε αυτές τις συνθήκες. Αν πάλι, αντιμετωπίζετε τέτοια απειλή για πρώτη φορά, τότε θα πρέπει να οπλιστείτε επίσης με πολλή υπομονή μιας και το game δεν χαρίζει. Όταν πεθάνετε σας γυρνάει στην αρχή του checkpoint που για να λέμε αλήθειες ευτυχώς είναι συχνά.

Πάμε Stealth;

Σε αυτό το σημείο θα αποκαλύψω την μεγαλύτερη καινοτομία του Battlefield: Hardline χωρίς να σας κουράσω περαιτέρω. Μπορείτε να φέρετε εις πέρας τις αποστολές σας χωρίς να σκοτώσετε ούτε έναν αντίπαλο. Αυτό είναι κάτι που θα περιμέναμε σε games σαν το Hitman: Absolution, Dishonored ή Thief. Το να βλέπουμε κάτι τέτοιο σε μια FPS σειρά πιστεύω πως είναι ότι καλύτερο. Ο λόγος; Συναντάμε επιτέλους κάτι διαφορετικό και γλιτώνουμε λίγο από το ίδιο σκηνικό που καλώς ή κακώς έχει αρχίσει πραγματικά να κουράζει.


Το campaign αποτελείται συνολικά από 10 chapters και η διάρκειά του στο Normal επίπεδο δυσκολίας κυμαίνεται στις επτά με οκτώ ώρες. Αν κρίνουμε από προηγούμενες σειρές, η διάρκεια είναι μεγαλύτερη και αν ρωτήσετε εμένα, θα σας πω ότι το συγκεκριμένο campaign όσον αφορά το σενάριο, την υλοποίηση και το voice acting έχουν διαφορετική προσέγγιση. Οι αποστολές διαδέχονται η μία την άλλη με τρόπο που θυμίζει αστυνομική σειρά στην τηλεόραση. Κυνηγάτε να βρείτε έναν συνδετικό κρίκο για να ανακαλύψετε το μεγάλο “¨κεφάλι” της υπόθεσης αλλά κάπου στην γωνία σας περιμένει μια ανατροπή και πάει λέγοντας.

Που όμως υστερεί το Battlefield Hardline στο campaign σε σχέση με τα προηγούμενα μέρη της σειράς; Μα φυσικά στο ρυθμό της δράσης. Οι αποστολές εμπεριέχουν μακροσκελείς διαλόγους (πριν μπουν στην κυρίως δράση) και πάρα πολλά σημεία στα οποία μπορείτε να αποφύγετε τις συρράξεις, να δείξετε το σήμα σας και να ακινητοποιήσετε τον εχθρό με ένα τέιζερ ή να του πετάξετε κάλυκες για αντιπερισπασμό και μετά να τον συλλάβετε πισώπλατα. Αυτός ο ρυθμός δράσης λοιπόν θα απογοητεύσει μία μερίδα φανατικών της σειράς Battlefield που έχει συνηθίσει να αρπάζει το rifle του και να θερίζει λόχους αντίπαλων στρατιωτών.

Mendoza, do you copy?

Η προσέγγιση των αποστολών στο Battlefield: Hardline παρουσιάζεται ως πιο στρατηγική. Πριν από κάθε “εισβολή”, καλό είναι να χρησιμοποιήσετε το scanner σας το οποίο σας επιτρέπει να ελέγξετε την γύρω περιοχή και να κάνετε “tag” τους φρουρούς. Με αυτόν τον τρόπο μπορείτε να δείτε τις πολλαπλές εισόδους από τις οποίες είναι δυνατόν να προσεγγίσετε το εκάστοτε κτήριο ή να εντοπίσετε ομάδες από guards τριών ατόμων και κάτω (μπορείτε να κάνετε max arrest μέχρι τρία άτομα ταυτόχρονα).

Με το να έχετε ένα σχέδιο από πριν θα σας ωφελήσει σε περίπτωση που τα πράγματα δεν πάνε όπως τα περιμένατε. Σε περίπτωση που δεν κάνατε αρκετή ησυχία και οι αντίπαλοι σας πάρουν χαμπάρι, θα έρθουν κατά πάνω σας και θα καλέσουν ενισχύσεις όταν σημάνει ο συναγερμός. Εάν έχετε κάνει tag από πριν τον συναγερμό, θα τρέξετε να τον κλείσετε και στον δρόμο σας θα πυροβολήσετε τις δεξαμενές αερίου που βρίσκονται σε στρατηγικά σημεία έτσι ώστε να φεύγουν οι εχθροί τρεις-τρεις. Ας μην ξεχνάμε ότι υπάρχει η επιλογή για να βγείτε και να τα “σαρώσετε” όλα με τις σφαίρες σας και να μην το παίζετε Solid Snake αλλά το ποια οδό θα ακολουθήσετε είναι δικό σας θέμα.


Κλέφτες και αστυνόμοι

Το multiplayer αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της σειράς Battlefield. Για του λόγου το αληθές, χρόνια τώρα κονταροχτυπιούνται BF και CoD fans για το ποια σειρά προσφέρει την καλύτερη εμπειρία αλλά οι απόψεις διίστανται. Είτε σας άρεσε το Μultiplayer Mode του game, είτε όχι, ήρθε η ώρα να το δείτε με άλλο μάτι. Τα πράγματα αλλάζουν, μαζί με αυτά και εσείς. Δεν είστε πια στρατιώτες με διαφορετικά συμφέροντα αλλά κλέφτες και αστυνόμοι.

Το πρώτο mode που δοκιμάσαμε ονομάζεται Ηeists και στόχος είναι οι κλέφτες να αρπάξουν αντικείμενα αξίας και να τα πάνε στο ελικόπτερό τους προκειμένου να ξεφύγουν. Αν βρίσκεστε από την πλευρά των αστυνόμων, τι κάθεστε...πιάστε τους! Ακόμα πιο ενδιαφέρον mode όμως που έχει και αυτό το στοιχείο της κλεψιάς είναι το Blood Money. Εδώ πρακτικά θα πρέπει να τρέξετε στο σημείο όπου βρίσκονται τα χρήματα και να τα μεταφέρετε στο Vault σας. Πρόκειται για το αγαπημένο μου mode καθώς είναι γρήγορο και συναντάμε αντίπαλο αρκετά συχνά, θέλουμε και εμείς να...ρίξουμε τις σφαίρες μας κάπου! Αξίζει να αναφερθεί ότι σε τέτοιου είδους modes οι κλέφτες έχουν το πιο δύσκολο έργο, καθώς το να κλέψεις κάτι και να καταφέρεις να αποδράσεις δεν είναι κι ότι καλύτερο όταν όλοι οι παίκτες κάνουν διαρκώς respawn και τα kills διαδέχονται το ένα μετά το άλλο.


Τα Hot Wheels είναι για τους μικρούς, το Hotwire για τους μεγάλους. Στο Hotwire mode θα πρέπει να οδηγήσετε οχήματα με υψηλή ταχύτητα και να καταλάβετε control points στον χάρτη. Αν θέλατε να συνδυάσετε βόλτες με οχήματα, πυροβολισμούς και Conquest, τότε βρήκατε το κατάλληλο Mode. Στο Hotwire θα πρέπει να πιάσετε ένα από τα σημαδεμένα οχήματα και να τρέξετε στον χάρτη όσο πιο γρήγορα μπορείτε! Με αυτόν τον τρόπο εξαντλείτε τους πόντους των εχθρών (ξεκινούν με 500) και όπως καταλαβαίνετε χάνει η ομάδα που θα πιάσει πρώτη τους 0 πόντους. Βοηθοί σας εδώ θα είναι και οι πίστες οι οποίες καταστρέφονται και σας δίνουν Bonus ή...μπορεί να αποτελέσουν και τον λόγο θανάτου σας. Στη διάθεσή σας θα βρείτε αυτοκίνητα, μηχανές, ελικόπτερα (με τον κλασικό ρεαλιστικό χειρισμό Battlefield) ή ακόμα και φορτηγά. Οι χρήστες επιλέγουν να έχουν τον ρόλο του οδηγού ή του συνοδηγού που θα πυροβολάει, είτε μέσα από το τζάμι, είτε σηκώνοντας το κορμί του έξω από το παράθυρο. Μειονέκτημα εδώ το ότι σε κάθε respawn καθυστερείτε μέχρι να βρείτε ξανά αντίπαλο.

Rescue mode και όποιος αντέξει...στην κυριολεξία. Οι κλέφτες έχουν απαγάγει δύο αθώους ανθρώπους και τους κρατούν ομήρους. Αποστολή των αστυνομικών είναι να σώσει έστω έναν από τους δύο ομήρους μέσα σε ένα χρονικό πλαίσιο. Τέλος, το πέμπτο και τελευταίο νέο mode ονομάζεται Crosshair και σε αυτό έχουμε έναν προδότη κακοποιό. Ένας VIP εγκληματίας καταφέρνει να τα βρει με τους αστυνομικούς και είναι έτοιμος να προδώσει την ομάδα του προκειμένου να καθαρίσει το μητρώο του. Τι θα πρέπει να κάνετε εδώ; Ο συγκεκριμένος κλέφτης πρέπει να προστατευτεί πάση θυσία. Την οκτάδα των multiplayer modes, συμπληρώνουν τα Conquest Large και Conquest Small modes, καθώς και το κλασικό Team Deathmatch.


Περί...αναλύσεων

Η ανάλυση στην οποία θα τρέχει το Battlefield Hardline όπως και το frame rate του ήταν θέμα συζήτησης πολύ καιρό πριν την Beta. Η Visceral Games ανακοίνωσε δημόσια πως το Hardline θα τρέχει στα 720p στο Xbox One και 900p στο PS4 me 60 frames. Η PC έκδοση διατίθεται με 1080p ανάλυση και τα frames να πέφτουν δύσκολα κάτω από τα 60 αν διαθέτετε το κατάλληλο PC. Η δοκιμή που έκανα στο Razer Blade έδειξε πως το μηχάνημα τρέχει άνετα το νέο FPS σε Ultra settings.

Οπτικά η απεικόνιση χαρακτήρων στο Battlefield Hardline είναι σαφώς ανώτερη από τις προηγούμενες εκδόσεις, ειδικά όσον αφορά στους πρωταγωνιστές, τόσο in-game όσο και στα προσεγμένα cutscenes. Σε δεύτερη μοίρα περνούν τα περιβάλλοντα, τα οποία δεν παρουσιάζουν τόσο υψηλής ποιότητας textures. Συν τις άλλοις το anti-aliasing είναι μέτριο στα περισσότερα κτίρια κι ακόμη υποδεέστερο ως συνήθως στο multiplayer mode, για τους γνωστούς λόγους σταθερής απόδοσης των frames. Θα πρέπει ωστόσο να δώσουμε τα συγχαρητήριά μας στην ομάδα του development που ασχολήθηκε με το level design, κάνοντάς το πιο ποικιλόμορφο. Επιτέλους ξεφύγαμε από το συνηθισμένο theme της πόλης και βλέπουμε φύση. Σε ορισμένα σημεία μάλιστα μου θύμισε και λίγο Far Cry 3 εξαιτίας του στοιχείου της βλάστησης που κυριαρχεί.


Θυμάστε που είχαμε ονομάσει το Battlefield 4 "flare simulator"; Φέτος ευτυχώς δεν έχουμε αυτό το ενοχλητικό φαινόμενο παρά μόνο σε μερικές αποστολές και αν δεν κουνήσετε σε περίεργα σημεία την κάμερα δεν θα το παρατηρήσετε καθόλου. Προσωπικά δεν παρατήρησα bugs στην έκδοση για PC, υπάρχουν όμως κάποια glitches, όπως το clipping που παρατηρούμε στο multiplayer mode και γενικά ο σχεδιασμός των animations. Ειδικά το ragdoll σε κάθε kill σας δεν αρμόζει σε καμία περίπτωση σε ένα υποτιθέμενο AAA τίτλο. Ένα ακόμη ενοχλητικό σημείο ήταν ίσως ότι μερικές ενδείξεις για να ανοίξουν σημαντικές πόρτες του παιχνιδιού καθυστερούσαν να εμφανιστούν.

"That’s the sound de la police"

Το cast του Hardline αποτελείται από γνωστούς ηθοποιούς του Hollywood. Στην θέση του πρωταγωνιστή βρίσκεται ο Ross Marquand ενώ την βοηθό μας υποδύεται η πασίγνωστη Kelly Hu. Βλέπουμε και άλλες guest εμφανίσεις από γνωστά ονόματα όπως η Alexandra Daddario ή ο Benito Martinez. Όπως θα περιμένατε από τους καταξιωμένους ηθοποιούς, όλοι έκαναν άριστα την δουλειά τους παρουσιάζοντας ένα επαγγελματικό αποτέλεσμα. Το voice acting όπως και το motion tracking όπως καταλαβαίνετε περνάει σε άλλα επίπεδα ποιότητας.

Τα δε οπτικά εφέ είναι λεπτομερή μέχρι αηδίας. Από τους ακριβείς πυροβολισμούς των όπλων, μέχρι τον κινητήρα μιας μηχανής ή τους ήχους από τις ράγες τρένου όταν περνάει το αυτοκίνητό σας από πάνω, η Visceral Games έδωσε τα ρέστα της. Το soundtrack αποτελείται από δυνατά ακούσματα. Ειδικά η κλασική αμερικάνικη rap ταιριάζει απόλυτα με το ύφος του παιχνιδιού.

 
Saved by the bell

Μετά το Battlefield 4, είχα αρχίσει να πιστεύω πως η σειρά κούρασε πολύ. Έχω να ομολογήσω πως ήμουν αρνητική απέναντι στο Hardline πριν δοκιμάσω την τελική έκδοση καθώς το θεωρούσα ένα άσκοπο sequel. Παρόλα αυτά έκανα -έως ένα βαθμό- λάθος διότι το Hardline προσφέρει ένα σωρό καινοτομίες τόσο όσον αφορά το campaign όσο και το multiplayer. Η EA δοκιμάζει ένα campaign με διαφορετικούς μηχανισμούς, δίνοντας για πρώτη φορά το stealth στοιχείο. Το multiplayer mode επίσης είναι αρκετά ικανοποιητικό στον τομέα της ποικιλίας καθώς περιλαμβάνει νέα modes, ορισμένα εξ αυτών ιδιαίτερα διασκεδαστικά και πολλά Easter Eggs.

Εκεί όπου η Visceral μας τα χάλασε λίγο, είναι στον τομέα του gameplay. Το σενάριο θα αφήσει τους περισσότερους από εσάς αδιάφορους, όπως άλλωστε και σε κάθε έκδοση Battlefield, ενώ παρότι αύξησε την διάρκειά του, θα μπορούσε να έχει λίγες ακόμη επιπλέον ώρες για να δικαιολογεί το 60άρι. Ο ρυθμός του gameplay είναι αργός καθώς το πάγωμα των εχθρών, οι συλλήψεις και η διαρκής αναζήτηση στοιχείων, θα απογοητεύσουν τους φανατικούς των FPS που περιμένουν ένα υψηλό επίπεδο πρόκλησης που θα βασίζεται στο skill τους. Στο Hardline ακόμα και το Veteran επίπεδο είναι πιο εύκολο από ποτέ. Εν τέλει, η συνολική δουλειά της Visceral Games κρίνεται απλά ικανοποιητική. Το αν θα σας αρέσει ή όχι έχει να κάνει με το θέμα γούστου. Τουλάχιστον, το multiplayer όπως πάντοτε μας αποζημιώνει.

Θετικά:
- Campaign με ποικιλία αποστολών και τοποθεσιών
- Ορισμένες ευχάριστες προσθήκες στο gameplay
- Προσεγμένο soundtrack και ερμηνείες ηθοποιών
- Τα multiplayer modes συγκεντρώνουν μεγάλο ενδιαφέρον

Αρνητικά:
- Campaign με αργό ρυθμό δράσης και την συνηθισμένη μικρή διάρκεια
- Προβλήματα με το άνοιγμα των πορτών σε στρατηγικά σημεία
- Σενάριο με επαναλήψεις και μικρό ενδιαφέρον
- Glitches στα γραφικά

Βαθμολογία
Γραφικά: 7.5
Ήχος: 8.5
Gameplay: 7
Αντοχή: 7
Γενικά: 7.2 



πηγη
Tags

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
Δημοσίευση σχολίου (0)

buttons=(Accept !) days=(20)

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για καλύτερη φυλλομέτρηση. Δείτε...
Accept !
To Top